Gå til innhold

HP-PC gir mye for pengene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men HPs garanti gir jo ingen løfter om låneprodukt i det hele tatt. Hva HP's garanti gjør som forbrukerkjøpsloven ikke gjør er jo ikke nevnt noe sted i det hele tatt.

 

Og da blir dette litt høy "blow your horn"-faktor når man skryter av 3 års garanti.

5131355[/snapback]

 

Ifølge norsk kjøpslov har man krav på låneprodukt etter en ukes service. Spiller ingen rolle hva HP sin garanti sier. Garanti blir ikke omtalt i kjøpsloven.

En garanti gitt av produsenten vil gjerne si at de bytter/reparerer produktet uten spørsmål, samt at de bytter slitasje deler. Om tastaturet ditt ryker etter garantien er over kan HP nekte å erstatte det da det kan ansees som slitasje del og dermed omfattes det ikke av reklamasjon etc.

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
HP er en relativ stor leverandør i bedriftsmarkedet og har et supportapparat som er lagt opp ift dette. De må IKKE forveksles med Hewlett Packard [...]
HP må ikke forveksles med HP? Packard Bell du tenker på?

 

Forøvrig har jeg dårligere erfaring med HPs support på Hjem & Hjemmekontor-modellene for privatkunder enn på bedriftsmodellene. Ikke alltid at den ene er representativ for den andre.

 

Edit: Og for å forbli on topic: PCen virker som et meget godt tilbud. En liten brukertest fra de som måtte finne på å plukke opp en slik mottas med takk.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Nei selvfølgelig er det de som her mer, men ikke glem at ved 15A har man "brukt opp" 180 av de 300W'ene.

 

Jeg sier heller ikke at det ikke vil fungere med 300W - men det er absolutt ikke å anbefale.

 

Kildene står i tråd som du finner linkt til i signaturen min.

5131193[/snapback]

 

Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med at man har "brukt opp" 180 av 300, mesteparten av wattene man trenger er jo på 12V uansett, så det er jo bedre jo mer A man kan ha på 12v-linja. Jeg har lest artikkelen som tabellen din kommer fra, jeg lurte mer på hvordan de hadde målt det, iogmed at resultatene ikke stemmer helt overens med feks SPCR sine målinger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Heftig HP pc.. men jeg legger gjerne i 1000kr ekstra og får da noe bedre ram og hovedkort, men har bra nok pc så det er ikke noe synd på meg.

 

Men dette kan da være et alternativ til onkelen min, men jeg tror jeg bygger en til han som passer hans bruk, selv om ungene hans gamer mye...

 

VI får se 12500kr er ikke lett å matche ( noe er med at hp har bedre innkjøps pris da, vis komplett skulle gjort det samme hadde de gått konkurs kjapt fks)

Lenke til kommentar

Åsmund@ATi:

 

Kjøp maskinen.

Skru ut hovedkort og minnebrikker.

Kjøp et Q-tec kabinett.

Ta en gammel harddisk du allikevel har liggende.

Skru ut DVD-spilleren som står i HP maskina.

Monter disse delene i Q-tec kabinettet.

 

= komplett maskin. Du får nok like mye for denne maskina som du må gi for nytt hovedkort og minnebrikker :-) Garanti kan bli en utfordring, men du har uansett 3 års garanti på delene. Du får heller droppe å bruke "HP pick up and return".

 

Vandal

Lenke til kommentar

Dvs. at kabinettet du putter tingene i har en PSU integrert og alle vifter du trenger, samt at du har et gammelt men dugandes skjermkort og kanskje floppy stasjon liggende?

 

Men skal man først begynne å mekke såpass med denne så er det kanskje bedre å bruke den tusenlappen ekstra og bygge noe helt selv. Hovedpoenget med kjøpet slik jeg ser det er å få en bra ferdig fungerende PC til en rimelig penge med gode support ordninger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

På ComputerCity, der jeg jobber, selger vi en nesten tilsvarende HP. Den heter w5195, og koster 11999.

 

Den har

 

Processor: Athlon 64 X2 4200+ dual core

Minne: 2gb ram

Harddisk: 250 gb + 160gb media drive

Grafik: Nvidia 6800 256mb

Drev: Dvd rw 16x dlayer + dvd-rom

LightScribe du kan brenne labels

Lan, Firewire, 9-1 Kort leser,

Wlan b-g, 8x usb 2.0

TV tuner med fjernkontroll

Creative Audigy 2 ZS 7.1

 

Så det er jo samme basismaskinen, men med annet skjermkort.

