Gå til innhold

Filmer de snakker norsk i eller nevner Norge


Wobokel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I Titanic så er det med nordmenn, faktisk så vinner Leonardo billetten sin i poker fra en nordmann med navnet Sven.

 

 

Han var svensk, da! :tease:

5077631[/snapback]

 

Disse to karakterene, Sven og Olaf, skal være norske. Klar over at de snakker en slags svensk, men det er bare Hollywood som har vært litt unøyaktige i produksjonen.

Lenke til kommentar
I The Day After Tomorrow så ser vi jo en sånn flodbølge som kommer inn mot Oslo :wee:

5067337[/snapback]

Som det nevnes over så er kun det en demo som viser effektene som ble laget, da GDI utvikleren er Norsk, har og sett filmen 2 ganger uten å se Oslo rådhus bli knust av vannet. (noe demoen viste)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det som ikke så mange vet er at det snakkes norsk i The Gladiator.

 

Første scenen når de skal ta barbarene. Skuepsilleren, som spiller barbaren som kommer frem med hodet, er sammen med en norsk dame.

 

Det er veldig vanskelig å høre, men dersom du hører godt etter sier barbaren følgende

 

"(først noen lyder)... jeg er skikkelig forbanna!"

 

Var visst ikke meningen at han skulle si det på norsk, men det brøt visst bare ut av han under innspillingen :p

 

Følg nøye med når dere hører det. Jeg har flere venner som ikke har hørt det før jeg sier det samtidig med filmen. Da hører de det etterpå også :D

5075484[/snapback]

 

Dette har jeg hørt og.

Han fyren er visst gift/samboer med en norsk dame. Under innspilling glemte han hva han skulle rope og mer eller mindre tilfeldig ropte han dette som han hadde hørt dama si.

 

Ganske artig når du hører etter.

NÅ er jeg skikkelig forbanna!

Lenke til kommentar

"Så har me joksa litt". Jeg tok et lite qoutesøk etter Norway på imdb.com.

Fant blant annet denne filmen, Shackleton (2002) (TV), som jeg nå husker jeg har sett.

En sann historie om en dude som het Shackleton, spilt av Kenneth Branagh, som i 1914 prøver å krysse Antarktis.

Det går dritt.

I og med dette foregår på den tida norske hvalfangstskuter herja nede i ishavet treffer de på norske fangstfolk i løpet av filmen.

Men i steden for å fake norsk eller norsk aksent har de brukt norske skuespillere, blant annet Sven Nordin som skitten hvalfanger :)

Det er forresten en bra film.

 

andre filmer/serier:

 

Moby Dick (1956)

Captain Ahab: I'll follow him around the Horn, and around the Norway maelstrom, and around perdition's flames before I give him up.

 

Earth Girls Are Easy (1988)

Valerie: No, this is the Valley. Finland is the capital of Norway.

 

"NYPD Blue" (1993)

Det. Danny Sorenson: My father died when I was like six years old. My mother, she couldn't take care of me and my sisters so she send us over here to live with her sister. I was born in Norway, but over here we lived in Albany. So, was I like your first Norwegian screw?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...