Gå til innhold

HP-PC gir mye for pengene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ang. "deres oppsett":

Det kabinettet med 300W PSU vil slite med å drive et slik monster, vil jeg tro.

 

Ofte er minnet CL3 på slike pakkeløsninger, btw.

5128861[/snapback]

 

Litt redd for at det skal bli trøbbel med strømforsyningen :hmm: Men jeg bytter strømforsyning og kabinettet på den om ikke så alt for lenge...

Lenke til kommentar
Ellers synes jeg det er på plass med en liten advarsel til overklokkere: Dette er ikke en maskin for overklokking. Jeg har det hovedkortet det snakkes om her (MSI RS482M2), og det er null overklokkingsmuligheter på det.

 

5128471[/snapback]

 

Er vel en av grunnen til at HP velger dette hovedkortet, slik at noen ikke skal klokke sund maskinen sin :thumbdown:

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

jeg synes det der var en veldig bra ferdig maskin, noe jeg helt klart kunne anbefalt til folk som ikke har peiling på hardware, men vil ha en rå maskin.

 

men personlig vil ting som hovedkortet, psuen, kabinettet og rammen hindre meg i å kjøpe en sånn. jeg liker å skredersy data til meg selv.

Lenke til kommentar
Det var et godt tilbud ja. Men maskinen er kun på lager i Oslo, ikke på Stovner heller. Har sjekket andre datakjedene rundt omkring.

 

Edit: Ikke noe problem å bytte hovedkort på maskinen da. Men kanskje ryker garantien etter det?

5128898[/snapback]

 

Maskinen er iallefall på lager i Trondheim. Står ikke det på nettet, men har fått beskjed om at jeg kan komme og hente den :)

Lenke til kommentar
Hehe.. litt inspirert av Xbox360 på design kanskje? Men sinnsykt fet da.

5128647[/snapback]

 

Nope, HP var ute tidlig i år med denne typen design på stasjonære Pavilion.

 

Det som er litt tøft med disse modellene er at den eksterne harddisken på 160GB dyttes inn i den av de lukene på fremsiden. På den måten blir det ingen boks i veien på utsiden av PC-en. Og så er det Lightscribe på den... Velstand, velstand!

Lenke til kommentar

Syns også at dere kan neve den siste testen på dinside...... mye gode tilbud der også.

Som feks:

 

7800GT

3500+

1gb minne

19" Viewsonic LCD

SLI hovedkort

250GB disk

Kortleser/floppy

 

osv osv osv... til en nette pris i underkant av 12000kr

Men ellers et meget imponerende tilbud, mye PC for pengene.... men fortsatt en HP.

Lenke til kommentar
Men denne garantien hvor går man vis det oppstår en garantisak??

5130145[/snapback]

 

 

Det er 3 års garanti med pickup&return på HP-pcen, fra nettopp HP selv. Det følger ikke med en såkalt HP Care pack i esken (som man vanligvis kjøper som tilleggsutstyr til f.eks bærbare), men informasjon om support skal det uansett følge med.

 

HP support på 81562070 kan man helt sikkert begynne med, hvis man er usikker på hvor man tar kontakt. Uansett kan nok Datakjeden fortelle deg hvordan du går frem dersom det skulle oppstå en garantisak. Men å bære hele PCen med til butikken du kjøpte den er unødvendig, HP kommer på døra di og henter PCen for deg.

 

Jeg er spent på denne eksterne/interne harddisken fra HP, som de har på mange andre nye stasjonære modeller. Den kan smart nok skyves inn foran på maskinen, men hva den har av tilkoblingsgrensesnitt, og hvordan de løser det praktiske, som AC Adapter og kabler lurer jeg på.

Det ville vært utrolig klønete av HP å bare kunne bruke denne eksterne disken i andre HP stasjonære. Da blir den plutselig ikke så veldig praktisk lenger.

 

Det kan stemme at bare Datakjeden Oslo og Trondheim har fått den på lager, men den kommer til å bli tilgjengelig i store kvanta, så det skulle ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Det var et godt tilbud ja. Men maskinen er kun på lager i Oslo, ikke på Stovner heller. Har sjekket andre datakjedene rundt omkring.

 

Edit: Ikke noe problem å bytte hovedkort på maskinen da. Men kanskje ryker garantien etter det?

5128898[/snapback]

 

 

Det er sikkert bare noe tull på lagersystemet. Fordi Datakjeden Bergen har den inne.

Jeg var innom og kjøpte min i dag! (=

Endret av Errae
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...