 

HP henter forøverig ikke maskinen hjemme på døren lenger, men sender kun en hentelapp.. :/

 

Uansett er dette et tegn på at leverandørene av ferdigmaskiner begynner å tenke på proffbrukerene!

 

 

Osse-Mon

ComputerCity

Lenke til kommentar
Det sies også i forbrukerkjøpsloven at hvis det ikke fremlegges noen garanti for produktet som kjøpes/selges, så bortfaller også reklamasjonsretten.

 

Der igjen, så står det også at det er forbudt å selge eller kjøpe varer uten noen form for garanti.

5131086[/snapback]

Jeg må si som Alastor: Jeg er veldig spent på om du kan dokumentere dette. Evt. om/når du trekker påstandene. Dette høres helt tatt ut av lufta.

 

Edit: For enkelhets skyld, her er forbrukerkjøpsloven.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hei! Det har haglet med spørsmål til oss vedrørende denne maskinen, og vi har sammen med Bergen skrudd litt..

 

Her er spesifikasjonene:

 

Hovedkort:

MSI-7184 (altså ikke noe "sært" Pavilion hovedkort/BIOS)

http://www.emachineupgraders.info/dir1/mot...9/msi7184.shtml

 

CPU:

AMD Athlon 64 4200+ ADA4200DAA5BV CDBHE 0531TPMW

 

Skjermkort:

Nvidia Geforce 7800GTX Bios 5.70.02.11.01 modell C3VF45 V1.00-A01

 

Strømforsyning (joda, denne duger!!):

Bestec Modell ATX-400WF Rev. 400W Max

+12Va 17A -12Vb 10A

+5V 20A -12V 0.8A

+3,3V 15A 5VSB 2A

 

Minne:

Samsung PC3200U-30331-Z 512MB DDr PC3200 CL3 Single sided (4 stk)

(chip Samsung 534 K4H510838C-UCCC 8*64)

 

Lydkort:

Creative Modell nr SB0670 X-FI (CA20K1-PAG Chip). "Samme" som Xtreme Music.

 

Harddisk (intern):

Western Digital WD2500JS 250GB 7200RPM SATAII 8MB

 

Harddisk (ekstern, og JA, det følger med egen strømforsyning + kabler til denne):

HP Personal Media Drive hd1600 med egen brønn i front på pc og ekstra usb2.0 kabel / powersupply

 

DVD-spiller:

Asus DVD-E616 16x/48x/IDE

 

DVD-brenner:

HP DVD740i OEM:Hitachi-LG Chipset:Matsushita

 

Trådløst nett:

Liteon Card PCI 802.11 a/b/g Model WN5401A

 

TV-Kort:

Asus TV-Tuner med Philips Saa7131E chip TV og FM

(Ikke ulikt Asus My Cinema P7131 Dual men uten dual funksjon)

 

Fjernkontroll:

Modell PC-43 IR

 

Trådløst tastatur og mus:

HP modell nr: 5187URF

 

Maskinen krysset akkurat 8000 poeng i 3Dmark 2005 i Bergen :D

Lite støy!

 

Da håper jeg dere har fått litt mer informasjon.

 

Vennlig hilsen alle de glade ansatte i Datakjeden. :w00t:

Lenke til kommentar
Men HPs garanti gir jo ingen løfter om låneprodukt i det hele tatt. Hva HP's garanti gjør som forbrukerkjøpsloven ikke gjør er jo ikke nevnt noe sted i det hele tatt.

 

Og da blir dette litt høy "blow your horn"-faktor når man skryter av 3 års garanti.

5131355[/snapback]

 

Ifølge norsk kjøpslov har man krav på låneprodukt etter en ukes service. Spiller ingen rolle hva HP sin garanti sier. Garanti blir ikke omtalt i kjøpsloven.

En garanti gitt av produsenten vil gjerne si at de bytter/reparerer produktet uten spørsmål, samt at de bytter slitasje deler. Om tastaturet ditt ryker etter garantien er over kan HP nekte å erstatte det da det kan ansees som slitasje del og dermed omfattes det ikke av reklamasjon etc.

5131526[/snapback]

Joda, dette vet jeg godt :). Og det var egentlig det som var poenget mitt i denne tråden. Hvorfor skryte av 3 års garanti når kjøpsloven gir deg en del bedre rettigheter i 5 år?

 

Låneprodukt, reparasjon innen rimelig tid, heving av kjøp ved 3. gangs samme feil. Dette får du ikke i noen garanti. Samt at reklamasjonsretten ikke bortfaller om man skulle gjøre noen endringer innvendig - det GJØR garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...