Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

... jeg tror løsningen på problemet ditt er å legge alt av nye episoder/filmer inn i mappa som heter "Legg til automatisk i iTunes" i iTunes Media-katalogen. http://support.apple.com/kb/HT3832

Ulempen med dette er vel at du må overlate til iTunes å plassere filene i riktig mappe etterpå. For iTunes spiller dette ingen rolle, i og med at den baserer seg på bruk av tag-info for all meta-data. For den som selv liker å lage orden og vedlikeholde sin egen mappestruktur, kan samlivet med iTunes til tider være en prøvelse.

 

Personlig har jeg fått ro i sjelen etter å ha tatt i bruk iHomeServer; dette programmet overvåker mappestrukturen min og når den finner noe nytt tar den og add'er det til iTunes Library. Dette er på Windows & Home Server, men det er mulig det finnes noe lignende for Mac?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://store.apple.c...ssover-ryggsekk

 

Trur kanskje eg skal kjøpe ein slik. Virkar som om det er greit med plass. 30L 35L er det vell?

Det er 25L.

 

Er det noen av dere som har en slik? Vurderer å kjøpe en, spesielt nå som den er på tilbud hos mpx.no!

 

Er dere fornøyd? Er det eget "rom" til iPaden, slik som til macen?

Skal du ha eget rom til iPaden må du ha 32 liter versjonen. Jeg har nettopp kjøpt meg 25 liter versjonen og vurderer og returnere den pga lite plass i den, og klarer akkurat å legge i en 15,6 tommers hp pc, så jeg kjønner ikke hvordan det går å få en 17 tommers MacBook pro i den.

Er det tykkelsen eller bredda? Har ein rMBP med Thule sleve, som eg håpa eg fekk ned i sekken :/

 

Kan du linke den herlige bakgrunnen? :) Fant det!

 

Lyst til å dele? :)

Jah :)

post-198613-0-25527600-1345053906_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

hvordan er det å bytte ut hdd på en mbp 13"? vurderer tilbudet til komplett til 10k for en 13" med office pakke osv. men er generelt ikke glad i 5400 rpm disker, og jeg har en ssd ligende, men er det mye stress å bytte hdd?

Lenke til kommentar

http://store.apple.c...ssover-ryggsekk

 

Trur kanskje eg skal kjøpe ein slik. Virkar som om det er greit med plass. 30L 35L er det vell?

Det er 25L.

 

Er det noen av dere som har en slik? Vurderer å kjøpe en, spesielt nå som den er på tilbud hos mpx.no!

 

Er dere fornøyd? Er det eget "rom" til iPaden, slik som til macen?

Skal du ha eget rom til iPaden må du ha 32 liter versjonen. Jeg har nettopp kjøpt meg 25 liter versjonen og vurderer og returnere den pga lite plass i den, og klarer akkurat å legge i en 15,6 tommers hp pc, så jeg kjønner ikke hvordan det går å få en 17 tommers MacBook pro i den.

Er det tykkelsen eller bredda? Har ein rMBP med Thule sleve, som eg håpa eg fekk ned i sekken :/

 

 

Er det en 15 tommer får du den ikke ned i 25 literen med sleeve.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Forsøker enda å få solgt Macbooken min og har fått følgende tilbud:

 

Byttes mot (tilsynelatende ukesgammel) iPhone 4S, sportsarmbånd, "lader og sånn ladastasjon med radio og vekke klokke å sånt" (altså en dock) og stylus. Etter å ha snakket med vedkommende skal visstnok alt være relativt ubrukt.

 

Hva tror folket? Jeg vet at jeg ikke får solgt maskinen for 6k, så egentlig ser dette ut til å være en god deal.

Lenke til kommentar

Invisible Shield på bærbar? Er vell neppe nødvendig, har du en god sekk / bæreveske med grei polstring så kommer du langt men undersiden vil alltid bli skrapt opp, det er umulig å unngå uten å klistre på noe som etter min mening ødelegger mye av kvalitetsfølelsen.

 

Om Invisible Shield er som mobilutgaven så vil maskinen føles en smule "seig" om det er riktig ordet og se ut som den har et hint av appelsinskall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har forresten et lite tips til Mac-folket!

Jeg har nylig startet å bruke MBPen min med ekstern skjerm, tastatur og trackpad, og av plassgrunner er det clamshell-mode (lukket igjen) som fungerer best for meg.

Problemet derimot, er at den fort kan bli litt varm når den ligger flatt, fordi man får ikke luften ut ved skjermfestet så den kommer ut på undersiden.

 

Tilfeldigvis hadde jeg kjøpt en iPad-stand av typen BlueLounge Nest, og den fungerer perfekt til å sette Macen på. Den står nå fint på skrått, får løftet opp undersiden og viftene går mye mindre enn tidligere. Den er ikke stabil nok til at man kan skrive på den, siden den balanserer midt på, men hvis noen er på jakt etter en billig stand som kan løfte opp maskinen, får man denne for under 200 kroner på eBay, inkludert frakt.

 

NS_top_01.jpg

 

Overflaten er forresten litt myk og har mye friksjon mot undersiden på maskinen, så den ligger helt støtt - sklir ikke ned. Min har en halv centimeters klaring mot skrivebordet foran og 5-6 cm bak, og blir løftet godt opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...