Gå til innhold

SLI-minne fra Corsair


Anbefalte innlegg

Teit, hva er det som gjør de brikkene til SLI brikker? Dessuten suger SLI på Intel :p

5103804[/snapback]

 

SLI suger ikke på intel? Det er dumt sakt. Fungerer utmerket.

5104042[/snapback]

 

hehe hele intel suger når det gjelder spill. og sli er vel beregna for å få bedre ytelsen i spill. dvs intel suger :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som noen gang har hørt om at minnebrikkene var til hinder for å kjøre skjermkortene i SLI eller at skjermkort i SLI har vært til hinder mot å bruke bestemte minnebrikker :no:

 

Denne markedsføringen har neppe noen annen hensikt enn å lure duster som tror de får noe mer på kjøpet til å betale ekstra. Kall det gjerne gebyr for manglende IQ.

 

En annen ting jeg la merke til er at denne er DDR2 og dermed tilpasset systemer som i utgangspunktet ikke er det beste kjøpet for spillbruk (SLI). Man kan si at brikkene er tilpasset folk med dårlig vurderingsevne.

 

Edit: Jeg slettet noen innlegg med drittkasting. Vennligst hold dere til emnet uten å slenge dritt. Hvis det blir mer drittkasting nå så må jeg finne frem advarselknappen ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

jeg vil tro det er noe mer til dette enn kun å tjene penger. Disse brikkene som har gått gjennom en slik test vil sikkert ikke være en flaskehals. Vil ikke uttale meg så bastant og si at dette er tull siden jeg har jobbet med hardware i noen år bare, har også bare noen få år her på dette forumet. Jeg føler kan endel mer enn gjennomsnittet og hvis man skal sette opp et system som yter optimalt må all hardware passe godt sammen. Det eneste jeg ser av seriøse tilbakemeldinger på denne artikkelen er <>.. Det vil si alt som står mellom disse klammene. Link gjerne til tester og seriøse andre ting om dere har noe fornuftig krisitsk tilbakemelding, ikke bare sleng dere på en bølge med hetsing.

 

Vil bare si at jeg hverken beskytter disse brikkene eller er imot de, hverken det som sto om de eller det som er blitt sagt gjennom denne tråden ga meg noe vettig info.

Lenke til kommentar

Når vi først er inne på det, er ikke f.eks kit med 2 matcha minnebrikker også et slags "salgstriks"? Det spiller ingen rolle om du kjøper 2 eksakt like minnebrikker eller om du kjøper et ferdig kit med 2 brikker. Det ser ikke ut som om kit'ene er vesentlig dyrere enn å kjøpe enkeltvis. Det produsenten oppnår er isåfall mersalg, i forhold til de som tror at en må ha kjøpe kit for å ha 2 brikker i hovedkortet sitt. Det er jo litt enklere med ett klikk i netshoppen en to selvsagt....

Lenke til kommentar

At man skal kalle RAM-brikker SLI-sertifisert, er i seg selv rent tull, og de fleste her synes å være enige om det. Men la oss se nærmere på denne nyheten.

 

Disse hotte SLI-brikkene ser utelukkende ut til å komme i DDR2-varianter, med maksimal størrelse på 512MB. DDR2 er foreløpig kun forbeholdt Intel-hovedkort, og SLI hos Intel er forbeholdt nVidias Intel SLI-chipsett (eller hva det nå heter).

 

Da syns jeg det står igjen en ganske tynn målgruppe for disse brikkene. De som for det første velger Intel til spilling av en eller annen grunn (la os si gaming er bruksområdet her (SLI)) må altså velge seg et Intel SLI-hovedkort til LGA775, med DDR2-slots. Videre får man ikke høyere RAM-kapasitet enn 1GB med mindre man kjører 4 brikker og bruker opp alle ledige plasser på hovedkortet. 1GB begynner klart å bli lite i disse dager, og sitter man da på 2x7800GT(X) i SLI på dette Intel-hovedkortet, er det klart at RAM-mengde vil holde tilbake i de nyeste spill. Videre må man opp i 9000-kroners-CPU for å kunne holde tritt med de noe dyrere AMD-prosessorene i spill. Det hele syns jeg rett og slett blir noe ugunstig, og idiotisk.

 

SLI-sertifisert innlegg skrevet av undertegnede på et SLI-sertifisert hovedkort, og Crossfire Slave-sertifisert skjermkort (gud, for en blasfemi!)

Lenke til kommentar

Dette blir akkurat like dumt som Intel-sertifiserte minnebrikker.

 

Nei, takke seg til JEDEC-sertifisert minne så blir det likt for alle og ingen problemer. Det hadde vært trist om nForce4 SLI-sertifisert minne ikke fungerte skikkelig i ATI Crossfire/Intel-systemer og vice versa ikke sant? Jeg synes minnebrikker heller burde så godt som mulig fulgt spesifikasjonene til åpne minnestandarder (ref. JEDEC), og ikke bare testet på minnekontrollerene til enkelte produsenter.

Lenke til kommentar

Begynner å tenke mitt om Corsair jeg. Skal man gidde å kjøpe Corsair brikker som nødvendigvis må bli dyrere som en følge av at Corsair trenger ennå noen produksjonslinjer !? Tror jeg skal vurdere (sett tvil til) Corsair ihvertfall 2 omganger ekstra ved neste kjøp som en følge av sånt som dette.

Lenke til kommentar
Når vi først er inne på det, er ikke f.eks kit med 2 matcha minnebrikker også et slags "salgstriks"? Det spiller ingen rolle om du kjøper 2 eksakt like minnebrikker eller om du kjøper et ferdig kit med 2 brikker. Det ser ikke ut som om kit'ene er vesentlig dyrere enn å kjøpe enkeltvis. Det produsenten oppnår er isåfall mersalg, i forhold til de som tror at en må ha kjøpe kit for å ha 2 brikker i hovedkortet sitt. Det er jo litt enklere med ett klikk i netshoppen en to selvsagt....

5105012[/snapback]

 

Enig.

 

HVIS #&/¤&/(¤/¤ Komplett.no (i mitt tilfelle) ikke hadde funnet ut at det var gøy å sende to ulike TwinMOS PC3200 DDR brikker (samme bestilling ja). Og nei brikkene samarbeidet ikke sammen, men virket fint hver for seg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...