Gå til innhold

Bredere linjer fra NextGenTel


Anbefalte innlegg

Har litt blandede erfaringer med NGT de siste ukene.

 

Ringte til dem for omtrent en måned siden og spurte om ADSL 2+. Det var ikke tilgjengelig for meg, og det var ikke planlagt å oppgradere sentralen i nær fremtid.

 

Så sender jeg dem likevel mail etter hastighetsoppgraderingen. Nå sier de at alt er klart for at jeg kan få ADSL2+ om jeg vil, og at jeg skal bestille oppgradering.

 

På oppgraderingssiden (som fortsatt bruker gamle produktnavn) står det at jeg ikke kan få ADSL2+. Sender mail på nytt, så de må legge inn bestillingen for meg. Nå skal det i hvert fall være på vei.

 

Regner med at de muligens taper noen kunder på dette, om det er slik for flere enn meg. Altså at nettsiden sier de ikke kan få ADSL2+, selv om de egentlig kan få det.

 

Og så til noe litt annet: Den realistiske ventetiden på ADSL2+ er omtrent 2 måneder, om jeg har forstått dere her i tråden riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hatt behov for noen kundeservice hos NGT, men skulle det mot all formodning bli nødvendig, kommer jeg heller til å trappe opp på kontoret hos dem og forlange at noen fikser problemet mitt, hehe..

 

Jeg er i hvert fall en fornøyd kunde så langt :)

 

Linja har vært aldri vært nede, og jeg har en helt jevn og stabil overføring med akkurat den hastigheten jeg betaler for :)

 

/Espen

 

EDIT: Har ex-Delta 2200 -> 2600 -> 4200 -> 4600 -> snart 6500 ^^

Endret av espenah
Lenke til kommentar

Noen som har fått oppdatert hastighet ennå?

 

Jeg liker ikke å betale for mye, og det er ikke godt å vite om jeg er oppgradert, siden det ser ut som kapasiteten min er dårlig:

 

Data rate     3936 Kbps down;    768 Kbps up
Line capacity 4256 Kbps down;    864 Kbps up
SNR Margin      12 dB; previous   12 dB
Attenuation   36.0 dB; previous 36.0 dB

 

Jeg har nemlig UIO tilbudet som i dag er Delta 4200, men det som står her er jo lavere(!). Det vil bli satt opp til 6500 etter oppgraderingen, men det er jo lite vits i for min del. Hvis kapasiteten til linja er så dårlig, så kan jeg vel like godt velge hastigheten under, 3500, og spare 70kr.

 

På NGT sine sider står det:

Hastigheten som kan oppnås på en ADSL-linje er avhengig av flere faktorer. De viktigste er kvaliteten på kablene i telenettet, elektromagnetisk støy, og avstanden mellom abonnenten og telefonsentralen. Der det ikke er mulig å levere spesifisert maksimalhastighet vil vi automatisk levere det maksimale av hva linjen kan klare. Disse kundene vil i forbindelse med omleggingen få en epost med beskjed om hvilken hastighet de faktisk får.

 

Så det hadde vært greit å vite om de er i gang, og om jeg kan forvente å høre noe når de oppgraderer hos meg. Har ikke lyst til å betale for noe jeg ikke kan få...

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Har begynt å få dc igjen den siste uken. Mellom 5-10 ganger for 6 timer spilling med wow. Jævla bra når det skjer i MC, for de som ikke vet hva det er så består et raid team da av 40 spillere og alle er avhengig av hverandre for å få det gjenomført. Sikkelig bra å plutselig dette ut da...

 

Siden jeg klagde til dem sist og kasta bort mye penger på tlf klagde jeg på mail, med nytt forsøk og håp om at det skulle ordne seg.

Det er nå en uke siden jeg sendte mailen og intet er sett eller hørt fra dem.

