Gå til innhold

Generelt om Xbox 360


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dKc7vp3W

Til dere som diskuterer antall maskiner butikker får inn kan jeg nevne at Norge får inn rundt 4-5000 maskiner. Delt på en 8-900 butikker. Noen såklart mer prioritert enn andre. Min butikk er relativt liten og får 5-9 stk. Det er bare første ladning, andre ladning kommer 6-7 dager etterpå med ukjent antall maskiner.

 

Vi ble faktisk lovet 150 maskiner i starten men dette ble jo bare tull. Hvis du ikke har forhåndsbestilt hos din lokale forhandler er forsikra om at du får, er det enda håp hos elkjeder som Elkjip, Lefdal og Expert. Da jeg tviler på at disse tar forhåndsbestillinger. Selv vet jeg at INGEN har fårhåndsbestilt Core systemer så du kan jo prøve deg på en av dem hvis du ikke har noen elkjeder i landsbygda di. Ønsker alle lykke til på neste fredag ;)

Lenke til kommentar
Til dere som diskuterer antall maskiner butikker får inn kan jeg nevne at Norge får inn rundt 4-5000 maskiner. Delt på en 8-900 butikker. Noen såklart mer prioritert enn andre. Min butikk er relativt liten og får 5-9 stk. Det er bare første ladning, andre ladning kommer 6-7 dager etterpå med ukjent antall maskiner.

 

Vi ble faktisk lovet 150 maskiner i starten men dette ble jo bare tull. Hvis du ikke har forhåndsbestilt hos din lokale forhandler er forsikra om at du får, er det enda håp hos elkjeder som Elkjip, Lefdal og Expert. Da jeg tviler på at disse tar forhåndsbestillinger. Selv vet jeg at INGEN har fårhåndsbestilt Core systemer så du kan jo prøve deg på en av dem hvis du ikke har noen elkjeder i landsbygda di. Ønsker alle lykke til på neste fredag ;)

5208490[/snapback]

 

Er det helt sikkert at de kommer en ladning til før jul? Jeg trenger den for så vidt ikke på dagen, men vil ha den til juleferien

Lenke til kommentar
Til dere som diskuterer antall maskiner butikker får inn kan jeg nevne at Norge får inn rundt 4-5000 maskiner. Delt på en 8-900 butikker. Noen såklart mer prioritert enn andre. Min butikk er relativt liten og får 5-9 stk. Det er bare første ladning, andre ladning kommer 6-7 dager etterpå med ukjent antall maskiner.

 

Vi ble faktisk lovet 150 maskiner i starten men dette ble jo bare tull. Hvis du ikke har forhåndsbestilt hos din lokale forhandler er forsikra om at du får, er det enda håp hos elkjeder som Elkjip, Lefdal og Expert. Da jeg tviler på at disse tar forhåndsbestillinger. Selv vet jeg at INGEN har fårhåndsbestilt Core systemer så du kan jo prøve deg på en av dem hvis du ikke har noen elkjeder i landsbygda di. Ønsker alle lykke til på neste fredag ;)

5208490[/snapback]

 

Er det helt sikkert at de kommer en ladning til før jul? Jeg trenger den for så vidt ikke på dagen, men vil ha den til juleferien

5208506[/snapback]

 

Det tror jeg er rimelig sikkert at det kommer. Med litt forbehold så mener jeg å huske at 16. desember er datoen som EB games hadde fått vite som parti nr 2.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

2mass, jeg er ikke 100% sikker på dette men det er sånn jeg har oppfatta det fra levrandører osv. Men jeg vet at min butikk får xboxer 2.des - 6/7.des og etter jul nermere januar er det fri tilgang til maskiner. Så hvis du ikke får en til jul blir det en god måte å starte nyåret på.

 

Synes bare det er dårlig gjort av levrandører osv å ødelegge hele planen til microsoft om å prioritere gamerbutikker fremfor elkjeder. Små butikker som selger til riktig pris, som faktisk har peiling på hva de selger og som ikke ødelegger markede med maskiner til under innkjøpspris. Slike folk burde bli skutt.

