Gå til innhold

AC/DC på Telenor Arena 18 februar og 15 juni 2009


sdf123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mailen jeg sendte og svaret jeg fikk fra billettservice :

 

"Som så mange andre sikkert har opplevd, fikk ikke jeg tak i billett til AC/DC konserten i dag. Jeg skjønner at det var STOR pågang, men jeg må si at det blir helt utrolig feil når jeg faktisk kom igjennom, fikk bestilt den ene billetten jeg skulle ha, for så oppleve at systemet deres kneler ETTER at jeg har blitt sendt til bbs, tastet inn visa info og trykt ok. DET skal ikke skje og ville aldri skjedd i et system som faktisk er satt opp til å takle et slikt type press. Jeg synes det virker veldig rart at når jeg faktisk har kommet gjennom og fått bekreftet at jeg har 1 billett, ikke har mer enn 5 min på meg til å gjennomføre betaling spesielt når systemet er så tregt.

 

Det burde jo være en 24 timers frist eller lignende ved arrangementer og artister som dere VET kommer til å bli utsolgt kjapt. Det vil hvertfall sikre en mest mulig fair fordelig av billettene ! At jeg etter "betaling" blir kastet ut av systemet og satt bakerst i køen igjen er jo helt katastrofalt. Jeg har kjøpt billetter til arrangementer både i Australia og USA hvor pågangen har vært enda større og der har jeg aldri opplevd at lignende har skjedd. AC/DC solgte vel ut konserter på 4 min i USA på den samme turneen, det sier jo meg at da fungerer hvertfall systemet til Ticketmaster eller hvilke andre det er som står for billettsalget. For at en konsert skal bli solgt ut så kjapt så må kø-systemet fungere og de som er så heldige å komme gjennom er hvertfall garantert å få betalt for den billeten de har sikret seg.

 

Jeg håper virkelig at dere tar lærdom av det som nærmest kan kalles en katastrofe og ser på oppgarderinger som kan forhindre at noe slikt kan skje igjen. Alt jeg ønsker er at ting skal behandles på en mest mulig fair måte, få kø systemet til å fungere og tenk på å utvide betalingsfristen nå som det er bevist at systemet deres ikke takler et slikt press."

 

"Det har vært enorm pågang. Faktisk er det den største pågangen vi noen gang har hatt. Dessverre har det ført til at enkelte har hatt problemer og det beklager vi.

 

Men vi var aldri nede, vi solgte billetter hele tiden.

 

 

 

Eventuelt uavhentede billetter legges ut for salg fredag 17. oktober kl 0900."

 

Aldri nede nei, da beviser jo det bare hvor jævla godt det systemet dems virker. Ting må jo bli loggført på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Jeg og en kompis planlegger det samme. Kommer ann på hvor lett det er å ta seg tilbake til Oslo. Regner sterkt med at det går tog, ja?

 

nai, bare Buss 31, eller Taxi.

men de setter nok opp ekstra busser...

kommer til å bli ett helvette og komme fram og tilbake..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Alle vet at de var nede en liten periode. Men det er køsystemet som overhodet ikke er rettferdig eller fungerer. Det er ren bingo når det gjelder hvem som kommer igjennom. Når personer (Som meg f.eks.) sitter klar kl 09.00 og trykker da "Kjøp billett", at vi enda ikke sitter med billett, mens personer som går inn på siden kl 10.00 og kommer rett igjennom og får kjøpe, da er det noe galt med systemet.

 

Jeg stiller meg også kritisk til at det kun var mulig med personlig oppmøte i spektrum. Det burde vært mulig med personlig oppmøte i alle de største byene i Norge, slik at også vi her i Bergen har en mulighet til å sove i billettkø for å sikre oss billetter.

Lenke til kommentar

Det er sant, fornebu er ganske midt uti "bushen" sånn sett. Ingen tog eller t-bane helt ut dit. Nærmeste tog er Lysaker isåfall. Bare et par kilometer å gå, da. Jobba på Telenor Fornebu for noen år siden, gikk helt fint til stasjonen på 20 minutter når det var fint vær ute. Februar blir kanskje litt kaldt, da..og når folk er gjennomsvette er det sikkert ikke det lureste mtp forkjølelse. Er endel sånne boligområder man kan gå seg vill i også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Jeg stiller meg også kritisk til at det kun var mulig med personlig oppmøte i spektrum. Det burde vært mulig med personlig oppmøte i alle de største byene i Norge, slik at også vi her i Bergen har en mulighet til å sove i billettkø for å sikre oss billetter.

