Gå til innhold

Generelt om Xbox 360


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ikke oppstyret her. Vil du ha Xbox 360 på fredagen får du den ! Jeg er så og si 100 % sikker på at jeg kan bare komme på morningen spasere rett inn og kjøpe meg en Xbox 360.

 

Uansett, så hadde jeg ikke kjøpt meg en Xbox 360 før jeg hadde kjøpt en HD ready skjerm. Det blir nesten som å kjøpe en Xbox en gang til ! Sikkert mangen her inne som ikke har HD skjerm så jeg skjønner ikke helt hvorfor dere er så gira ? Dere kommer nok til å bli litt skuffa over grafikken.

5209914[/snapback]

 

tror rett og slett at jeg ganske enkelt siterer gamer.no bloggen.

Så er det på tide å ta steget ett hakk eller to opp: Project Gotham Racing 3. Grafikken gjør straks inntrykk, man merker at vi har med neste generasjon å gjøre her. Selv om jeg sitter på et ”vanlig” TV er det visuelle svært solid og overbevisende. Nytten med et HDTV synes foreløpig liten i forhold til pengene du må ut med. Har du ikke en slik TV allerede kan det være lurt å vente til det kommer spill som virkelig drar nytte av denne teknologien.

5210155[/snapback]

 

klart nytten blir liten i forhold til pengene du må ut med en skikkelig tv koster jo 25000 PLUSS!! og når konsollen koster 1990,- blir det teit å sammenligne penger.

Lenke til kommentar

grafikk betyr litt, men ikke alt. man kan bli tiltrukket til et spill pga grafikken, men hvis gameplayet stinker så sitter man ikke lenge med det spillet. grafikken kan bli brukt som et salgsmoment, en måte å reklamere på, men det hjelper ikke hvis selve spillet stinker. det blir det samme som pimp my ride på mtv. utseendet er flott, men under er det en skikkelig møkkabil..

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke oppstyret her. Vil du ha Xbox 360 på fredagen får du den ! Jeg er så og si 100 % sikker på at jeg kan bare komme på morningen spasere rett inn og kjøpe meg en Xbox 360.

 

Uansett, så hadde jeg ikke kjøpt meg en Xbox 360 før jeg hadde kjøpt en HD ready skjerm. Det blir nesten som å kjøpe en Xbox en gang til ! Sikkert mangen her inne som ikke har HD skjerm så jeg skjønner ikke helt hvorfor dere er så gira ? Dere kommer nok til å bli litt skuffa over grafikken.

5209914[/snapback]

 

tror rett og slett at jeg ganske enkelt siterer gamer.no bloggen.

Så er det på tide å ta steget ett hakk eller to opp: Project Gotham Racing 3. Grafikken gjør straks inntrykk, man merker at vi har med neste generasjon å gjøre her. Selv om jeg sitter på et ”vanlig” TV er det visuelle svært solid og overbevisende. Nytten med et HDTV synes foreløpig liten i forhold til pengene du må ut med. Har du ikke en slik TV allerede kan det være lurt å vente til det kommer spill som virkelig drar nytte av denne teknologien.

5210155[/snapback]

 

klart nytten blir liten i forhold til pengene du må ut med en skikkelig tv koster jo 25000 PLUSS!! og når konsollen koster 1990,- blir det teit å sammenligne penger.

5213903[/snapback]

 

Det var jo litt drøyt. Man kan jo kjøpe helt greie tv`er/monitorer som klarer 720p oppløsning for 3000-6000 hvis man vil. Man trenger ikke tv som klarer 1080i, det vil faktisk heller se dårligere ut i den oppløsningen fordi da må 720p signalet som Xbox 360 kjører skaleres opp.

Endret av Fedorov
Lenke til kommentar
klart nytten blir liten i forhold til pengene du må ut med en skikkelig tv koster jo 25000 PLUSS!! og når konsollen koster 1990,- blir det teit å sammenligne penger.

 

Dette blir for dumt. Tror du at du må ha en 40 eller 42" for å få HD?

Størrelsen på TV bør vurderes utifra hvor langt unna du sitter fra TV'n. Personlig sitter jeg fra 1,5 til 3 meter, så en størrelse på 32" holder i massevis. Noe større vil naturligvis gjøre spilleopplevelsen mer slitsom. (les: sitte på første rad på kino.)

 

Ellers mener jeg det er dumt å kjøpe HD skjerm kun for 360, da det vil ta noen år før vi får sånne sendinger i norge. Men, det er klart, hvis jeg skulle kjøpt ny TV nå, ville jeg enten ha gått for en flatskjerm med HD eller en CRT-tv. CRT-tv gir faktisk bedre kvalitet enn en vanlig plasma/lcd uten HD.

 

 

 

En annen ting: Grafikk er mer enn oppløsning. Det er også hvor mange ting som kan skje i et bilde samtidig. Hvor mange effekter som er på samtidig osv.

Lenke til kommentar
Har vi fått greie på prisen på Premium enda? Sett igjennom tråden men finner ikke noe informasjon ;)

5214171[/snapback]

 

 

2895 kr eller under 2900 husker ikke helt nøyaktig tall som sto i annonse avisen, dette er elkjøp altså.

 

 

Edit: ups, var vist veldig treg der gitt :p slått med mange min av Fedorov.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Hvor mye sånn ca koser en sånn HDready tv da? har veldig lyst på 360 men vist man må ha en tv til 20000+ for og få fine farger og oppløsning, så er det jo bare waist og investere i en x360.

5214174[/snapback]

 

10k og oppover kan du få en fin LCD-tv 27"+

 

"fine farger" som du sier blir ikke noe bedre på en tv til 20000, en vanlig bilderørstv har ofte bedre fargegjengivelse enn selv de dyreste lcd/plasmatvene. Dette går kun på oppløsning og ikkeno annet.

 

[Edit] *pirke* det heter waste, waist betyr midje, den blir gjerne større etter å ha investert i en spillkonsoll :/

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Hvor mye sånn ca koser en sånn HDready tv da? har veldig lyst på 360 men vist man må ha en tv til 20000+ for og få fine farger og oppløsning, så er det jo bare waist og investere i en x360.

5214174[/snapback]

Det ser pent ut på en vanlig skjerm også. HD-tv trenger ikke koste mer enn 12 000. Samsung tv'en (32") som er anonnsert i forb. med xbox360 koster ikke mer enn det.

TV-en er jo også noe du har i fremtiden i mange år fremover.

Lenke til kommentar

Har tenkt til å ønske meg en 360 til jul, men er det håp om å få den?

 

Foreldra mine gidder selvfølgelig ikke å sove utenfor eller sitte i 10 timer å vente. Men går det an å spasere helt rolig fram til hyllene, ta en 360, gå fram til kassen, og så betale? Eller kommer hyllene til å være ribba hvis man ikke står ute i morgentimene??

Faren min jobber på 2. desember og kommer nok ikke til å kjøpe den andre des. Hvis han gjør det.. Det blir nok rundt 20. Er det mulig å få tak i en da??

Lenke til kommentar
Hvor mye sånn ca koser en sånn HDready tv da? har veldig lyst på 360 men vist man må ha en tv til 20000+ for og få fine farger og oppløsning, så er det jo bare waist og investere i en x360.

5214174[/snapback]

http://www.elprice.no/modules/module_131/t...trMenuArr=&mid=

 

Denne koster 9.995,- og er ypperlig til gaming og HD.

Den har sine svakheter i vanlig tv-signaler. De bør være gode for at oppskaleringen ikke skal dra med seg bildestøy også.

Men til gaming, dvd, pc og HD er den ypperlig.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...