Gå til innhold

Generelt om Xbox 360


LarZen

Anbefalte innlegg

At man ikke ser forskjell på Xbox og Xbox 360 på en vanlig tv er gjennomført tull. Dere som sier dette, ser dere heller ikke forskjell på et xboxspill og en 3dfilm fra pixar? Ikke misforstå, jeg mener IKKE at Xb360 har like god grafikk som en pixarfilm, men poenget er at en DVD viser samme oppløsning som en xbox. Poenget er at en slik film viser potensialet for hvor god grafikk man kan vise på en vanlig TV. Derfor er det tull å si at en Xbox viser potensialet man kan få vist på en vanlig tv.

 

Det er ikke bare skarphet og oppløsning på teksturer som definerer grafikken. Polygonforskjeller på modellene, bump/normalmapping, detaljer som planter og trær, refleksjoner i vann og vinduer, lys/skyggeeffekter, antall figurer på skjermen om gangen, partikkeleffekter, map-størrelse realtime SSS og ikke minst AA er ting som bidrar til å øke helhetsinntrykket. Hvis en konsoll hadde klart å spytte ut grafikken i en Pixarfilm, ville dette fortsatt vært får dårlig til en vanlig TV?

 

Jeg skriver ikke dette for å rettferdigjøre mitt eget kjøp av xbox360, for jeg skal selv kjøre den på en HDTV.

 

For dere som fortsatt mener en xbox360 på vanlig tv blir som xbox, kjør opp det feteste pcspillet dere har, feks CoD2, sett alt det grafiske til max MEN oppløsningen til 800*600 og full AA, overgår ikke dette deres beste Xboxspill? selv om oppløsningen er nesten den samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er jeg faktisk enig med deg i at det ikke høres ut som fyren som skrev det ikke vet helt hva han snakket om. Det er egentlig blitt ganske stor enighet om at for å få mest utav spillopplevelsen så bør man ha en HDtv, for å se hvor virkelig next gen det er. Mens gamer.no mannen ikke ser forskjellen mellom HD og SD er det (dessverre for noen) relativt få spill som har blitt anmeldt av f.eks gamespot hvor spillene ikke har sett vannvittig mye bedre ut i HD.

 

Gamespot sier og at spill har i grunn makset ut sitt potensiale på SD-tver og for å merke den store forskjellen med next-gen, så må/bør man nok flytte seg over i nestegenerasjon med tven sin også.

 

greit nok at han kanskje bommer litt når han snakker om fremtidige spill og utnytting av teknologien. men det andre han sier er da ganske viktig, at han ser klar forskjell på xbox og xbox360 på vanlig tv. han sier ingenting om hva som gir best spillopplevelse, og hvorfor skulle han, det er da rimelig godt kjent at det dyreste utstyret gir deg den beste spillopplevelsen. alt han sier er at spillopplevelsen er meget bra selv om du har en vanlig tv.

 

personlig så har jeg savnet en test av xbox360 på vanlig tv, jeg har ikke tenkt til å investere over 10 000 på en hdtv klar lcd mens jeg er student. uheldigvis så er lcd tvn som står oppe ikke lcd klar, derfor får jeg "overleve" på en 30" lcd til jeg er ferdig med studiene. derfor vil jeg selvfølgelig vite hvordan en xbox360 er på vanlig tv.

5210698[/snapback]

 

 

Innlegget mitt var rettet mot Ibizaonice som mente det IKKE var noe vits i å kjøpe 360 om man ikke hadde HDTV... Gidder ikke finne sitatet... Les de siste postene hans..

Lenke til kommentar

Var akkurat å snakket med folket på elkjøp! (hentet også en kundeavis for å være HUNDRE % sikker på pris) ;) De regner med at det kom til å være kø når de åpner på morgenen, men hvordan de skulle organisere det hele var de usikre på!

 

HVIS, jeg drar ut før åpningstid, er det noen som har noen formening/erfaring om hvor tidlig ute man må være`? er ikke så klar for å overnatte ute, men et par timer klarer jeg!! :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Var akkurat å snakket med folket på elkjøp! (hentet også en kundeavis for å være HUNDRE % sikker på pris) ;) De regner med at det kom til å være kø når de åpner på morgenen, men hvordan de skulle organisere det hele var de usikre på!

