Gå til innhold

Bredere linjer fra NextGenTel


Anbefalte innlegg

hva skal man med høyre hasgitheter når linjene ikke virker og det ikke finnes kundeservice. Nei, da er det bedre å betale en femtilapp mer for en linje man kan stole på fra telenor og man få kundeservice på kjøpet.

NGT er ikke så billig som det kan virke som. Får du problemer, må du regne med å bruke mange hundre kroner i telefon-kø, før du får svaret: Vi kan ikke hjelpe deg/ vi vet ikke hva problemet er / synd for deg.

5200471[/snapback]

 

Det du har skrevet her er jeg helt enig i. er NGT kunde og faen som jeg har sliti med dem. Sikkert totalt 4 timer i kø toatalt for å få rettet feilen, flere ubesvarte eposter osv..

Det er kun de to siste månedene jeg har vært fornøyd og jeg har hatt dem som levereandør nå et års tid.

Fikk dc hele tiden, og jeg som spiller mye wow havnet ut i kø for å logge inn igjen. På det værste rakk jeg ikke å komme inn på serveren før ny dc oppstod.

Og, ja det her var NGT ikke wow serveren. (dsl sync lampen sluttet og lyse)

Jeg sente flere mailer uten å få svar, til slutt begynte jeg å ringe og det var ventetid på 20-25 min på sentralbordet. Enda værre da jeg først fikk snakke med dem så ble jeg satt over til teknisk avdeling med ny kø..

Får jeg et slikt problem en gang til så sender jeg saken til forbrukerådet som flere andre har gjort..

 

De oppgradderte til og med hastigheten min pga et tilbud de hadde. Jeg hadde ikke bedt om dette, og etter den "oppgradderingen" fikk jeg enda oftere dc. Til slutt fikk jeg kontakt med dem, og da viste det seg at linjen min ikke tålte 2mbp i følge dem selv, det var derfor jeg fikk dc sa de...

Å oppgraddere en linje før de har snakket med kunde, og for så i ettertid å si at det ikke går ja..

Og det som tok kaka var da de sa at det vanligvis var gebyr for å nedgradere linjen igjen... Vel nok om det, NGT er.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er dritt lei NGT nå, jeg bor nesten i Moss sentrum og har 4000meter til nærmeste sentral. Kan ikke få høyere hastighet enn 1800/300 selv om jeg betaler for Bravo.

Veldig svakt av NGT å ikke gjøre noe med dette. Har sendt flere eposter og ringt mange ganger uten et ordentlig svar.

 

:nei:

5204820[/snapback]

 

Det er ingenting NGT kan gjøre med det da de bare leier linjer av Telenor, så du får bare finne deg i det eller flytte til et sted nærmere en sentral..

Lenke til kommentar
Dette er strålende greier. Bare de nå kan få opp installasjonstakten også, slik at jeg får den ADSL2 linja jeg bestilte for flere måneder siden. Ikke at jeg er direkte misfornøyd med Echo som jeg har idag...

 

Geir :)

5200554[/snapback]

Agreed. Vel, ikke angående Echo-linjer, men at jeg skulle ønske jeg kunne bestille ADSL2+ selv :)

5200560[/snapback]

Yup. Når vi flyttet gikk vi for NGT igjen siden vi ville ha adsl2+ men de har ikke kunnet levere det enda. Venter forsatt tolmodig men hvis Canaldigital kommer med en saftig oppgradering av linjene sine da kan det bli vanskelig å vente på ngt. :p

 

Har 8mbit linjen nå da. :wee:

Lenke til kommentar
Dette er strålende greier. Bare de nå kan få opp installasjonstakten også, slik at jeg får den ADSL2 linja jeg bestilte for flere måneder siden. Ikke at jeg er direkte misfornøyd med Echo som jeg har idag...

 

Geir :)

5200554[/snapback]

Agreed. Vel, ikke angående Echo-linjer, men at jeg skulle ønske jeg kunne bestille ADSL2+ selv :)

5200560[/snapback]

Yup. Når vi flyttet gikk vi for NGT igjen siden vi ville ha adsl2+ men de har ikke kunnet levere det enda. Venter forsatt tolmodig men hvis Canaldigital kommer med en saftig oppgradering av linjene sine da kan det bli vanskelig å vente på ngt. :p

 

Har 8mbit linjen nå da. :wee:

5205670[/snapback]

 

Har du fått noe svar på når du vil få adsl2? Bor i Bergen og bestilte for 2 måneder siden jeg og ennå ikke fått oppgradert :(

Lenke til kommentar
Dette var veldig bra NGT :) Hadde før 3000/600 men får nå 6500/750  :D

 

Hvis supporten nå også blir bedre tror jeg de vil få enda flere kunder.

5200808[/snapback]

 

Med mindre de gjør sånn som forrige gang, hvor de skrudde meg ned fra 3000/512 til 2500/512 før oppgradering og så gav meg 3000 tilbake igjen med 600 opp, og ikke 3500/600 som jeg egentlig skulle fått.

