Gå til innhold

Generelt om Xbox 360


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, en fugl fra sang til meg at Norge fikk 700 Xboxer. Jeg gidder ikke si hvilken butikk han jobber i, men det står mellom: Elkjøp og Lefdal. Jeg nekter å tro det, men han er en kamerat av meg som aldri lyver. Og han bryr seg ikke om spill i det hele tatt, så han er ingen fanboy.

5211025[/snapback]

 

Dårlig sangstemme på den fuglen.

 

Dr.Peedee

5211094[/snapback]

Det gjenstår å se...

5211149[/snapback]

 

Haha? At hele Norge får 700 konsoller? Da tar du nok grundig feil... bare den kjeden jeg jobber i har fått flere enn det _allerede_!

5211159[/snapback]

 

Sa vel aldri at jeg hadde sagt det? Bra du fikk rettet det da ;)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke problemet her! Tror det er på Gamer.no, altså denne siden, at xbox 360 blir vurdert på en SDTV. De som mener at det ikke er noe vits i å kjøpe 360 fordi man ikke har HDTV er IKKE virkelige gamere. De er personer som rett og slett ikke har skjønt det. Hva så om bildet på en HDTV er mer Crisp? Er det et pluss? Selvsagt! Er det en nødvendighet? Selvsagt IKKE!

 

Det eneste en HDTV gjør er altså høyere oppløsning som resulterer i et klarere bilde. Det er den eneste forskjellen. Altså er gameplayet det samme. Lyden den samme og animasjonene i spillet er det samme. Altå kan du fint boltre deg med 5000 fiender i Kameo eller vase rundt i gigantiske Oblivion med sin banebrytende RAI!

 

Hvem her har spilt Splinter Cell CT? Tenk dere de plassene med best grafikk. Omtrent alle launch tittlene på 360 kommer til å ha bedre grafikk enn dette og det er ikke snakk om bare små områder. Det er overalt og ikke nok med det, men grafikken kommer til å bli bedre. Takket være ny mapping osv...

 

Om dette IKKE er god nok grafikk for å nyte et spill er du ikke en gamer som mange her inne vil respektere. Enten er du grafikkhore eller så er du bare en løgnaktig PS2 fanboy som bare vil at flest mulig skal vente med å kjøpe 360 slik at de kan ende opp med en PS3 i stede. Eller du er kort og godt en nervøs PC fantast som IKKE takler at 360 er oppe å puster PC i nakken. Sikkert ikke noe god følelse at 360 har bedre grafikk på COD 2 slik som anmeldre i Gamespot.com hevder, men kom over det. vær ærlig med dere selv. Pc er sikkert forbi 360 om noen år.

 

Mange gode poenger her. Animasjoner, AI, lyd er akkurat det samme uten HDTV. Så - fristes man av titlene til xbox360 ved launch og alt det andre den kan gjøre - tenker da på xbox live, tilkobling av eksterne USB enheter som kameraer, mp3 spillere, streaming av media fra PC, dvd spiller osv... så synes jeg absolutt man kan koste på seg en xbox360 nå selv om man ikke har HDTV.

 

Resten av posten din er av typen jeg aldri helt vil forstå. "Gamer som mange her inne ikke vil respektre"... "grafikkhore"... Hallo?! Jeg trenger ingen respekt som gamer. Hva er respekt for en gamer egentlig?? "O du store gamer, du er flink til å "gaimee" assa". Dette er kanskje viktig for de yngste, men folk som ruger på nok penger til å kjøpe HDTV er voksne nok og tjener høyst sannsynelig nok til å bare riste på hodet av sånt :nei: De vil vel heller ha respekt for den personen de er og ikke som "gamer" - da de fleste har et liv utenfor spillet som er viktigere. (Dog etter å spilt litt World of Warcraft og chattet med spillere der så er jeg ikke sikker på om dette gjelder for alle... folk som prøve å uføretrygde seg for å spille WoW mere osv... hvilket liv har de?)

 

Grafikkhore? Vel. Fordi man verdsetter best mulig grafikk? Innlevelse i spillet - grafikk teller faktisk ganske mye for mange. Et tullete uttrykk. En hore selger kroppen sin for penger. Jeg har heldigvis ikke behøvd å selge kroppen min for å få råd til å spille. (ingen ville hatt den heller mot betaling er jeg redd..hehe.).