Lenke til kommentar

Det som ikke fremkommer i artikkelen er at de som

har ip-telefon(Stengt analog linje telenor) fra februar 06 må betale 60kr ekstra pr.mnd,noe de tidligere slapp å betale ekstra for.

(gjaldt ikke de 2 billigste alternativene, men fra 398kr og oppover).

 

I tillegg er det ikke sikkert at linjen din kan oppgraderes opp til de nye

hastighetene.

 

Du kan dermed sitte igjen med tilnærmet samme hastighet som før,og med

60.-kr ekstra å betale i måneden.

Lenke til kommentar
Har begynt å få dc igjen den siste uken. Mellom 5-10 ganger for 6 timer spilling med wow. Jævla bra når det skjer i MC, for de som ikke vet hva det er så består et raid team da av 40 spillere og alle er avhengig av hverandre for å få det gjenomført. Sikkelig bra å plutselig dette ut da...

 

Siden jeg klagde til dem sist og kasta bort mye penger på tlf klagde jeg på mail, med nytt forsøk og håp om at det skulle ordne seg.

Det er nå en uke siden jeg sendte mailen og intet er sett eller hørt fra dem.

5288351[/snapback]

Det kan virke som om de filtrerer ut en del meldinger manuellt ja. Får svar på noen typer henvendelser, men det tar lengre tid for andre typer, og for en tredje type sortering virker det som om en aldri får svar, eller at svar er utsatt.

 

Synes de burde hatt en policy om å svare på alle henvendelser.

Lenke til kommentar
Har begynt å få dc igjen den siste uken. Mellom 5-10 ganger for 6 timer spilling med wow. Jævla bra når det skjer i MC, for de som ikke vet hva det er så består et raid team da av 40 spillere og alle er avhengig av hverandre for å få det gjenomført. Sikkelig bra å plutselig dette ut da...

 

Siden jeg klagde til dem sist og kasta bort mye penger på tlf klagde jeg på mail, med nytt forsøk og håp om at det skulle ordne seg.

Det er nå en uke siden jeg sendte mailen og intet er sett eller hørt fra dem.

5288351[/snapback]

Det kan virke som om de filtrerer ut en del meldinger manuellt ja. Får svar på noen typer henvendelser, men det tar lengre tid for andre typer, og for en tredje type sortering virker det som om en aldri får svar, eller at svar er utsatt.

 

Synes de burde hatt en policy om å svare på alle henvendelser.

5291039[/snapback]

 

Ja, faen det er ikke rart de er på toppen av klagestatistikken til Forbrukerådet..

I går var det ekstremt fikk dc 12 ganger på 5 timer. . Gruer meg til å ringe dem igjen.

Lenke til kommentar

Neh, mister stadig hastighet jeg, ettersom flere kobler seg på linja (er 3 km unna sentral).. "Smalere linjer fra NextGenTel" er mer passende for min del..

 

Så fikk jeg vite at ISDN-telefonen vår (ja, vi har merkelig nok det enda) kun er kobla 1,4km fra en sentral, dvs ikke samme sentral som det jeg får nett fra.. Vil jeg kunne be NGT sende fra den istedet? Da vil jeg jo få en betraktelig bedre hastighet og mindre ustabilitet, etter det jeg vet..

Lenke til kommentar
Noen som har fått de nye hastighetene da?

5294440[/snapback]

 

tvilsomt, ettersom de ikke har tenkt å innføre de nye hastighetene for eksisterende kunder innen utløpet av januar

5296767[/snapback]

 

Tror noen har fått det. Problemene jeg har beskrevet tidligere var også før etter en hastighetsøkning. Denne hastighetsøkningen tar linje kapasitet fra de som ligger litt lenger fra sentralen.

En kamerat av meg har og NGT, tidligere har han aldri hatt problemer med dc.

Men som meg har de siste to uken for han og vært helt jævelig. Han prøvde ringe dem i går mellom kl 1000 - 1030. Han ventet i 20 minutter men fikk ikke en gang svar på tlf.