 

HVIS, jeg drar ut før åpningstid, er det noen som har noen formening/erfaring om hvor tidlig ute man må være`? er ikke så klar for å overnatte ute, men et par timer klarer jeg!! :innocent:

5210735[/snapback]

 

elkjøp åpner vel klokken 10, jeg hadde tatt med meg en termos med varm sjokolade og kjørt forbi butikken i halv 9 tiden (spørs på hvor stort tettstedet er)

hadde det da vist seg at det allerede har møtt opp folk, så hadde jeg bare stilt meg i kø sammen med de.

 

er heldigvis 3 elkjøp butikker her jeg bor, den ene fikk inn 10psp første dagen den kom, de fikk solgt 1 iløpet av dagen. så jeg er egentlig ikke så forferdelig bekymra for min del

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

elkjøp åpner vel klokken 10, jeg hadde tatt med meg en termos med varm sjokolade og kjørt forbi butikken i halv 9 tiden (spørs på hvor stort tettstedet er)

hadde det da vist seg at det allerede har møtt opp folk, så hadde jeg bare stilt meg i kø sammen med de.

 

er heldigvis 3 elkjøp butikker her jeg bor, den ene fikk inn 10psp første dagen den kom, de fikk solgt 1 iløpet av dagen. så jeg er egentlig ikke så forferdelig bekymra for min del

5210764[/snapback]

 

Hvor er det du holder til da!?:) hehe... Er 2 elkjøp i nærheten for meg, er fra Sarpsborg. Tror jeg følger tipset ditt å drar ned 1time før jeg... Hvis jeg ikke får den så får jeg bare vente!!

 

Hvoran tror det fordelingen mellom Core og System blir fordelt % ? Håper jeg får tak i den største pakka...

Lenke til kommentar

Håper jeg greier å få meg et eksemplar værtfall, Vil tru at ikke alt for mange rundt her jeg bor er på jakt etter en xbox 360 :p er værtfall det jeg håper.

 

 

Edit: Jeg kan jo ta å bruke en av studiedagene mine på fredag, at jeg ikke tenkte på det før, ser ut som det kansje virkelig blir en xbox 360 på meg alikavel da :D

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Oppskrift på hvordan du med stor sannsynlighet kan få deg selv banket opp eller i verste fall drept (forutsatt at du har penger nok til å gjennomføre oppskriften):

 

- Stikk på elkjøp 3 timer før det åpner, og sørg for å være førstemann inn.

- Løp inn med én gang de åpner, og kjøp alt de har av Xbox 360-maskiner, for deretter å skryte til alle bak deg i køen om at du har tenkt å få igjen alle pengene på 30-dager-pengene-tilbake-garantien til Elkjøp når det har gått 29 dager.

 

Da tror jeg du ligger tynt an. :!:

 

Edit: Omformulerte litt.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

jeg er student så jeg har studiedag når jeg vil :innocent:

men jeg har uansett ikke lyst til å stå en time i kulda for så å må kappløpe inn i butikken og slåss med mødre som skal kjøpe gave til poden. det beste hadde vært om man gikk inn i den rekkefølgen man sto i kø og så kom til boxene der en ekspeditør gav deg den boxen du ville ha.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke problemet her! Tror det er på Gamer.no, altså denne siden, at xbox 360 blir vurdert på en SDTV. De som mener at det ikke er noe vits i å kjøpe 360 fordi man ikke har HDTV er IKKE virkelige gamere. De er personer som rett og slett ikke har skjønt det. Hva så om bildet på en HDTV er mer Crisp? Er det et pluss? Selvsagt! Er det en nødvendighet? Selvsagt IKKE!

 

Det eneste en HDTV gjør er altså høyere oppløsning som resulterer i et klarere bilde. Det er den eneste forskjellen. Altså er gameplayet det samme. Lyden den samme og animasjonene i spillet er det samme. Altå kan du fint boltre deg med 5000 fiender i Kameo eller vase rundt i gigantiske Oblivion med sin banebrytende RAI!

 

Hvem her har spilt Splinter Cell CT? Tenk dere de plassene med best grafikk. Omtrent alle launch tittlene på 360 kommer til å ha bedre grafikk enn dette og det er ikke snakk om bare små områder. Det er overalt og ikke nok med det, men grafikken kommer til å bli bedre. Takket være ny mapping osv...

