Gå til innhold

HP-PC gir mye for pengene


Anbefalte innlegg

Det kabinettet med 300W PSU vil slite med å drive et slik monster, vil jeg tro.

5128861[/snapback]

300 Watt skal holde det, om det er grei kvalitet, riktignok ikke med enorm margin.

5130450[/snapback]

Jeg skulle til å kommentere det samme, men jeg tror det skjermkortet kan være litt i meste laget for en 300W PSU. Hadde det ikke vært for skjermkortet så vil det sikkert gå som en drøm. (CPU'en bruker ganske lite, i hvertfall i gjennomsnitt). Den ene harddisken drives av en ekstern strømforsyning og regnes dermed ikke inn på den 300 watteren. Jeg vil si det virker litt på kanten og avhenger av at PSU'en er av god kvalitet. (Ikke noe Q-tek)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med den garantien de skryter sån av?

Er det ikke standard norsk kjøpslov med 5 år? Ser da ikke nytten av hp's egen garanti

5130781[/snapback]

Det stemmer. Men de har ikke lov til å kalle det garanti hvis det ikke er noe mer enn de vanlige rettighetene man får gjennom forbrukerkjøpsloven. Siden garantitiden er kortere så må det være andre fordeler som f.eks bedre betingelser (rask reparasjon, gratis frakt, henting og levering eller lignende.)

Lenke til kommentar
Jeg skulle til å kommentere det samme, men jeg tror det skjermkortet kan være litt i meste laget for en 300W PSU. Hadde det ikke vært for skjermkortet så vil det sikkert gå som en drøm. (CPU'en bruker ganske lite, i hvertfall i gjennomsnitt). Den ene harddisken drives av en ekstern strømforsyning og regnes dermed ikke inn på den 300 watteren. Jeg vil si det virker litt på kanten og avhenger av at PSU'en er av god kvalitet. (Ikke noe Q-tek)

5130642[/snapback]

 

Det er 400watt psu i denne pc'en.

Endret av Errae
Lenke til kommentar
Hva med den garantien de skryter sån av?

Er det ikke standard norsk kjøpslov med 5 år? Ser da ikke nytten av hp's egen garanti

5130781[/snapback]

Det stemmer. Men de har ikke lov til å kalle det garanti hvis det ikke er noe mer enn de vanlige rettighetene man får gjennom forbrukerkjøpsloven. Siden garantitiden er kortere så må det være andre fordeler som f.eks bedre betingelser (rask reparasjon, gratis frakt, henting og levering eller lignende.)

5130847[/snapback]

 

Bare mener det er unødvendig å trekke det så mye fram siden forbrukerloven er såppas god på det området.(At HP\datakjeden trekker det fram er jo en selvfølge)

Lenke til kommentar
Hva med den garantien de skryter sån av?

Er det ikke standard norsk kjøpslov med 5 år? Ser da ikke nytten av hp's egen garanti

5130781[/snapback]

Det stemmer. Men de har ikke lov til å kalle det garanti hvis det ikke er noe mer enn de vanlige rettighetene man får gjennom forbrukerkjøpsloven. Siden garantitiden er kortere så må det være andre fordeler som f.eks bedre betingelser (rask reparasjon, gratis frakt, henting og levering eller lignende.)

5130847[/snapback]

 

Bare mener det er unødvendig å trekke det så mye fram siden forbrukerloven er såppas god på det området.(At HP\datakjeden trekker det fram er jo en selvfølge)

5130981[/snapback]

 

De fleste er fornøyde ja, men mange er misfornøyde med reklamasjonsordningen på mobiler. Det at mobilen er inne i 14 dager og de ikke har krav på lånetelefon etter 7 dager er jo et helvete uten like og når de kommer om 7 dager har ikke butikken flere telefoner ledige og de kan da ikke kreve telefon for det blir en stor kosnad for butikken... jeg syns de er mere enn nok beskyttet, men noen tror jo at dems egne behov er viktigere enn alle andres.

Lenke til kommentar
Ang. "deres oppsett":

Det kabinettet med 300W PSU vil slite med å drive et slik monster, vil jeg tro.

 

Ofte er minnet CL3 på slike pakkeløsninger, btw.

5128861[/snapback]

 

300 Watt skal holde det, om det er grei kvalitet, riktignok ikke med enorm margin.

 

AtW

5130450[/snapback]

 

table1.jpg

 

Oppsettet over krever mer pga. to skjermkort samt at 7800 faktisk bruker mindre strøm enn 6800GT

 

Uansett; ALDRI om man burde anb. en 300W PSU på dette oppsettet. Den har ssv.15A på 12V (maks) noe som blir for lite.