Lenke til kommentar

Fikk elkjip avisen idag. Og dem matcher prisen til Lefdal, 2895,- for den største pakken.

 

Men det står også: Begrenset antall på dette produktet gjelder ikke vår 3 dagers annonsegaranti. Max 1 pr kunde.

 

Hehe, dem gjør som altid...drar kunder inn i butikken i håp at dem plukker noe anna eller mere opp.

 

Prisen den har her kommer heller ikke til å vare lenge, er nok bare første ladning så blir prisen "normal" igjen. Akkurat som dem gjorde med DS.

Lenke til kommentar
Men det står også: Begrenset antall på dette produktet gjelder ikke vår 3 dagers annonsegaranti. Max 1 pr kunde.

 

Hehe, dem gjør som altid...drar kunder inn i butikken i håp at dem plukker noe anna eller mere opp.

 

Sier det seg ikke selv at de må dette?

 

Max 1 per kunde, unngå folk som kjøper alle og selger på QXL

 

Ingen annonsegaranti, hvis du vet hvordan annonsegarantien fungerer skjønner du vel at de ikke kan love at varen er på lager innen 7 dager, siden de ikke vet enda når neste parti kommer inn.

 

Synes bare det er dårlig gjort av levrandører osv å ødelegge hele planen til microsoft om å prioritere gamerbutikker fremfor elkjeder. Små butikker som selger til riktig pris, som faktisk har peiling på hva de selger og som ikke ødelegger markede med maskiner til under innkjøpspris. Slike folk burde bli skutt.

 

Hvor mange gamerbutikker er det egentlig i norge? Spiderman og EBGames? De ansatte på Elkjøp og Lefdal i dataavdelingen som selger konsoller er stort sett tidlig i tyveårene, gjerne studenter, skulle ikke disse ha mer enn nok kunnskap til å selge spillkonsoller? Og hvorfor i det hele tatt skal de ha noe "peiling på hva de selger" trenger de for at en gamer skal kjøpe konsollen? Hva har du tenkt til å spørre om, annet enn om du kan få en pose til å ha maskinen i?

Lenke til kommentar

Jeg har gått for en bundle pakke hos Eb Games. Den som koster 4990,- jeg hadde spart 500kr om jeg hadde stilt opp hos Elkjøp.

 

Jeg skal jo være sikret en maskin egentlig så en har jo ikke noe å tape på å stille seg opp hos Elkjip noen timer før det åpener i håp om å spare 500,-......hmmmm

Lenke til kommentar

Tviler på at du får det, tror sjefen deres reagerer når han ser reservasjoner i systemet før release.

 

Mer:

 

Andre enn meg som har blitt utrolig hypet av alt dette pratet? For et par uker siden hadde jeg ikke store planer om å kjøpe Xbox360 ved release, men nå er jeg skikkelig gira på å få sikra meg en. Dette til tross for at ingen av releasetitlene er store must-titler for meg. Kanskje jeg bare skal roe ned og vente en stund?

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Fikk nettopp annonse avisen fra elkjøp og jo der skal jammen Xbox 360 koste 2900 kr, den "råeste"(har dere noe annet å kalle den?) versjonen altså, men er jo på skolen til kl 3 den dagen xbox 360 blir lansert og er nok ikke ved elkjøp før i 4 tiden, noen som tror at det fortsatt vil være flere xbox 360 igjen? :p

Elkjøp butikken jeg tenker på ligger i oslo ved lørenskog..

 

 

Edit: Ellers kan man jo droppe skolen denne dagen selvfølgelig men føler at det ikke akkurat er så veldig smart egentlig..

 

 

Edit2: Rulleguru, enig med deg, hadde egentlig ingen planer om å kjøpe xbox 360 før igår :p da plutselig fikk jeg lyst på en selv.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...