 

Om dette IKKE er god nok grafikk for å nyte et spill er du ikke en gamer som mange her inne vil respektere. Enten er du grafikkhore eller så er du bare en løgnaktig PS2 fanboy som bare vil at flest mulig skal vente med å kjøpe 360 slik at de kan ende opp med en PS3 i stede. Eller du er kort og godt en nervøs PC fantast som IKKE takler at 360 er oppe å puster PC i nakken. Sikkert ikke noe god følelse at 360 har bedre grafikk på COD 2 slik som anmeldre i Gamespot.com hevder, men kom over det. vær ærlig med dere selv. Pc er sikkert forbi 360 om noen år.

 

Mange gode poenger her. Animasjoner, AI, lyd er akkurat det samme uten HDTV. Så - fristes man av titlene til xbox360 ved launch og alt det andre den kan gjøre - tenker da på xbox live, tilkobling av eksterne USB enheter som kameraer, mp3 spillere, streaming av media fra PC, dvd spiller osv... så synes jeg absolutt man kan koste på seg en xbox360 nå selv om man ikke har HDTV.

 

Resten av posten din er av typen jeg aldri helt vil forstå. "Gamer som mange her inne ikke vil respektre"... "grafikkhore"... Hallo?! Jeg trenger ingen respekt som gamer. Hva er respekt for en gamer egentlig?? "O du store gamer, du er flink til å "gaimee" assa". Dette er kanskje viktig for de yngste, men folk som ruger på nok penger til å kjøpe HDTV er voksne nok og tjener høyst sannsynelig nok til å bare riste på hodet av sånt :nei: De vil vel heller ha respekt for den personen de er og ikke som "gamer" - da de fleste har et liv utenfor spillet som er viktigere. (Dog etter å spilt litt World of Warcraft og chattet med spillere der så er jeg ikke sikker på om dette gjelder for alle... folk som prøve å uføretrygde seg for å spille WoW mere osv... hvilket liv har de?)

 

Grafikkhore? Vel. Fordi man verdsetter best mulig grafikk? Innlevelse i spillet - grafikk teller faktisk ganske mye for mange. Et tullete uttrykk. En hore selger kroppen sin for penger. Jeg har heldigvis ikke behøvd å selge kroppen min for å få råd til å spille. (ingen ville hatt den heller mot betaling er jeg redd..hehe.).

 

Ellers om artikkelen på Gamer.no så har den en del gode poeng. Alt jeg har lest på forum fra USA tyder på at den bråker en del mens man spiller. At han snakker positivt om spillopplevelsen på vanlig TV synes jeg er bra. Men at han snakker om å vente på titler som utnytter HDTV (eller hva det var han nøyaktig sa) er jo tullete da de orginalt rendres 720p. Skal man spille på vanlig TV blir jo blir bildet scalet ned og interlaced. På en måte er det jo faktisk motsatt av det han sier. 720p er jo det som spillene er laget i. Vel vel. Men fint at man understreker at det er god underholdning også uten HDTV.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Vel, en fugl fra sang til meg at Norge fikk 700 Xboxer. Jeg gidder ikke si hvilken butikk han jobber i, men det står mellom: Elkjøp og Lefdal. Jeg nekter å tro det, men han er en kamerat av meg som aldri lyver. Og han bryr seg ikke om spill i det hele tatt, så han er ingen fanboy.

5211025[/snapback]

 

Dårlig sangstemme på den fuglen.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Vel, en fugl fra sang til meg at Norge fikk 700 Xboxer. Jeg gidder ikke si hvilken butikk han jobber i, men det står mellom: Elkjøp og Lefdal. Jeg nekter å tro det, men han er en kamerat av meg som aldri lyver. Og han bryr seg ikke om spill i det hele tatt, så han er ingen fanboy.

5211025[/snapback]

 

Dårlig sangstemme på den fuglen.

 

Dr.Peedee

5211094[/snapback]

Det gjenstår å se...

Lenke til kommentar
Vel, en fugl fra sang til meg at Norge fikk 700 Xboxer. Jeg gidder ikke si hvilken butikk han jobber i, men det står mellom: Elkjøp og Lefdal. Jeg nekter å tro det, men han er en kamerat av meg som aldri lyver. Og han bryr seg ikke om spill i det hele tatt, så han er ingen fanboy.

5211025[/snapback]

 

Dårlig sangstemme på den fuglen.

 

Dr.Peedee

5211094[/snapback]

Det gjenstår å se...

5211149[/snapback]

 

Haha? At hele Norge får 700 konsoller? Da tar du nok grundig feil... bare den kjeden jeg jobber i har fått flere enn det _allerede_!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...