Gå til innhold

Bredere linjer fra NextGenTel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er strålende greier. Bare de nå kan få opp installasjonstakten også, slik at jeg får den ADSL2 linja jeg bestilte for flere måneder siden. Ikke at jeg er direkte misfornøyd med Echo som jeg har idag...

 

Geir :)

5200554[/snapback]

Agreed. Vel, ikke angående Echo-linjer, men at jeg skulle ønske jeg kunne bestille ADSL2+ selv :)

Lenke til kommentar
hva skal man med høyre hasgitheter når linjene ikke virker og det ikke finnes kundeservice. Nei, da er det bedre å betale en femtilapp mer for en linje man kan stole på fra telenor og man få kundeservice på kjøpet. NGT er ikke så billig som det kan virke som. Får du problemer, må du regne med å bruke mange hundre kroner i telefon-kø, før du får svaret: Vi kan ikke hjelpe deg/ vi vet ikke hva problemet er / synd for deg.

5200471[/snapback]

Det står at de vistnok skal ha bedret kundebehandlingen, men jeg håper det er en drastisk forbedring.

 

Forresten: Hvorfor er det ikke NGT selv som skal betale for samtalen dersom det er problemer forårsaket av NGT og linjene deres? Jeg synes ikke kunden skal være økonomisk ansvarlig for å ordne opp i leverandørens problemer.

Lenke til kommentar

Ser at de har flere gode tilbud til studenter:

Kontrakt                  12 mnd binding    Løpende kontrakt

ADSL Free (6500/750)  kr 398                    kr 498

ADSL Free (6500/750)  kr 498                    kr 498

Studenter ved NTNU har enda flere: :)

Kontrakt                Løpende kontrakt

ADSL Free (6500/750)  kr 368

ADSL Free (6500/750)  kr 398

ADSL Free (6500/750)  kr 498

ADSL Free (6500/750)  kr 598

:!:

Lenke til kommentar
På adsl+ er jo forskjellen i upload og download enda værre, ville myyye heller ha hatt 10600/10600 enn 20000/1200. Håper det snart kommer bra upload til akseptable priser.

5200744[/snapback]

 

Jeg tenker nøyaktig det samme!

 

Og så går jeg rundt og irriterer meg grønn over at NGT sin sentral er litt over 4km unna der jeg bor (samt dårlig kobber) slik at jeg er avspist med lusehastighet. Det er en sentral nærmere (litt over 1km) men den har ikke NGT utstyr i, kun Telenor. Det byr meg liksom litt imot å være Telenor-kunde, men det ser ut til at jeg ikke har noe valg... :(

 

Noen som vet hvordan det virker med hvilke sentraler man har utstyret stående i? Hvorfor kan ikke NGT bruke Telenor's utstyr og levere NGT-hastigheter? Telenor er så kjipe at de har 6000/500 ... 500 opp er jo ingenting.

Lenke til kommentar
Forresten: Hvorfor er det ikke NGT selv som skal betale for samtalen dersom det er problemer forårsaket av NGT og linjene deres? Jeg synes ikke kunden skal være økonomisk ansvarlig for å ordne opp i leverandørens problemer.

5200565[/snapback]

 

For da ville det kostet mer i måneden og de som ikke har problemer måtte betale for det. Det er lov å tenke.

 

Selv har jeg hatt linje fra ngt i snart 3 år og har aldri hatt et eneste problem. Har bare ringt dem angående noen porter og det gikk relativt fort.

 

Må si ADSL 2 frister veldig :hmm:

 

WAY TO GO NGT :thumbup:

Endret av J0ppe
Lenke til kommentar
Lurer på hvor lang tid det tar før canal-digital følger opp.

5200402[/snapback]

De kom en måned eller to etter Telenor sist gang. De er tross alt eid av Telenor så det skjer vel ting etterhvert.

Når jeg ser prisene folk betaler skjønner jeg at tilbudet vi fikk i borettslaget var knallbra: 279,- for 4/2Mbit.

Hvis bare andre kunne levert en uthastighet det svingte litt av. Men hvis man ikke bruker p2p har man vel strengt tatt ikke brukt for allverdenes uthastighet.. ;)

Lenke til kommentar
Ser at de har flere gode tilbud til studenter:
Kontrakt                  12 mnd binding    Løpende kontrakt

ADSL Free (6500/750)  kr 398                    kr 498

ADSL Free (6500/750)  kr 498                    kr 498

Studenter ved NTNU har enda flere: :)

Kontrakt                Løpende kontrakt

ADSL Free (6500/750)  kr 368

ADSL Free (6500/750)  kr 398

ADSL Free (6500/750)  kr 498

ADSL Free (6500/750)  kr 598

:!:

5200732[/snapback]

 

Sikkert jeg som er litt treig, men hvorfor skal folk betale ulikt for den samme farten?

Lenke til kommentar
Forresten: Hvorfor er det ikke NGT selv som skal betale for samtalen dersom det er problemer forårsaket av NGT og linjene deres? Jeg synes ikke kunden skal være økonomisk ansvarlig for å ordne opp i leverandørens problemer.

5200565[/snapback]

For da ville det kostet mer i måneden og de som ikke har problemer måtte betale for det. Det er lov å tenke.

