Gå til innhold

Bredere linjer fra NextGenTel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har ikke noe med porter i routeren å gjøre om du får raskere eller seinere fart.

5508688[/snapback]

Det vet jeg, men det har noe med hvorvidt jeg klarer å sette opp diverse server eller hva jeg nå måtte ønske. For øyeblikket er det jo tydeligvis bare de portene som er ytterst nødvendige for surfing og spilling som er åpne. Men kanskje det hjelper å få byttet ruter da, tror vi ordner det i dag jeg.

Lenke til kommentar
hva skal man med høyre hasgitheter når linjene ikke virker og det ikke finnes kundeservice. Nei, da er det bedre å betale en femtilapp mer for en linje man kan stole på fra telenor og man få kundeservice på kjøpet.

NGT er ikke så billig som det kan virke som. Får du problemer, må du regne med å bruke mange hundre kroner i telefon-kø, før du får svaret: Vi kan ikke hjelpe deg/ vi vet ikke hva problemet er / synd for deg.

5200471[/snapback]

 

Du snakker jo bare tull! Nextgentel har lenge hatt problemer med kundeservicen på privatmarkedet, ja. Men de er på vei til det bedre. Bedrifts servicen har bestandig vært upåklagelig. Telenor... don't get me started! Har en kunde som skulle bestille bredbånd... registrert seg på nett... 1 uke, intet svar. Ringe kundeservice.. du står nå som nummer... 17, ventetid ca. 25 minutter. jippi!

 

Prøv catch da, de har jeg. 1-2minutter. og de har til og med ringt dagen etter for å høre om alt fremdeles er ok! DET er kundeservice det! og linja er jo helt rå! 17,5Mbit! :w00t::w00t: og pingtid på 12-20ms mot en del spillservere. til samme pris hos telenor får man jo knapt nok bredbånd....

 

I tillegg... stole på.. har hatt NGT i 4,5 år nå. Linja har vært nede 1 gang i mer en 2 minutter... 1 GANG!

Endret av tdipower
Lenke til kommentar
Vi betaler for 3500/600, og selv om jeg vet at hastighet kan variere med avstand til sentralen, så får vi bare 2200/450 - bortimot (måler jeg det til med surfometeret på dinside, jeg får ikke hw sitt til å fungere).

 

Nå fikk vi riktignok en ny ruter av NGT ved juletider som vi ikke har satt opp ennå. Jeg antar dette ikke har noe med saken å gjøre, håper vi får satt den opp snart og sjekket. Noen som vet helt sikkert om denne er avgjørende?

5503583[/snapback]

 

Prøv med en test som fungerer. www.tptest.se

Får ikke mer en 6-8000kb på min 15000kb linje med spedometeret og din side, mens med en mer grundig test som tptest ligger jeg på en 14-16000kb!

 

Routeren fra NGT har nok lite med båndbredden din å gjøre så lenge du ikke har hatt en alpha (telenor linje), for da får du tilgang til ngt sitt backbone med ny router.

Lenke til kommentar
Har ikke noe med porter i routeren å gjøre om du får raskere eller seinere fart.

5508688[/snapback]

Det vet jeg, men det har noe med hvorvidt jeg klarer å sette opp diverse server eller hva jeg nå måtte ønske. For øyeblikket er det jo tydeligvis bare de portene som er ytterst nødvendige for surfing og spilling som er åpne. Men kanskje det hjelper å få byttet ruter da, tror vi ordner det i dag jeg.

5511029[/snapback]

 

En standard NGT router har vel meg bekjent ingen åpne porter. Men du kan jo åpne disse selv på modem.nextgentel.no (mulig det er en annen adresse nå, har bare brukt telnet selv) og hastighet har nada med hvilke porter som er åpne...

Lenke til kommentar
Jeg har Classiclinja fra Ngt. Får ut 3500 mbit (2481 meter fra sentralen).

Vil jeg GARANTERT få høyere hastighet om jeg oppgraderer til ADSL2+ ?

