Gå til innhold

Hva synes du om Mot i Brøstet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mot i Brøstet var knallbra i sine glansdager, men som med alt anna her i verden er humoren forandra sidan den gang. Det som fekk deg til å falle ut av stolen den gang kan få deg til å heve augebryna og tenke "Huff, så tragisk, såg eg faktisk på dette før?"

 

At Mot i Brøstet framleis er like populært er ikkje å forvente, men det må tast i betraktning at det faktisk er ein gamal serie.

 

For min del er Mot i Brøstet ein av favroittseriane som er norskprodusert, og kjem nok til å ligge høgt for alltid, ikkje fordi eg framleis liker det, men for all moroa det var den gang.

 

Karl & Co er artig, men samanlikna med Eia, Tufte Johansen og Co har dei ingenting å stille opp med, humoren må heile tida fornyast.

Lenke til kommentar

Pinlig dårlig. Blottet for enhver intelligens.

 

Ble jo ikke bedre av at den yngste av dem som på den tiden sikkert nærmet seg 40, skulle spille fjortis.

 

Det eneste positive man kan si om serien er at humoren (hvis dette da kan kalles humor) ikke er ondsinnet. Men jeg blir bare flau når jeg ser slikt.

Lenke til kommentar

Pinlig dårlig... Dette har ikkeno med at humor forandrer seg.. God humor er god humor uansett tiår.. Jeg klarte aldri å se på en hel episode, prøvde flere ganger uten hell, det ble rett og slett for dumt..

 

Ta en serie som fresh prince i. b.a, eller la oss ta for oss Richard Pryor, eller kanskje en av hans arvtakere, Eddie Murphy.. Raw og delirious er like morsom den dag idag..

 

Sven Nordin skulle holdt seg til det han var god på, teater og film av den litt mer seriøse sorten.. Nils Vogt vet jeg ikke hvor han burde vært og Arve Opsahl, som den eneste som kanskje holdt serien flytende, burde holdt seg for god til å synke så dypt.. De andre som var med i serien skal vi ikke nevne, dårligere skuespillere/komikere skal du lete lenge etter..

Lenke til kommentar
Pinlig dårlig... Dette har ikkeno med at humor forandrer seg.. God humor er god humor uansett tiår.. Jeg klarte aldri å se på en hel episode, prøvde flere ganger uten hell, det ble rett og slett for dumt..

Jo det har faktisk det. Kvifor TV2 lagar seriar som Holms anno 2005 er meg uforståelig, for dårligare norskprodusert komiserie skal du leite lenge etter, men det er samme stilen som Mot I Brøstet (MIB :p).

 

Sjølvsagt finnes det humor som varer lengre enn annan og kanskje blir udødelig, men det er jo heilt klart at det som var morro for 10 år sidan ikkje er like artig i dag. Likte du ikkje serien den gang liker du den sjølvsagt ikkje i dag heller, men det er vel strengt tatt ikkje poenget.

 

I 80-åra gjekk det mykje på TV som i dag blir latterlig, men som på den tida var av beste klasse.

 

Det værste som kan gjerast med ein sånn serie er å sende den om igjen i seinare tid, det er dømt til å gå skeis og heller gje eit dårleg inntrykk på dei som i utgangspunktet likte serien.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Pinlig dårlig... Dette har ikkeno med at humor forandrer seg.. God humor er god humor uansett tiår.. Jeg klarte aldri å se på en hel episode, prøvde flere ganger uten hell, det ble rett og slett for dumt..

 

Ta en serie som fresh prince i. b.a, eller la oss ta for oss Richard Pryor, eller kanskje en av hans arvtakere, Eddie Murphy.. Raw og delirious er like morsom den dag idag..

 

Sven Nordin skulle holdt seg til det han var god på, teater og film av den litt mer seriøse sorten.. Nils Vogt vet jeg ikke hvor han burde vært og Arve Opsahl, som den eneste som kanskje holdt serien flytende, burde holdt seg for god til å synke så dypt.. De andre som var med i serien skal vi ikke nevne, dårligere skuespillere/komikere skal du lete lenge etter..

 

Siden du sier ganske presist hva jeg tenker her, så quoter jeg deg og sier meg enig. Særlig Sven Nordin.. første gang jeg så han var i "Rød Snø", en serie som såvidt jeg vet fremdeles ikke er tilgjengelig på DVD :( Det var der jeg oppdaget ham, og han har ikke skuffet som skuespiller siden. Han var/er altfor god for slik søppel som dette, men han måtte jo ha sagt ja til tilbudet uansett. Arve Opsahl har jeg aldri hatt noe spesielt forhold til. Vogt har jeg aldri likt som skuespiller.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...