 

Ellers om artikkelen på Gamer.no så har den en del gode poeng. Alt jeg har lest på forum fra USA tyder på at den bråker en del mens man spiller. At han snakker positivt om spillopplevelsen på vanlig TV synes jeg er bra. Men at han snakker om å vente på titler som utnytter HDTV (eller hva det var han nøyaktig sa) er jo tullete da de orginalt rendres 720p. Skal man spille på vanlig TV blir jo blir bildet scalet ned og interlaced. På en måte er det jo faktisk motsatt av det han sier. 720p er jo det som spillene er laget i. Vel vel. Men fint at man understreker at det er god underholdning også uten HDTV.

 

Dr.Peedee

5210989[/snapback]

 

Lurer du på hva en "gamer" er? Det er en som spiller dataspill. Slik som du og jeg. Likyldig hvor god eller hvor mye personen spiller. Så med andre ord sier jeg at en person som her inne hevder at en konsoll ikke er verdig et kjøp pga mangel på HDTV tror jeg ikke får så mange som er enige. Dette er en filledetalj! De som mener at en så lite forskjell (som dette faktisk vil innebære) kvalifiserer til å ikke kjøpe konsollen har ikke skjønt poenget med dataspill. Altså er ordet bare en fellesbetegnelse på de av oss som bruker forumet her. Denne nettsiden som du er inne på nå heter jo det også! Hva gjør du her inne da om du tror det bare er for hardbarka gamere? Jeg er ikke det.

 

Hva er respekt for en gamer? Jo det er liten vits i å egentlig argumentere mot en person som har slik syn på spill? Du skjønner at det vil bli en håpløs debatt?? Ergo er det nok mange her inne som vil bare velge å se bort fra slike argument. NOe nok jeg også burde gjort. Det er igrunnen for dumt å ha en slik diskusjon for argumetet var i seg selv for dumt til å diskutere. Så ja, jeg tar selvkretikk for at jeg lot meg provosere...

 

 

Så over til ordet "grafikkhore". Trenger du være så kverulerende? Du vet utmerket godt hva som menes med det. Hvorfor analysere ordet? Det er jo meningsløst. Så for å klargjøre det. Grafikkhore: En som bare bryr seg om grafikken i spill og bruker grafikken som argument for om spill er dårlige eller bra.

Lenke til kommentar
Flaks jeg har fri fra jobben 2. desemer da p.g.a. sykehusundersøkelse :D XBOX 360!

 

Takk mamma for hjertesykdommen som er i familien.

5210578[/snapback]

 

ser det positive i alle situasjoner.

beundringsverdig

5210699[/snapback]

 

 

Jeg skulle igrunn til syden om 3 uker, men havnet inn på sykehus inatt med hjerteflimmer. Derfor ser jeg ikke noe annet valg en å avbestille turen.

 

Det eneste positivet med dette er vel at jeg kan kjøpe meg en -360 på fredag viss jeg er ute av dette hølet til den tid. Og siden jeg var så smart å brukte alle skattepengene mine på hd-ready 32" i sommer så er det bare velstand! :D

 

Hurray for (boobies?) heart-conditions! :w00t:

Lenke til kommentar

enig, jeg spiller spillene fordi de er morsomme og underholdende, god grafikk er en bonus. med det sagt, så skal jeg kjøpe meg hdtv ganske så snart hovedsaklig for x360.. :) jeg spiller faktisk super mario 3 og super mario world 2 fremdeles jeg, omtrent hver dag på gba.. synes det er to utrolig bra spill..

 

 

 

forresten, de som har hdtv her, hvordan tar ps2 seg ut på hdtv? ser det crap ut?

 

 

btw det HER tar f*en meg kaka. noen som betalte 611 $ for en hjemmelaget pappkartong med xbox påskrevet. LOOOOOOOOOL.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
enig, jeg spiller spillene fordi de er morsomme og underholdende, god grafikk er en bonus. med det sagt, så skal jeg kjøpe meg hdtv ganske så snart hovedsaklig for x360.. :) jeg spiller faktisk super mario 3 og super mario world 2 fremdeles jeg, omtrent hver dag på gba.. synes det er to utrolig bra spill..