5200881[/snapback]

Jeg synes ikke den argumentasjonen holder særlig vann. Alle kundene bør indirekte være med på å betale kostnaden for å ha fungernede linjer. Hvis kundene skulle betale for å ha linjer (fungerende eller ikke) og det var en ekstrakostnad for de som er uheldig å få en ikke-fungerende linje så sånes jeg det faller urettferdig ut.

 

Hadde du betalt strømregninga di vel vitende om at det var 95% sansynlighet for at du fikk strøm og godtatt at du måttet betale mye mer dersom du var blandt de 5% som ikke fikk strøm? Burde ikke kostnaden for å sikre helt sikker strømlevering være delt på alle?

 

Ville du kjøpt kinobillett uten å være garantert plass i salen? Dersom Kinoen solgte billetter til alle 100 personer som ville kjøpe til tross for at salen bare har 70 plasser og du var litt sent ute så skulle det bare være synd for deg og lykke til neste gang? Hvis man skulle fulgt argumentet ditt så skulle man bare godta at det var slik fordi det er urettferdig at de 70 som fikk se filmen skulle betale mer bare for å være garantert plass.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Forresten: Hvorfor er det ikke NGT selv som skal betale for samtalen dersom det er problemer forårsaket av NGT og linjene deres? Jeg synes ikke kunden skal være økonomisk ansvarlig for å ordne opp i leverandørens problemer.

5200565[/snapback]

For da ville det kostet mer i måneden og de som ikke har problemer måtte betale for det. Det er lov å tenke.

5200881[/snapback]

Jeg synes ikke den argumentasjonen holder særlig vann. Alle kundene bør indirekte være med på å betale kostnaden for å ha fungernede linjer. Hvis kundene skulle betale for å ha linjer (fungerende eller ikke) og det var en ekstrakostnad for de som er uheldig å få en ikke-fungerende linje så sånes jeg det faller urettferdig ut.

 

Hadde du betalt strømregninga di vel vitende om at det var 95% sansynlighet for at du fikk strøm og godtatt at du måttet betale mye mer dersom du var blandt de 5% som ikke fikk strøm? Burde ikke kostnaden for å sikre helt sikker strømlevering være delt på alle?

 

Ville du kjøpt kinobillett uten å være garantert plass i salen? Dersom Kinoen solgte billetter til alle 100 personer som ville kjøpe til tross for at salen bare har 70 plasser og du var litt sent ute så skulle det bare være synd for deg og lykke til neste gang?

5200955[/snapback]

 

Hvem skulle da betalt det? Det blir kunden uansett til slutt..

Lenke til kommentar

http://www.nextgentel.no/avtaler/uio/

 

ADSL Basic (1500/350) kr 270 kr 370

ADSL Cool (2200/450) kr 328 kr 428

ADSL Classic (3500/600) kr 338 kr 498

ADSL Free (6500/750) kr 368 kr 528

ADSL Free (6500/750) kr 398 kr 598

ADSL Free (6500/750) kr 498 kr 628

ADSL Free (6500/750) kr 548 kr 648

 

Det må vel bety i praksis at det blir 368kr mnd for 6500/750 linja for UiO-folk? Greit å spare 30kr mnd fra i dag...

Lenke til kommentar
Hvem skulle da betalt det? Det blir kunden uansett til slutt..

5200992[/snapback]

Selvfølgelig. Det er selvfølgleig kundene som må betale i siste instans uansett. Men hvorfor skal det forskjellsbehandles? Altså at noen må betale abb-prisen + hundrevis av kroner i telefonregning mens andre slipper unna med abb-prisen. Sånn som det er nå så kommer det bare an på flaks og uflaks hvem som må betale mye mer enn andre. Bør man ikke være garantert en fungerende tjeneste når man har betalt for tjenesten?

Lenke til kommentar
Hvem skulle da betalt det? Det blir kunden uansett til slutt..

5200992[/snapback]

Selvfølgelig. Det er selvfølgleig kundene som må betale i siste instans uansett. Men hvorfor skal det forskjellsbehandles? Altså at noen må betale abb-prisen + hundrevis av kroner i telefonregning mens andre slipper unna med abb-prisen. Sånn som det er nå så kommer det bare an på flaks og uflaks hvem som må betale mye mer enn andre. Bør man ikke være garantert en fungerende tjeneste når man har betalt for tjenesten?

5201042[/snapback]

 

Sånn vil det alltid være uansett hva du kjøper. Det er ikke noe man kan gjøre noe med.

Om man kjøper en mobil data eller internett, må man noen ganger ringe service uansett.

 

Dessuten har ikke NGT noe mindre virkende produkt enn foreks Telenor.

 

Så skjønner ikke helt hva du klager for.

Lenke til kommentar

Jeg sitter igjen med en litt underlig følelse om denne "oppgraderingen"av linja. I dag har jeg på papiret 4500/600 linje. Det som er positivt (før dette kom ut) er jo at NGT tar høyde for en del linje tap og at man har fått den linje hastigheten man bestiller (har fungert fint for meg). Dvs at hvis man sjekker routern så har man høyere hastighet (jeg har 5600/768). Nå sier de at man skal få "opp til" 6500/750. Det vil jo si at de går vekk fra den ordningen om at man er garantert hastighet som de har i dag. Og da blir jo ikke hoppet så veldig stor hvis de setter routern på 6500/750.

 

Men muligheten er jo å hoppe på ADSL 2. :) Time will show

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...