Gå til innhold

Skuffet over Fable - The lost chapters

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hva er det du vil ha da? Å være god eller ond er enten eller. Er slik med alle RPG spill.

Enten eller valg var det i Neverwinter nights også, du kun være god eller du kun være ond og valgene du tok var enten eller.

Om du fikk valget i Fable om å drepe Twinblade eller la han level, vil du da også ha had vaget om å stikke han litt med sverde, leke litt med han etc? Får da er du ond. Og slike spill er enten eller. Ond eller god.

Fable har utrolig mange valg. Men alle er enten eller. Er ikke noe mellom god og ond.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Rettelse:

Blade of Aeon har 230 i damage,  Health Augmentation, Mana Augmentation, Experience Augmentation og Sharpening Augmentation.

The Harbinger har 198 i damage, samt Sharpening Augmentation og Piercing Augmentation.

Så du tjener mye mer på å ha Blade of Aeon enn The harbinger.

Men sword of Soul (eller hva det heter, har glemt det) har over 300 i damage, samt alle agumuntations som Blade of Aeon har, men er mye sterkere.

hvor får du tak i sword of souls.......har alle andre sverdene avenger,sword of aeons, tears of avo( eller va d nu en het........

EDIT: så d nå :p

Endret av Delta_progeny
Skrevet

til alle som sier at valgene er enten eller..... de største valgene er enten eller..... men hele spillet dreier jo seg om masse små valg som etter hvert vil vise seg på karakteren din.... blant annet kan du velge mellom å være komplett ond eller lit ond.... mitt i mellom.... lit god ... engel....være en boms.....snikmorder.....trollmann....fisker.....vanlig innbygger..homo singel eller hetro.. i det hele tatt... :p

Skrevet (endret)

Tråden går litt rundt seg selv men

Helt enig med Gromle, det der er jo bare enten eller valg, gothic 2 som nevnt klarer dette på en veldig god måte. Der får du følelsen at du kan bli det du vill på den måten som passer deg, ikke bli truet på opplagte valg.

En annen ting som er banal er at en smart ond person ikke haddet valgt noe som så opplagt er ondt, de er smarte de også, så det blir ondt på en opplagt banan måte det lille som blir forklart av valgene i Fable (som feks disney skurker kontra helter som igjen er armikansk moral)

Endret av simalarion
Skrevet
(...)

Nope Gothic er det eneste spillet som du virklig kan gjøre som du vill (finnes seff begrensninger men ikke i den grad) selv om det har handling, genialt.

(...)

Selv synes jeg Gothic er litt for linært. Men jeg elsker jo Morrowind, da.

Skrevet (endret)

\

Ønsker jeg hadde kjøpt Dungeon Siege II i stedet.

Nei det spellet var ikkje noe bra. Graffiken var dårlig, lyden bra historen super. Men Ville kjøpt Dungeon Siege II.

EDIT: i Morrowind kan du gjøre hva du vil!

Endret av izoren
Gjest medlem-77217
Skrevet

broren min har også kjøpt det, å han sa det var drit bra! :ermm:

Skrevet

Hvis dere ønsker valgfrihet så er i alle fall Dungon Siege II er på trynet å kjøpe. Bortsett fra endel små sideoppdrag er det klin lineært og lineært kan vanskelig kombineres med valgfrihet spør du meg..

Hvis du derimot ønsker å trykke på deg senebetennelse på høyre-musknkapp-fingeren så er det ganske kult. Men du kan ikke fly rundt i byen og sparke høner, knuse vinduer og fise på puben, det er det så langt kun Fable som har gitt deg 'friheten' til..

Skrevet (endret)
Hvis dere ønsker valgfrihet så er i alle fall Dungon Siege II er på trynet å kjøpe. Bortsett fra endel små sideoppdrag er det klin lineært og lineært kan vanskelig kombineres med valgfrihet spør du meg..

Hvis du derimot ønsker å trykke på deg senebetennelse på høyre-musknkapp-fingeren så er det ganske kult. Men du kan ikke fly rundt i byen og sparke høner, knuse vinduer og fise på puben, det er det så langt kun Fable som har gitt deg 'friheten' til..

For ikke å glemme Flamingo dans og Jackson ballegrep. Har ikke sett slike animasjoner i andre spill :p

Endret av Bear^
Skrevet

Og det beste av alt, folk reagerer på dem og.

Stiller du deg mitt i en folkemengde og begynner å lufte tarmkanalene, kan du regne med argus øyner :p

Skrevet (endret)

There is no simple linear story in Gothic III – every game will be different and unique – but all will ultimately lead to you deciding the fate of Myrtana.

Min gud - kann ikke vente

Trailer

Endret av simalarion
Skrevet
Men du kan ikke fly rundt i byen og sparke høner, knuse vinduer og fise på puben, det er det så langt kun Fable som har gitt deg 'friheten' til..

Men hvorfor gjøre alt dette? Det har jo ingenting å si.. De fleste spill kunne glatt ha hatt med disse "valgene", men de er jo kun 5 minutters underholdning. Men all ære til Fable som faktisk forsøker å ta med nye element i spillet!

Skrevet
Men du kan ikke fly rundt i byen og sparke høner, knuse vinduer og fise på puben, det er det så langt kun Fable som har gitt deg 'friheten' til..

