Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Trenger litt nødhjelp til lader i disse eksamenstider, og håper noen kan bistå..

 

Kabelen til laderen til min MBA har nå knelet.. Isolasjonen er borte, og "kabelen utenpå kabelen" (den som ligger rett på innsiden av isolasjonen/ytterlaget) har ikke kontakt.. Noen som vet om det går an å bruke denne, eller må man bruke denne?. Optimalt hadde kanskje vært å bruke en slik (for å slippe problemet jeg nå er i), kombinert med en USB-C - MagSafe 2-adapter.. Dersom noe slikt finnes. Men 29w holder kanskje ikke?

 

Noen som forresten har erfaring med slik reparasjon? Vurderer å prøve meg.. Er vel ikke så hokus pokus. Men, viktigst alt; kan noe slikt skade Mac'en på noe som helst måte?

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har begynt å få sendingsbekreftelse på MacBook Pro 2016 modeller ifra Apple.no?

Er på 18ende ventedagen nå og status er fremdeles det samme, leveres 18-25 nov.

Det bør vel strengt tatt si at det haster fra deres side nå :-)

 

Har i mellomtiden kjøpt litt ekstrautstyr fra apple.no. Den ene var en dings der du kunne kople til usb,hdmi og usb-c. Den ble bestilt og mottatt før apple satte ned prisen, men her var de snille nok og tilbakebetale meg frivillig 230 kr :-) . Har og en usb-c til lightning som er på veil

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Hva er forskjellen ytelsesmessig når man sammenligner en MBa 13" (8gb RAM, 128gb) fra 2012 med den billigste MBP 13" uten touchbar? Jeg har programmer som Safari, FM17, lightroom og Twitter åpne samtidig, og vifta går fort som fy og ting går generelt sakte. Vurderer derfor å oppgradere til den nye Macbooken

Lenke til kommentar

Til Apples interne trackingsystem selvsagt!

De sier at innen 24 timer skal det komme opp et valg der du kan spore forsendelsen ( det står og at de bruker tnt )

Så da forventes det vel at jeg skal kunne spore denne forsendelsen på en eller annen måte, da uten tnt/posten/bring osv

Nb, valget: Finn forsendelse er kommet(uten at de 11 siffrene betyr noe for å kunne finne noe )

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

 

Jo, du må bare velge den modellen med 512GB :-)

Ja, hadde det gått så. Kan velge 512GB på den uten Touch Bar, og kan velge mellom forskjellige CPUer osv, men ingen valg for SSD. Litt merkelig, mulig det bare er noe som er feil på sidene dems

 

 

Er to valg under 13" med Touch Bar. Så kan du konfigurere. 

post-344885-0-05506900-1479670750_thumb.png

Endret av Joakimsjo
Lenke til kommentar

Ringte forøvrig Apple i dag, tenkte å forhøre meg om leveringstiden på 13" med Touch Bar. I følge han fyren jeg snakket med, så ligger det ann til levering (til kunde) rundt 3.-5. januar.

Jeg reiser til utlandet den 4. så da blir det dessverre uten Touch Bar for meg, jeg har dessverre ikke tid til å vente så lenge, da Lenovo'n min virkelig har begynt å synge på det siste verset (skjerm som flimrer, battertid på hele 1.5 time osv) :(

Litt synd, men for andre som kan vente så tenkte jeg at dette kunne være grei info å ha om de har lyst til å bestille i dag :)

Lenke til kommentar

Kommer de ikke før i Januar? Det hørtes litt dårlig ut..

Hvordan er det mulig at enkelte her i tråden har fått sendingsbekreftelse da? Ingen som har kjøpt 13" med Touch Bar..?

Tenkte å bestille en sånn selv. Veldig kjipt om den ikke kommer før på nyåret.. :/

 

 

Kommer nok ikke før i Januar visst du bestiller idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...