 

 

 

forresten,  de som har hdtv her, hvordan tar ps2 seg ut på hdtv? ser det crap ut?

 

 

btw det  HER tar f*en meg kaka. noen som betalte 611 $ for en hjemmelaget pappkartong med xbox påskrevet. LOOOOOOOOOL.

5211465[/snapback]

 

Hahaha, så ufattelig bra! Alt du kan tjene penger på... :D

Ps2 spillet God of war ser helt nydelig ut på min 32" hd-ready, fordelen er jo at du kan stille inn spillet til å kjøre widescreen, slik du får utnyttet hele flaten. Tekken 5 er også flott. *Glede seg til DoA4* :w00t:

Lenke til kommentar
Vel, en fugl fra sang til meg at Norge fikk 700 Xboxer. Jeg gidder ikke si hvilken butikk han jobber i, men det står mellom: Elkjøp og Lefdal. Jeg nekter å tro det, men han er en kamerat av meg som aldri lyver. Og han bryr seg ikke om spill i det hele tatt, så han er ingen fanboy.

5211025[/snapback]

 

Jeg begynner å få nok av fuglekvitter snart... Har ikke de fleste migrert nå a?

Lenke til kommentar
Vel, en fugl fra sang til meg at Norge fikk 700 Xboxer. Jeg gidder ikke si hvilken butikk han jobber i, men det står mellom: Elkjøp og Lefdal. Jeg nekter å tro det, men han er en kamerat av meg som aldri lyver. Og han bryr seg ikke om spill i det hele tatt, så han er ingen fanboy.

5211025[/snapback]

 

Jeg begynner å få nok av fuglekvitter snart... Har ikke de fleste migrert nå a?

5211687[/snapback]

 

Eller daua av fugleinfluensa'n

Lenke til kommentar
Vel, en fugl fra sang til meg at Norge fikk 700 Xboxer. Jeg gidder ikke si hvilken butikk han jobber i, men det står mellom: Elkjøp og Lefdal. Jeg nekter å tro det, men han er en kamerat av meg som aldri lyver. Og han bryr seg ikke om spill i det hele tatt, så han er ingen fanboy.

5211025[/snapback]

 

Jeg begynner å få nok av fuglekvitter snart... Har ikke de fleste migrert nå a?

5211687[/snapback]

 

Eller daua av fugleinfluensa'n

5211730[/snapback]

De lever i beste velstand enda...

Lenke til kommentar

det er vel bekreftet at 700 er helt feil da datating som jobber i elkjøp har sagt at elkjøp alene har fått flere maskiner. det siste jeg leste var at det kommer rundt 12 - 15k. det var en fra MS eller noe som sa det.

 

håper så sterkt at jeg klarer å få tak i en på fredag ass..... med min flaks så er det vel for mange der allerede før åpningstid så jeg ikke får tak i en.. :(

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Hvorfor 2? en til en venn?

5213590[/snapback]

 

Skulle ikke komme som en bombe når de bestemmer seg for å selge maks 1 konsoll per person; picture this:

 

Sjappa har fått inn 15 premium pakker: Står en kø utenfor butikken på' 18 personer, den første går inn og skaffer seg 3, idem dito den andre og tredje. Det blir rask fritt. De resterende 13 setter fyr på sjappa... :tease:

 

Eller...

 

De 5 som har høstet alle premium pakker stiller seg utenfor butikken og selger unna varene med 1500 spenn i gevinst...per pakke, noe som ikke er urealistisk hvis folkene i køen har stått der en halv natt :mad:

 

Butikeieren setter fyr på kundene... :whistle:

 

Tipper 1 per person jeg...med mindre de har 100+ på lager

Lenke til kommentar
Du har spilt altfor mye tv-spill.......hvor saklig er det mulig å bli? Må da gå an å holde tråden på et visst nivå, uten at du trekker inn ildspåsetting og drap.

5213619[/snapback]

 

 

Synns det var et lysstig innlegg i en tråd om Falsk-fuglekvitter-kryddret-med-fugleinfluesna diskusjoner.

 

Det meste i denne tråden er jo IKKE kalde harde fakta, bare ting folk har "hørrt", men noe er jo bekreftet etter hvert da..men ja...mesteparten er spekulasjon :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...