Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

 

Hva står det på arket du fikk? Det står garantert ikke at du ikke besto på grunn av hyppig girskift og én feil plassering i rundkjøring.

 

Dette sto: "Kjøremåten din gir ikke god nok trafikksikkerhet og tar ikke godt nok hensyn til miljø."

 

Hun sa for øvrig at jeg hadde bestått om jeg ikke hadde gjort denne enkeltfeilen i rundkjøringa.

 

Den eneste gangen det kunne blitt en farlig situasjon på den tiden jeg kjørte var den nevnte rundkjøringa, men der var det som sagt ingen biler og jeg forklarte hva jeg gjorde feil. Jeg kjørte rolig inn mot alle kryss og brøyt ikke vikeplikten en eneste gang...

 

 

Sensoren min sa at det er faktisk lov å gjøre feil uten at det trenger å bety at man stryker. Den feilen i rundkjøringen skal ikke være noe direkte grunn til stryk men gjør du dette i en tett trafikkert rundkjøring i Oslo smeller det. :hm:

 

Det jeg også vet er at de er blitt mye mer strengere på "miljøvennlig kjøring" og at trafikkskoler absolut burde lære elevene sine en god miljøvennlig og økonomisk kjøremåte fordi dette faktisk teller en del på prøven.

De gode trafikkskoler gjør det de dårlige har ikke gitt sine trafikklærere opplæring i dette enda. Du burde altså enten si til læren din at du vil at dere øver på dette eller bytte trafikkskole.

Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Gikk så bra at jeg knapt trodde det selv. Har aldri kjørt bedre enn som på oppkjøring.

Dette sto på arket jeg fikk av sensoren.

Begrunnelse/Grunngjeving: "Kjøremåten gir god samhandling og fører til god trafikktilpassing.

Gjennomgående
- Tydelig og informativ tegnbruk
eks, før sving og ved feltskifte

- god farttilpassing
eks. på landevei og i bomiljø

- god trafikktilpassing
eks. velg av luker

Takk for hjelpen :) :) :) :) :) :) :) :) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjørte fra Vegvesenet i Stavanger (Forus), så Sandes N, videre på motorveien mot Stavanger sentrum, så gikk turen til Tasta, rundt Randaberg, tilbake på motorveien og tilbake til Forus. Tusen takk, Marie :)


Kjørte også litt på landevei, uten at jeg nå husker hvilken retning det var.

Lenke til kommentar

Hei du :) takk får det:) men sånn er det med alle :) men er ikke noe og grue seg får egentlig :) er egentlig ganske greit bare han sensoren vil snakke litt får da roer du deg veldig ned:) jeg fikk en helt grei sensor og en veldig grei rute :) prøv og slapp av og kikk mye i inner speil osv så kommer det til og gå kjempe fint :) det kommer nok til og gå kjempe fint :)

Lenke til kommentar

Hei folkens! Er relativt ny på dette forumet. Jeg lurte på om det er noen som har hatt oppkjøring på Lillestrøm Trafikkstasjon? Jeg har oppkjøring 14. Mai, altså om 6 uker med andre ord. Hvordan er sensorene fra dette området, og eventuelt ruter. Noen som vet hvilke ruter det blir iverksatt fra denne trafikkstasjonen?

 

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Takk takk til dere begge :)

Helt sykt å faktisk kjøre alene, har fått (låner) bilen ofte av foreldrene, en strøken BMW, så akkurat det er ikke feil.

Viktige ting på oppkjøring:

1. Snakk med sensoren (prøv å smil litt i blant)
2. Fartsgrensen
3. Avstand til bilen foran
4. Vikeplikt fra høyre
5. Skilt
6. Blindsone (Se i speil)
7. Stopp UANSETT ved stoppskilt.
8. Rundkjøring, blinke ut.

Har du dette i boks, skal det gå helt fint. Ønsker dere masse lykke til, det går så fint så.

Endret av ACM
Lenke til kommentar

Jeg hadde oppkjøring ved Lillestrøm trafikkstasjon, men det er mer enn 15 år siden.

 

De har en haug av forskjellige ruter, men de har sikkert forandret seg en del siden jeg kjørte opp :)

 

En ting jeg vet at de ofte bruker er påkjøringen fra Østre Aker vei til E6 nordover mot Hvam.

Her er det viktig å vite at man skal fortsette å holde høyrefeltet mot Hvam, skifte til midtre felt er det mange som gjør selv om det er feil.

Det er også mange som gjør et slikt feltskift før det er slutt på heltrukken midtlinje, det fører til stryk.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Oppkjøring 1.april kl.8 i Lillestrøm. Noen tips ang. rute/trafikkstasjonen/sensor? Grugleder meg. Men mest til sikkerhetskontroll spm...

 

Glattkjøring og langkjøring på løpende bånd nå i mars!

Da har vi oppkjøring på samme dag, og samme sted! :-)

Har oppkjøring på Lillestrøm trafikkstasjon 1. April 10:45 :-) lykke til! Slenger meg på spørsmålene dine jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...