Noen som har erfaring med dette ?

5504540[/snapback]

 

Ja du vil garantert få høyere hastighet hvis de klarer å levere ADSL2+ på din linje. Men at du får høyeste hastighet med så lang avstand til sentralen gjør du ikke. Jeg har en drøy km og fikk kun 15Mbit, tipper du får rundt 10Mbit om de klarer å levere.

Lenke til kommentar
untitled0ry.th.jpg

 

 

 

Slik ser det ut , opplastnings er fin men nedlastning skal være litt bedre synes jeg ....

 

 

Men burde jeg åpne noen porter , jeg har åpnet en port : **** til et program men ikke noe netlesning eller lignende.

5511256[/snapback]

 

Jeg ville ha snakket med NGT om dette ja. Om du kan bruke telnet kan du logge deg på routeren og se hvor mye overhead som ligger inne der. Jeg sjekket når jeg hadde 4,5 og da lå det inn 5700 tror jeg.

 

Hva skal du med en åpen port? porter har INGENTING med hastighet å gjøre! NADA! ZIP! SNIPP SNAPP SNUTE!! NIX! Det eneste du oppnår med å åpne porter er et sikkerhets-hull + litt flere å søke på i f.eks. dc++

Lenke til kommentar
untitled0ry.th.jpg

 

 

 

Slik ser det ut , opplastnings er fin men nedlastning skal være litt bedre synes jeg ....

 

 

Men burde jeg åpne noen porter , jeg har åpnet en port : **** til et program men ikke noe netlesning eller lignende.

5511256[/snapback]

 

Jeg ville ha snakket med NGT om dette ja. Om du kan bruke telnet kan du logge deg på routeren og se hvor mye overhead som ligger inne der. Jeg sjekket når jeg hadde 4,5 og da lå det inn 5700 tror jeg.

 

Hva skal du med en åpen port? porter har INGENTING med hastighet å gjøre! NADA! ZIP! SNIPP SNAPP SNUTE!! NIX! Det eneste du oppnår med å åpne porter er et sikkerhets-hull + litt flere å søke på i f.eks. dc++

5511494[/snapback]

 

 

Ok , trodde bitcomet trengte det jeg :p

 

 

Har prøvd med telnet men det funker ikke , hva skal jeg skrive ?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Ok , trodde bitcomet trengte det jeg :p

 

 

Har prøvd med telnet men det funker ikke , hva skal jeg skrive ?

5511513[/snapback]

 

Joda, det stemmer, bitcomet trenger nok en åpen port + nating av den for at du skal komme i aktiv modus som igjen fører til at du får høyere nedlasting da du også laster opp. Men det har ikke noe med linja di å gjøre, kun med "regler" i torrent comunityen.

 

start en dosboks, skrive telnet 10.0.0.1 eller ev. gateway adressen din om du har endret den. Der trenger du brukernavn og passord. Brukernavn P+kundenr-10000. Passord husker jeg ikke, men google litt så finner du nåkk ut av det. Lurer på om den siste endringen var det passordet du fikk sammen med kundenr.

Lenke til kommentar
Ok , trodde bitcomet trengte det jeg :p

 

 

Har prøvd med telnet men det funker ikke , hva skal jeg skrive ?

5511513[/snapback]

 

Joda, det stemmer, bitcomet trenger nok en åpen port + nating av den for at du skal komme i aktiv modus som igjen fører til at du får høyere nedlasting da du også laster opp. Men det har ikke noe med linja di å gjøre, kun med "regler" i torrent comunityen.

 

start en dosboks, skrive telnet 10.0.0.1 eller ev. gateway adressen din om du har endret den. Der trenger du brukernavn og passord. Brukernavn P+kundenr-10000. Passord husker jeg ikke, men google litt så finner du nåkk ut av det. Lurer på om den siste endringen var det passordet du fikk sammen med kundenr.

5511655[/snapback]

 

 

Hva er nating ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...