Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Hvor finnes denne kule bakgrunnen som det reklameres for på alle bilder/videoer av macen ?

Her:

 

https://verdictforu.com/2016/11/04/apple-macbook-pro-2016-wallpapers/

 

Og her:

 

http://www.uhdwallpapers.org/2015/07/super-spirals-abstract-wallpapers-gallery.html?m=1

 

EDIT:

 

.zip-mappe med alle bakgrunnene:

https://drive.google.com/file/d/0B7Gh7vsBC0TCWnZBVnNDM0ZMTUE/view

Endret av Joakimsjo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriver nå etter å ha brukt min nye 13" Macbook Pro Space Grey med Touch Bar (512 GB SSD) i hele helg. 

 

Må si at touch bar er gjennomtenkt, og at det er veldig fin opplevelse. Er veldig fornøyd med space grey fargen, og generelt hele designet. OS X er som alltid strålende og gjør at PC'en blir brukt til sitt fulle potensiale og at man da ikke skulle trengt mer enn denne 2,9GHz dual core med 8 GB RAM til alle oppgavene mine.

 

Men, og det er en stor "men", batteriet. 4315 mAH i følge Battery Health appen jeg bruker. Det er for lite... og det gir deg ikke 10t med "vanlig bruk" som Apple sier. Har prøvd på mange måter. Bare surfing, surfing med litt youtube/netflix, bildevisning, osv. Får ikke mer enn 6-7 timer, kanskje 7,5 maks. Det synes jeg er veldig skuffende når jeg bruker 21 000 på en Macbook Pro, og det oser ikke så mye "Pro" av det altså.

 

Ellers er den helt fantastisk, det er det som er så synd. Kunne gjerne hatt den pitte litt tykkere og att et par ekstra tusen mAH og, tenker jeg. :/

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Det batteriet hørtes ganske kritisk lite ut ja, er det ikke stort mer på disse nye svindyre greiene altså ? :omg: Hvilken app brukte du sa du? 

 

EDIT: Fin den appen der,måtte nesten ta en kikk selv på min gamle Air. Batteriet er tilsynelatende i veldig bra form etter over 3 år.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Dere som allerede har fått deres MacBook Pro 2016 ifra Apple.no. Fikk dere sporet den underveis? Apple sine sider sier bare at den blir levert etter skjema, som skal bety i dag. TNT Express International. Men når jeg tar sporingsnummeret som står oppført så fungerer det verken som sporingsnummer, eller kundereferanse på TNT sine sider så jeg har ingen anelse om hvor den befinner seg i verden.

Lenke til kommentar

Ehh.. Rydder litt på Mac'en i påvente av den nye. Greit å fjerne litt rusk før man kjører Time Machine Backup & Restore over til den nye. Slettet vel ca 15GB med skit og etter reboot så gikk disk usage fra ca 82GB til 95GB. Hvordan er det mulig? Nå er det kun stock applikasjoner + Office 2016, Pixelmator, Telegram og Wunderlist som er installert. Hvordan i allverden kan det ta opp så mye plass? Det er tilsynelatende over 30GB med ting i brukermappa som er helt umulig å finne. Det eksisterer ikke i Finder, og heller ikke i den skjulte Library mappa.

 

 

EDIT:

 

Tydeligvis iCloud Drive som driver å bugger. Ved å fjerne AudioBook Builder sin dokumentmappe som har blitt automatisk mappet i iCloud Drive så gikk disk usage fra 95GB ned til 62GB. Det høres riktig ut.

 

Hvorfor det å fjerne en mappe på 8GB ifra iCloud Drive/Dokumentermappa plutselig frigjør 33GB på disken må gudene vite. Virker som iCloud Drive tilsynelatende må rote noe voldsomt så den driver å fyller opp en haug med diskplass til ingen nytte.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Da var min på plass, og det første jeg må si er at de som påstår og mener at tastaturet på MacBook Pro 2016 modellene er mer eller mindre det samme som på MacBook 12-tommer må virkelig ta seg en bolle.

 

Jeg har brukt MacBook 12-tommer siden lansering, og tastaturet på disse nye MacBook Pro 2016 modellene er ikke i nærheten av å være like flate som de på 12-tommer modellen. Tastaturet føles langt langt mer som tastaturet på tidligere MacBook Pro modeller enn det føles som tastaturet på MacBook 12-tommer.

 

Igjen så indikerer det vel at folk som skriver på nett for det meste trekker konklusjoner og skriver meninger uten å ha null og niks erfaring å basere det ut ifra.

Lenke til kommentar

Hørte også noen rykter om at 12" fikk de nye tastene? Det er jo i såfall en god ting :)

 

TB-modellen du har? Kan du komme tilbake med batteritid når den er ferdig med indeksering osv? Brukermønster, skjermstyrke?

 

Rapportene fra nettet er mildt sagt blandet, nesten vanskelig å skjønne hva som er riktig nå, hva angår batteritiden i alle fall

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Expert har vel 30-dager åpent kjøp så det skader jo ikke å teste? Selv er jeg midt i en overgang her nå.. Backup fra min MacBook 12-tommer, backup fra samober sin MacBook 12-tommer så skal 12-tommerne nullstilles da madammen skal overta min da den er 1,3GHz, hennes er "bare" standard med 1,1GHz også selger vi hennes.

 

Dette viste seg å være lettere sagt enn gjort, for jeg får ikke lov til å re-installere macOS Sierra via USB uten å ha strømkabel koblet til.. Vel, det er letter sagt enn gjort når madammen har med seg USB-C til HDMI-overgangen med seg på jobb. Min USB-C minnepenn, og mine USB-C til USB-overganger lar meg jo ikke koble til strøm samtidig...

 

Internet Recovery laster jo (idiotisk nok) ned den macOS versjonen som kom med maskinen, så der får jeg bare Mac OS X Yosemite... Vil jo rett på Sierra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...