 

Ikke glem at HDD'ene bruker MYE mer ved spin-up;

z_seagate_12Vprofile.gif

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var et sinnsykt bra tilbud. Alt er så og si top notch og det eneste man går miste om er å velge favorittkomponenter.

 

Hvis jeg ikke skulle overklokket hadde jeg absolutt sett på denne som en meget god kandidat, ikke minst fordi jeg får skikkelig leverandør service på hele pakken.

Lenke til kommentar
Ang. "deres oppsett":

Det kabinettet med 300W PSU vil slite med å drive et slik monster, vil jeg tro.

 

Ofte er minnet CL3 på slike pakkeløsninger, btw.

5128861[/snapback]

 

300 Watt skal holde det, om det er grei kvalitet, riktignok ikke med enorm margin.

 

AtW

5130450[/snapback]

 

table1.jpg

 

Oppsettet over krever mer pga. to skjermkort samt at 7800 faktisk bruker mindre strøm enn 6800GT

 

Uansett; ALDRI om man burde anb. en 300W PSU på dette oppsettet. Den har ssv.15A på 12V (maks) noe som blir for lite.

 

Ikke glem at HDD'ene bruker MYE mer ved spin-up;

z_seagate_12Vprofile.gif

5131026[/snapback]

 

Hvor kommer disse tallene du presenterer fra? SPCR har en ganske bra Lab for PSU og har målt det under faktisk bruk. Så for øyeblikket stoler jeg mer på disse tallene. Harddisker spinner bare opp i starten, det er lite sannsynlig at resten av maskinen er på full load når diskene spinner opp. Jeg er enig i at 15A på 12V er tynt, men mener du det ikke finnes noen 300-watt PSUer som har mer?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det sies også i forbrukerkjøpsloven at hvis det ikke fremlegges noen garanti for produktet som kjøpes/selges, så bortfaller også reklamasjonsretten.

 

Der igjen, så står det også at det er forbudt å selge eller kjøpe varer uten noen form for garanti.

5131086[/snapback]

 

Hvor ialle dager står det? Det der er bare tullball etter hva jeg vet. Alle varer som selges i norge skal ha 2 års reklamasjonsrett mot mangler. Minimum.

 

men siter gjerne noe fra forbrukerkjøpsloven, og jeg er villig til å innrømme at jeg tar feil :).

Lenke til kommentar
Hva med den garantien de skryter sån av?

Er det ikke standard norsk kjøpslov med 5 år? Ser da ikke nytten av hp's egen garanti

5130781[/snapback]

Det stemmer. Men de har ikke lov til å kalle det garanti hvis det ikke er noe mer enn de vanlige rettighetene man får gjennom forbrukerkjøpsloven. Siden garantitiden er kortere så må det være andre fordeler som f.eks bedre betingelser (rask reparasjon, gratis frakt, henting og levering eller lignende.)

5130847[/snapback]

 

Bare mener det er unødvendig å trekke det så mye fram siden forbrukerloven er såppas god på det området.(At HP\datakjeden trekker det fram er jo en selvfølge)

5130981[/snapback]

 

De fleste er fornøyde ja, men mange er misfornøyde med reklamasjonsordningen på mobiler. Det at mobilen er inne i 14 dager og de ikke har krav på lånetelefon etter 7 dager er jo et helvete uten like og når de kommer om 7 dager har ikke butikken flere telefoner ledige og de kan da ikke kreve telefon for det blir en stor kosnad for butikken... jeg syns de er mere enn nok beskyttet, men noen tror jo at dems egne behov er viktigere enn alle andres.

5131000[/snapback]

 

Men HPs garanti gir jo ingen løfter om låneprodukt i det hele tatt. Hva HP's garanti gjør som forbrukerkjøpsloven ikke gjør er jo ikke nevnt noe sted i det hele tatt.

 

Og da blir dette litt høy "blow your horn"-faktor når man skryter av 3 års garanti.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Hvor ialle dager står det? Det der er bare tullball etter hva jeg vet. Alle varer som selges i norge skal ha 2 års reklamasjonsrett mot mangler. Minimum.

 

men siter gjerne noe fra forbrukerkjøpsloven, og jeg er villig til å innrømme at jeg tar feil :).

5131346[/snapback]

 

Hvis jeg ikke husker feil så står dette i utformingen av loven, teksten som kommer før paragrafene som definerer hvordan paragrafene er utarbeidet, men kan sjekke dette nærmere senere i dag =)

Lenke til kommentar

HP Care-pack, gir blant annet mulighet for "on site" reparasjon, dvs at reparatøren kommer hjem til deg. Online support (som alle har), de har også generelt en del maksimums frister for responstid. HP er en relativ stor leverandør i bedriftsmarkedet og har et supportapparat som er lagt opp ift dette. De må IKKE forveksles med Hewlett Packard, Medion og andre i den gata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...