Gå til innhold

Filmer de snakker norsk i eller nevner Norge


Wobokel

Anbefalte innlegg

I Ace Ventura: Pet Detective etter han har vært på Cannibal Corpse konsert kommer han ned i kjelleren hvor en fyr sitter forran pcen, og sier han sender fake signaler eller noe sånn til norske hvalfiskere.

 

Jeg tror det var i Oldboy man kunne se noe om Norwegian Wood festivalen engang de sitter på internett (kanskje det var Sympathy for Mr. Vengeance)

 

I Welcome to Mooseport spiller Gene Hackman i en norsk reklamefilm, hvor han faktisk snakker norsk (selve reklamen bare kan sees i ekstra materiale på dvd'en men den blir det nevnt i filmen).

 

Johnnycab (han roboten som kjører taxi) i Total Recall plyster nasjonalsangen vår.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Southpark Episode 604 - The Terrance and Phillip Movie Trailer. Parodierer de

Russel Crowe som sloss med en haug av gjeng medlemmer hvor han sier "You fight like norwegians you fairies"

 

Og i Monty Python The Dead Parrot Sketch

 

http://www.davidpbrown.co.uk/jokes/monty-python-parrot.html

 

Så må vi ikke glemme The Lord Of The Rings! Med The Vestfolds og han karen som het Gamling osv :p De mener ikke norge dog i filmen men det er basert på norsk/svensk vikingtid

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar

"Raising Cane" med John Lithgow i hovedrollen. Husker jeg rett er det mye Norge snakk i denne filmen. Tror til og med godeste Lithgow drar av noen norske setninger i ny og ne også. Viss jeg husker rett, lenge siden jeg så filmen. Og den var ikke så sykt god at jeg har lyst å se den en gang til for å se om jeg faktisk husker rett.

Lenke til kommentar

I Star Trek 4 "The Voyage Home", stopper Kirk og gjengen en Norsk hvalfangstbåt med et klingonsk romskip. Jeg har aldri hørt den dialekten før, minner om Islandsk, men de hevdes å være norske. Tydlig at gamle Leonard Nimoy ikke er særlig begeistret for norsk hvalfangstpolitikk, da hele filmen går ut på at to hvaler er det eneste som kan redde verden fra total undergang.

Endret av UAM
Lenke til kommentar
Jeg tror de nevnes i en av Harry Potter-filmene.

5049803[/snapback]

I den første filmen (PS) så får vi høre at dyret til Hagrid/Gygrid er Norwegian Ridgeback/norsk kamrygg.

Det er det eneste Norge er nevnt i Harry Potter-serien, både med tanke på film og bok.

5057051[/snapback]

Hm, jeg mener å huske at det var en referanse til norske dragers avføring, muligens noe Weasley-guttene hadde gjort med storebroren.

Lenke til kommentar

Det er ingen som nevner Norge, men i to episoder av Stargate SG-1 har Richard Dean Anderson (som spilte MacGyver) på seg en lue med norsk flagg på. Her er noen bilder.

 

Regenesis 01x05: "I understand you've been hold up on a little island off the coast of Norway for the last two years" (det var en av forskerne som hadde vært der og gravd opp ofre fra spanskesyken for å se om hun kunne finne en prøve til å studere).

Endret av eught
Lenke til kommentar

I en pacific blue episode som handler om en bande som stjeler fra smykkebutikker, er lederen for banden (en dame) "norsk"

Hun snakker engelsk med Russisk aksent. Utrolig morsomt å høre hvordan de tror vi snakker. Hehe

 

I nest siste Lost episode nevner de Norge veldig krafig. Vil ikke si hva eller hvorfor

(spoiler liksom)

Endret av PoW
Lenke til kommentar

I Ace Ventura (1'ern, den med delfinen) så nevner de norske hvalfangst skip. Og i den 13ende krigeren er det mye fra norge, til og med en norsk gutt som spilte i filmen som snakker norsk der. Også i en simpsons episode fra sesong 16 er det en advokat som påstår at i Norge ligger man på gulvet og spser insekter eller no :nei:

Lenke til kommentar
snøscenene fra star wars er jo spilt inn i norge.

5055407[/snapback]

 

Og han første "vil du bli millionær"-mannen (som jeg ikke husker navnet på) har "stått fram" og sagt han var statist på en av scenene.

 

Mener å huske man hører et glimt av en norsk reporter i starten av filmen Crash.

5055443[/snapback]

 

Arve Juritsen?

 

Tror foresten mannen til prinssesse Martha Louise også var med i den.

Lenke til kommentar
I Ace Ventura (1'ern, den med delfinen) så nevner de norske hvalfangst skip. Og i den 13ende krigeren er det mye fra norge, til og med en norsk gutt som spilte i filmen som snakker norsk der. Også i en simpsons episode fra sesong 16 er det en advokat som påstår at i Norge ligger man på gulvet og spser insekter eller no :nei:

5059423[/snapback]

Jepp, alle de er nevnt tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...