Det er nå to uker siden jeg sendte mail til dem, har enda ikke fått svar.

Når man spiller wow blir amn kjent med en del mennesker, og jeg har noen kamerater nå som bor i nærheten av Stavanger, en av dem som bor der har og NGT. Same shit hos han og. Hyppige dc og ikke noe svar fra NGT.

Lenke til kommentar
Noen som har fått de nye hastighetene da?

5294440[/snapback]

 

tvilsomt, ettersom de ikke har tenkt å innføre de nye hastighetene for eksisterende kunder innen utløpet av januar

5296767[/snapback]

 

Tror noen har fått det. Problemene jeg har beskrevet tidligere var også før etter en hastighetsøkning. Denne hastighetsøkningen tar linje kapasitet fra de som ligger litt lenger fra sentralen.

En kamerat av meg har og NGT, tidligere har han aldri hatt problemer med dc.

Men som meg har de siste to uken for han og vært helt jævelig. Han prøvde ringe dem i går mellom kl 1000 - 1030. Han ventet i 20 minutter men fikk ikke en gang svar på tlf.

Det er nå to uker siden jeg sendte mail til dem, har enda ikke fått svar.

Når man spiller wow blir amn kjent med en del mennesker, og jeg har noen kamerater nå som bor i nærheten av Stavanger, en av dem som bor der har og NGT. Same shit hos han og. Hyppige dc og ikke noe svar fra NGT.

5300009[/snapback]

 

 

Hmm, det var jo dårlige nyheter, bor også i Stavanger så håper det ikke skjer med meg, har ikke hatt ett eneste problem med NGT på 5 år :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi har hatt NGT Bravo ganske lenge nå (eller Classic, som det nå heter), og har vært rimelig fornøyd. Jeg trenger ikke mye innlinje, men nå da jeg i det siste har ønsket å sette opp en cs-server til bruk nå og da, må jeg vite mer om linjen min. Vi betaler for 3500/600, og selv om jeg vet at hastighet kan variere med avstand til sentralen, så får vi bare 2200/450 - bortimot (måler jeg det til med surfometeret på dinside, jeg får ikke hw sitt til å fungere). NGT har et annet abo som heter cool, og annonserer med akkurat disse hastighetene - til 50 kr mindre per mnd enn Classic. Burde vi ikke da fått 50 kr mindre på regninga, eller oppgradert hastighetene snart? Er det flere som savner oppgraderingene som skulle skjedd for lenge siden? Jeg vet at dette er en gammel tråd, altså er det virkelig på tide at det taes opp.

 

Nå fikk vi riktignok en ny ruter av NGT ved juletider som vi ikke har satt opp ennå. Jeg antar dette ikke har noe med saken å gjøre, håper vi får satt den opp snart og sjekket. Noen som vet helt sikkert om denne er avgjørende?

Lenke til kommentar
den nye bravo/classic hastigheten (4352/768) funker helt fint her med gammel ruter (Netopia 4542 v5.1.2)

5504404[/snapback]

Hvor i verden befinner du deg? Tipper på at jeg bor ca like langt fra sentralen, pluss kanskje litt til. 3 km kanskje til sammen.

 

Netopia 4542 her og, versjon gidder jeg ikke å sjekke.

 

Men hastigheten skal jo være 3500/600? Du får jo skikkelig bra du da :hmm:

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
(hos alle)

utenom her tydeligvis :hrm:

 

jeg er i bunn og grunn ganske fornøyd med ngt, men nå stjeler de kapasiteten min. Hørte med pappa i sted (han som ordner med nettet), og han sa at den nye ruteren fikk vi pga at de skulle legge om til noe nye greier som gjorde at den gamle ikke ville fungere. Vet ikke om det innebærer linjeøkning, det gjenstår å se. Foreløpig fukner den gamle, men jeg har lyst til å sette opp den nye så fort som mulig (bl.a. pga at jeg kanskje klarer å få åpnet noen porter da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...