Men hvorfor gjøre alt dette? Det har jo ingenting å si.. De fleste spill kunne glatt ha hatt med disse "valgene", men de er jo kun 5 minutters underholdning. Men all ære til Fable som faktisk forsøker å ta med nye element i spillet!

Hvis du snur litt på det: Hvis alt du gjør får konkrete konsekvenser, har du da noen reell frihet?

Alle spill kunne sikkert har implementert hønesparking, men Fable var første som gjorde det. Noe ugang får også konsekvenser, knuser du en rute så noen oppdager det blir det bot. Sniker du deg inn og rapper noe fra et skap uten å bli oppdaget kommer du deg unna. Man skal ikke undergrave det faktum av historien i seg selv er lineær, men man har i alle fall muligheten til å drive med mye rart. Om man ikke får exp eller penger for å f.eks gifte seg så kan man gjøre det hvis man vil. Frihet er i unasett relativt og opplevelsen er i aller høyeste grad subjektiv. Fable er et skritt på veien selvom det er et stykke igjen..

Skrevet

I forhold til noen spill mange skritt tilbake(nevnt mange ganger morrowind - gothic).

Når det nevnes frihet i spill tenker de fleste på å ikke måtte gjøre det samme hver gang på spillets måte, men løse oppgavene på sin måte i hvilken rekkefølge man ønsker. Så det å kunne sparke til ei høne er jeg enig i at er litt billig triks men som tydligvis funker.

i gothic2 feks bygger du mannen din mens du spiller, der du till slutt faller naturlig inn i en kategori (paladin, polti\guard, tyv, dragekjemper,magiker) + at du velger hvilket av oppdragene du ønsker å gjøre som igjen kan løses på den måten du ønsker, men om du feks ikke gidder å hjelpe den bonden\trollmann så trenger du ikke det, du kan drite i det.

Skrevet

Selv var jeg kjempe skuffet over fable da det kommet til xbox. Det var jo lovet så mye. Men så kom jeg meg over skuffelesen og så jo at det tross alt er skinnende spill der. Ja historien er linær, takler man ikke det gå å kjøpe noe annet. Selv fortetrekker jeg også åpne spill, men når spill gode spiller akkurat det om det er åpent eller ikke liten rolle. Man må ta spillet for det er og ikke samenlignde med spill som overhodet ikke har tilsvarende konsept.

Får 8 av 10 fra meg.

Skrevet
Man må ta spillet for det er og ikke samenlignde med spill som overhodet ikke har tilsvarende konsept.

Får 8 av 10 fra meg.

Nja.. Vil nå si at spillene det har blitt sammelignet med her har rimelig likt konsept i bunnen. Men det som hovedsakelig gjorde at jeg ikke likte det var man måtte gå på de opptråkkede stiene. Dvs ingen muligheter til å suse rundt i skogen å finne rare ting. Også var det altfor kort og lett.

Skrevet (endret)

ufffffffffffffffff da :roll:

Har nå prøvd det, dette er linært!!, jeg kunne lagt ut i det vie å breie, men tror dere som mener at dette er rpg ikke aner hva vi andre snakker om å kommer mest sannsynlig ikke til å finne det ut(edit: hmm hørtes frekt du men det jeg mente var at de som tror dette er rpg er mest sannsynlig ikke intresert i rpg spill), men skall prøve og forklare noen få poeng.

De få vaglene som er er som nevnt bare noen enten eller valg, når spillet på toppen av det hele er så linært at du ikke for lov til å gå på andre siden av gjerdet for å komme fra a til b en gang har det ingenting med rpg å gjøre, et annet eks er at jeg kan angripe alle med sverd under treningen å de samme strofene blir sagt om igjen i det uendlige.

De har laget en utrolig billig frihet, med å lage noen få strofer om at nå er du slemm og for horn, som er så banal slemm at disney blekner (har forøvrig ikke noe imot en disney film men alt må taes for det det er, dette er ikke et rpg spill).

Det eneste dette har med rpg å gjøre er at det har tatt konseptet å laget et action - brett - konsoll spill ut av det. Ikke noe galt i det, men etter det mange sier her troddet jeg det faktisk var et rpg på lik linje med Never winter night men til og med Never har jo mye mer rpg i seg en dette action\brett spillet.

For de som troddet dette var et fullblods rpg spill ta en titt på Dungeon and Dragons data\brett spillene - og spill som Gothic, morrowind, temple of elemental evil, baldurs gate serien osv så finner dere fort ut at Fabel bare har stjålet ideen (pga av at rpg faktisk selger litt spesielt etter LOR filmene) å laget et action spill.

Dette er for meg på lik linje med Dungeon Siege et "barne" spill. Med det mener jeg seff ikke at det er feks barsnlig å spille men at 9 åringer har lett for å sette seg inn i dette å for klare moral regler for hva som er galt med en enkel å flott handlig med fin grafikk.

Det handler om å ta det fordet det er, troddet dette var rpg, derfor alle negative poengene som i seg selv ikke behøver å være negativt om man feks ikke ønsker det avangserte men bare ønsker å sette seg ned å spille i noen min for å slappe av.

Endret av simalarion

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...