 

Jeg ser det for meg, "Hoho, nå skrur vi deg ned så får du 3500/600 ved oppgradering, og ikke 6500/750." -_-

 

Bare å krysse fingrene å håpe på det beste

5203359[/snapback]

 

Dette skjedde meg og :hrm:

Lenke til kommentar
Er det noen som kan forklare meg hvorfor ut-hastighet skal være så mye dyrere enn inn hastighet? Ikke rart at det mye leechere på torrents ;)

5205591[/snapback]

 

Ut-hastighet generer mye mer ekstra båndbredde, det er forbløffende hvor lite trafikken øker av økt inn-hastighet (folk gjør ikke så mye mer enn før, de bare gjør det samm fortere). Men det er allikevel uforholdsmessig dyrt med synkrone linjer, selv om man tar dette i betraktning.

 

AtW

Lenke til kommentar
Da har jeg fått oppgradert linjen fra tidligere 4.5Mbit (som aldri ble oppdatert til 5.5 etter forrige oppgradering) til 20Mbit. Selvfølgelig en 4-5 ukers ventetid, men prismessig blir det det samme som jeg betaler nå.

 

Det er jo bra. :)

5206334[/snapback]

 

Grattis! Hvor mye får du ut av linjen da? Og hvor langt fra sentralen?

Endret av magio
Lenke til kommentar

Woho! Dette er snasne greier :)

 

Hadde 4500 før, og får nå 6500! Og det for 398,- i måneden ^^

 

Det kan da ikke være noen andre leverandører som kan matche studenttilbudet jeg får gjennom NTNU hos NGT.. Som kan levere i Trondheim riktignok..

 

Bor midt i Trondheim Sentrum og har aldri hatt noen problemer med linja..

 

Men jeg er kanskje ikke så langt unna sentralen her heller..

 

/Espen

Lenke til kommentar
Grattis! Hvor mye får du ut av linjen da? Og hvor langt fra sentralen?

5206447[/snapback]

 

Dunno og dunno.

 

Han jeg snakket med sa iallefall at det ikke skulle være noen heftelser med linjen, så jeg satser jo på 20Mbit. :)

5206737[/snapback]

 

 

Jeg bestillte i September min ADSL2 linje, fikk til svar at det tok 6-8 uker.. Samme fikk min kollega som bestillte i Mars i år.. Det viste seg at sentralen vår ikke var oppdatert enda. Så om ikke du sitter på en sentral som er ferdig oppgradert bør du ta den tidsfristen med en klype salt slik at du ikke blir skuffet..

Lenke til kommentar
Dette var veldig bra NGT :) Hadde før 3000/600 men får nå 6500/750  :D

 

Hvis supporten nå også blir bedre tror jeg de vil få enda flere kunder.

5200808[/snapback]

 

Med mindre de gjør sånn som forrige gang, hvor de skrudde meg ned fra 3000/512 til 2500/512 før oppgradering og så gav meg 3000 tilbake igjen med 600 opp, og ikke 3500/600 som jeg egentlig skulle fått.

 

Jeg ser det for meg, "Hoho, nå skrur vi deg ned så får du 3500/600 ved oppgradering, og ikke 6500/750." -_-

 

Bare å krysse fingrene å håpe på det beste

5203359[/snapback]

 

Dette skjedde meg og :hrm:

5206011[/snapback]

 

 

Jeg skal egentlig ha 3mbit ,men de har skrudd meg ned til 2,5mbit så det blir vel slik som med dere. :realmad::wallbash:

Lenke til kommentar
Jeg bestillte i September min ADSL2 linje, fikk til svar at det tok 6-8 uker.. Samme fikk min kollega som bestillte i Mars i år.. Det viste seg at sentralen vår ikke var oppdatert enda. Så om ikke du sitter på en sentral som er ferdig oppgradert bør du ta den tidsfristen med en klype salt slik at du ikke blir skuffet..

5208358[/snapback]

 

Joda, men jeg antar jo at når de har gått offentlig ut og sagt at "Vi har gjort en dårlig jobb, vi skal gjøre det bedre" (riktignok med tanke på support), så vil det gjerne ta seg litt dårlig ut hvis de lyver om når linjen skal oppgraderes.

 

Det skal også sies at jeg kom gjennom på et lite blunk når jeg ringte. Tidligere har jeg vært i kø i opp til 45 minutter, denne gangen fikk jeg så vidt tastet inn 1-tasten, så snakket jeg med en fyr.

 

Men, vi får se. NGT har skuffet meg tidligere, så jeg tar det selvfølgelig med en dæsj salt. :)

Lenke til kommentar
Det skal også sies at jeg kom gjennom på et lite blunk når jeg ringte. Tidligere har jeg vært i kø i opp til 45 minutter, denne gangen fikk jeg så vidt tastet inn 1-tasten, så snakket jeg med en fyr.

 

Men, vi får se. NGT har skuffet meg tidligere, så jeg tar det selvfølgelig med en dæsj salt. :)

5212271[/snapback]

Av en eller annen merkelig grunn pleier det ikke å være vanskelig å få tak i selgere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...