Gå til innhold

Filmer de snakker norsk i eller nevner Norge


Wobokel

Anbefalte innlegg

Første episode av Twin Peaks (som jeg akkurat har sett nå), der snakker de MASSE Norsk.. Det er norsk gruppe som skal inngå en handel på "hotellet" der på stedet..

5069864[/snapback]

 

Såvidt jeg husker var alle kladd i grønne dresser og hatter med fjær i :p

 

I Fukkatsu no hi eller "Dødelig Virus" som den het på Norsk, er det en spiller Olivia Hussey den Norske kvinnen "Marit".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Jakten på rød oktober sier Sean Connery som spiller en russisk ubåt kaptein at de skal seile utenfor kysten til den imperialistiske og USA vennlige staten Norge!

 

I Speed 2 bruker de jo et norskt cruiseskip til innspillingen. Masse norske advarsel skillt overalt og slikt..... Tror forresten at det samme cruiseskipet ble angrepet av pirater utenfor Afrikas kyst her forleden. Dere leste sikkert om det..

Lenke til kommentar
En eller annen episode av Ducktales, med et lemen med en medaljong med Onkel Skrues kombinasjon til låsen på pengebingen inni, rundt nakken, drar de til Norge for å finne igjen lemenet, som elsker ost, som er sammen med haugevis av andre lemen som skal hoppe i havet :p

 

 

Lemenet het Lucky eller noe :p

5229156[/snapback]

 

 

Tegnet orginalt av Baraks. I den norske oversettelsen heter landet Ostonia. (snakker nå om papir utgaven)

Lenke til kommentar
I Titanic så er det med nordmenn, faktisk så vinner Leonardo billetten sin i poker fra en nordmann med navnet Sven.

 

 

Han var svensk, da! :tease:

5077631[/snapback]

 

Disse to karakterene, Sven og Olaf, skal være norske. Klar over at de snakker en slags svensk, men det er bare Hollywood som har vært litt unøyaktige i produksjonen.

5078407[/snapback]

 

Han ene er iallefall spillt av en nordmann(Far til en kamerat av naboen min :p )

 

Som nevnt tidligere så er Norges Statsminister nevnt i Futurama i første epsidode(Bender kommer med en avkappet arm som viser "Prime Minister of Norway" på skjermen :p )

 

Synes også jeg leste at noen i tråden lette etter dette bildet? Fant ikke noe bilde av Oslo da...

Lenke til kommentar
I Titanic så er det med nordmenn, faktisk så vinner Leonardo billetten sin i poker fra en nordmann med navnet Sven.

 

 

Han var svensk, da! :tease:

5077631[/snapback]

 

Disse to karakterene, Sven og Olaf, skal være norske. Klar over at de snakker en slags svensk, men det er bare Hollywood som har vært litt unøyaktige i produksjonen.

5078407[/snapback]

 

Tror de blir omtalt som Svensker også i filmen

Lenke til kommentar
En eller annen episode av Ducktales, med et lemen med en medaljong med Onkel Skrues kombinasjon til låsen på pengebingen inni, rundt nakken, drar de til Norge for å finne igjen lemenet, som elsker ost, som er sammen med haugevis av andre lemen som skal hoppe i havet :p

 

 

Lemenet het Lucky eller noe :p

5229156[/snapback]

 

Ducktales FTW! DEt er jo aldeles konge. I Harry Potter er det jo en drage som kommer fra Norge. Den er vel med første gangen i eneren, troooor jeg. Ja, slik må det være. Hagrid som får et egg etter å ha vunnet et kortspill.

Lenke til kommentar

The Thing foregår på Sør-polen, og der er det stasjonert en amerikans og en norsk base. På begynnelsen ser vi to nordmenn som flyr i et helikopter mens de skyter med AG'en etter en hund. Han ene snakker vel norsk (høres mer ut som om at han har bodd et annet sted en god stund, sånn at norsken hans er litt gebrokken).

Senere drar de til den norske basen, Macready og han gamle fyren.

Der roper Macready "Anyone there? Yo, Sweden!", så sier gammel'n "They're norwegian, Mac".

 

Sikkert nevnt før, men The 13th Warrior har noen nordmenn som snakker norsk i begynnelsen.

Lenke til kommentar
I Titanic så er det med nordmenn, faktisk så vinner Leonardo billetten sin i poker fra en nordmann med navnet Sven.

 

 

Han var svensk, da! :tease:

5077631[/snapback]

 

Disse to karakterene, Sven og Olaf, skal være norske. Klar over at de snakker en slags svensk, men det er bare Hollywood som har vært litt unøyaktige i produksjonen.

5078407[/snapback]

 

Han ene er iallefall spillt av en nordmann(Far til en kamerat av naboen min :p )

 

Som nevnt tidligere så er Norges Statsminister nevnt i Futurama i første epsidode(Bender kommer med en avkappet arm som viser "Prime Minister of Norway" på skjermen :p )

 

Synes også jeg leste at noen i tråden lette etter dette bildet? Fant ikke noe bilde av Oslo da...

5252941[/snapback]

 

I Titanic er det også en "deleted scene" der han kompisen til "Jack" samtaler med noen Norske kvinner. Hun ene heter Helga

 

Moren hennes sier til henne: "Helga helga, vær forsiktig nå". "ja det er ingneting" svarer Helga. "Det er en mann" sier moren til faren.

 

Ser forresten at "Helga" er den samme blonde kvinnen som henger fra akterenden og faller ned i scenen da akterenden står rett opp.

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...