Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Noen som har bestilt nye MacBook pro 15" som har fått den / varsel om at den er sendt ?

18-25 NOV var og er beskjeden fremdeles. Bestilte fra Apple store 27 OKT

Bestilte selv 13 tommeren på expert til 20990 med 20% rabatt, og har ikke hørt noe siden jeg bestilte den 29 oktober. Hvilken konfigurasjon bestilte du?
Redd for at vi må vente lenge på maskinen fra Expert.
Tipper vi ikke får den i år, men med 20% rabatt på et nylansert apple produkt går det greit for min del.

Ja, blir nok ikke for til neste år :(

 

 

De som har bestilt fra apple får nok først ja. Jobbet hos expert tidligere, og apple prioriterer seg selv og sine bestillinger før de sender ut til andre leverandører. Og det er også veldig begrenset antall som expert og elkjøp får i første omgang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen som har bestilt nye MacBook pro 15" som har fått den / varsel om at den er sendt ?

18-25 NOV var og er beskjeden fremdeles. Bestilte fra Apple store 27 OKT

Bestilte selv 13 tommeren på expert til 20990 med 20% rabatt, og har ikke hørt noe siden jeg bestilte den 29 oktober. Hvilken konfigurasjon bestilte du?

 

 

15" med litt ekstra bidro til en sum på 35k , ingen prosenter her....

Lenke til kommentar

Har lagt merke til at modellen med Touch Bar har et noe mindre batteri enn den uten. Vil dette ha mye å si for batteritiden tror dere, dere som har hatt Macbooks en stund, holder de det de lover? Hva kan man forvente med litt blandet bruk og relativt høyt styrkenivå på skjermen?

Sitter nemlig litt på gjerdet ang med eller uten Touch Bar om dagen :p

Lenke til kommentar

Up to 10 hours wireless web

Up to 10 hours iTunes movie playback

 

Min erfaring er at tidene Apple oppgir alltid er helt nøyaktige. Men det er verdt å merke seg at det er snakk om Safari og 10 timer med trådløs surfing. Chrome trekker endel mer strøm. Det samme gjelder iTunes (eller QuickTime) movie playback. Avspilling av .MP4 krever en god del mindre strøm enn å spille av .MKV f.eks.

Lenke til kommentar

Standardinnstillingen på macOS er at den dimmer ned til hakk 12/16 (75% av maks) når den går på batteri. Og det er på den lysstyrken de beregner batterilevetiden. Personlig så tenker jeg nesten ikke over at den dimmer ned til det, og med mindre en sitter med sol rett på skjermen så er det ikke noe problem. De nye MBP skal vel være enda mer lyssterke også.

Lenke til kommentar

Good to know, takker og bukker - satser på at typen med Touch Bar, med en noe sprekere CPU (28W?) også holder ca 10 timer.
Det er uansett et kjempehopp i forhold til min Lenovo Yoga 2 Pro som nå bare greier 3 timer

Jeg skulle egentlig ha 12"er, men jeg greier ikke forsvare prisen i forhold til 13"ern, som også er forholdsvis høy, men egentlig fortsatt enklere å svelge likevel, da den PCIe-SSD'en er grisedyr

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...