Gå til innhold

Filmer de snakker norsk i eller nevner Norge


Wobokel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg ikke tar feil så snakkes det norsk i en episode av Twin Peaks,

i den første sesongen. Da er det noen folk fra "norge" som skal investere eller kjøpe opp en tømmerfabrikk hvis jeg ikke husker feil.

Vel nå skal det sies at Twin Peaks er en serie da og ikke en film,

menmen artig er det nå ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
snøscenene fra star wars er jo spilt inn i norge.

5055407[/snapback]

 

Og han første "vil du bli millionær"-mannen (som jeg ikke husker navnet på) har "stått fram" og sagt han var statist på en av scenene.

 

Mener å huske man hører et glimt av en norsk reporter i starten av filmen Crash.

5055443[/snapback]

 

:p Det er Arve Juritzen det.

Lenke til kommentar

Det som ikke så mange vet er at det snakkes norsk i The Gladiator.

 

Første scenen når de skal ta barbarene. Skuepsilleren, som spiller barbaren som kommer frem med hodet, er sammen med en norsk dame.

 

Det er veldig vanskelig å høre, men dersom du hører godt etter sier barbaren følgende

 

"(først noen lyder)... jeg er skikkelig forbanna!"

 

Var visst ikke meningen at han skulle si det på norsk, men det brøt visst bare ut av han under innspillingen :p

 

Følg nøye med når dere hører det. Jeg har flere venner som ikke har hørt det før jeg sier det samtidig med filmen. Da hører de det etterpå også :D

Lenke til kommentar
I The Day After Tomorrow så ser vi jo en sånn flodbølge som kommer inn mot Oslo :wee:

5067337[/snapback]

 

Nei, det var bare i en avisannonse. Var ikke med i filmen.

5075492[/snapback]

 

Jeg så det nå i filmen jeg da :ermm:

5075692[/snapback]

 

Husker du sånn ca. tiden i filmen, har sett den to ganger og kan ikke huske det. Jeg pleier å få med meg sånne ting, så hvis du husker sånn ca. når så kan jeg ta en titt.

 

Jeg vet at det ble lagt postere med kjente steder som ble oversvømt, leiter fremdeles etter posteren med Old Trafford...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...