På tide å dele av landet, at ikke Sverige tok litt til når de først var i gang. Vi blir ikke likestilt, slik er det bare.

 

Det er sant, fornebu er ganske midt uti "bushen" sånn sett. Ingen tog eller t-bane helt ut dit. Nærmeste tog er Lysaker isåfall. Bare et par kilometer å gå, da. Jobba på Telenor Fornebu for noen år siden, gikk helt fint til stasjonen på 20 minutter når det var fint vær ute. Februar blir kanskje litt kaldt, da..og når folk er gjennomsvette er det sikkert ikke det lureste mtp forkjølelse. Er endel sånne boligområder man kan gå seg vill i også.

Hmm, frykter dette litt. Ser for meg å komme ut av konsertområde i full snøstorm eller lignende, sammen med 23 000 andre. Kan fort bli litt kaotisk.

jeg var på Metallica i både Oslo og Bergen, selv om 23 000 ca er halvparten av det som var i Oslo er det forsatt sinnsvakt mye folk. Og her skal vell brorparten i samme retning.

Vurderer å alliere oss med en Taxi/minibuss siden vi blir en god gjeng som reiser, tror du det kan funke? Må få han til å gjemme seg inne på området der et sted når konserten er over :p

 

Aldri nede nei, da beviser jo det bare hvor jævla godt det systemet dems virker. Ting må jo bli loggført på en eller annen måte.

Først sa de at en server hadde vert nede(de trodde det) men fant senere ut at den aldri hadde vert det. Betyr ikke at jeg ikke er enig med deg, det er fulstendig håreisende tallentløst. Skulle faen tro de ikke hadde solgt biletter før.

 

 

Seriøst, må sluttte å mase om ekstra konsert. Det blir bare for dumt, det er ikke sølvguttene som kommer. Slikt må organiseres WAY ahead, det trodde jeg dere faktisk viste. Og så tror jeg heller ikke AC DC hadde fylt opp hallen 2 dager på rad midtvinters, selv om sikkert mange er uening med meg i dette.

Lenke til kommentar
Alle vet at de var nede en liten periode. Men det er køsystemet som overhodet ikke er rettferdig eller fungerer. Det er ren bingo når det gjelder hvem som kommer igjennom. Når personer (Som meg f.eks.) sitter klar kl 09.00 og trykker da "Kjøp billett", at vi enda ikke sitter med billett, mens personer som går inn på siden kl 10.00 og kommer rett igjennom og får kjøpe, da er det noe galt med systemet.

 

Jeg stiller meg også kritisk til at det kun var mulig med personlig oppmøte i spektrum. Det burde vært mulig med personlig oppmøte i alle de største byene i Norge, slik at også vi her i Bergen har en mulighet til å sove i billettkø for å sikre oss billetter.

At det er bingo er jeg enig med deg i, men det har vel vært vanlig at de som er inne før kl. 9 blir hivd ut igjen i køen så man ikke kan "reservere" billettene før salget starter.

Lenke til kommentar

Fikk også et lignende svar.

Hei

 

Det har vært enorm pågang. Faktisk er det den største pågangen vi noen gang har hatt. Dessverre har det ført til at enkelte har hatt problemer og det beklager vi.

 

Eventuelt uavhentede billetter legges ut for salg fredag 17. oktober kl 0900.

Spørs om jeg ikke skal ligge på lur fredag.

Lenke til kommentar

Jajja, skiter nå i hele billettservice. Ordner alltids billett på annet vis før konserten kommer likevel. Enten gjennom en eller annen på jobb som ikke vil ha sin, folk som har kjøpt flere enn de skulle ha og legger til salg billig ei uke før konserten osv. Ikkeno problem.

 

Metallica-billett på Valle hovin var jeg og hentet i køen før konserten, av en bergenser her på forumet faktisk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...