Gå til innhold

Sjekk ut bra metal!


jasco

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jasco:

Om du ikkje klarer å motta litt kritikk, burde du vel egentelig ikkje ha lagt ut dette i det heiletatt. Og å komme med "Vi har berre spelt så og så lenge, vi blir bedre azza!1" Hjelper lite. Vent med å legge det ut til de har klart å mekke noko skikkeleg om de ikkje klarer å ta imot litt konstruktiv kritikk for f***. De har ingenting å tape på å ta til dykk kritikken, og å gjere noko med det som kunne vore betre. Hadde folk berre sagt "WOWowo DriTbrA!1" så hadde de ikkje fått vite kva som kunne vore betre, ergo, de har ingenting å strekke dykk etter, og utviklar dykk saktare. Kva forventa du eigenteleg?

"OMFGLOL DETA VAR BRA AZ! :dribble::dribble::w00t::dribble: " ?

Hadde jo ikkje vore godt for noko som helst. Ta imot den kritikken du får og gjer noko positivt ut av den.

 

Og å svare med halvveis personangrep for at folk ikkje liker musikken din er fullstendig lavmål. Skjerp deg, du er ikkje verdensmester.

 

Heilt middelmådige greier imho. Virka veldig ufullstendig, repetivt og vart egentelig fort kjedelig. Lyden kunne òg ha vore betre skrudd. Flat og ekkel gitarlyd spesielt.

Dynamikk/Oppbygging - tja... Kjedelig. Rett og slett. Og riffinga var repetiv og etterkvart berre slitsom, ja. :) Variasjon er stikkordet her. Klarer liksom ikkje å sjå kvar de vil med det heile.

Og bytt ut den vokalisten. Fyttigrisen.

Gjennomsnittleg lokal UKM oppvisning.

 

 

K0z. :)

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
jasco:

Om du ikkje klarer å motta litt kritikk, burde du vel egentelig ikkje ha lagt ut dette i det heiletatt. Og å komme med "Vi har berre spelt så og så lenge, vi blir bedre azza!1" Hjelper lite. Vent med å legge det ut til de har klart å mekke noko skikkeleg om de ikkje klarer å ta imot litt konstruktiv kritikk for f***. De har ingenting å tape på å ta til dykk kritikken, og å gjere noko med det som kunne vore betre. Hadde folk berre sagt "WOWowo DriTbrA!1" så hadde de ikkje fått vite kva som kunne vore betre, ergo, de har ingenting å strekke dykk etter, og utviklar  dykk saktare. Kva forventa du eigenteleg?

"OMFGLOL DETA VAR BRA AZ! :dribble:  :dribble:  :w00t:  :dribble: " ?

Hadde jo ikkje vore godt for noko som helst. Ta imot den kritikken du får og gjer noko positivt ut av den.

 

Og å svare med halvveis personangrep for at folk ikkje liker musikken din er fullstendig lavmål. Skjerp deg, du er ikkje verdensmester.

 

Heilt middelmådige greier imho. Virka veldig ufullstendig, repetivt og vart egentelig fort kjedelig. Lyden kunne òg ha vore betre skrudd. Flat og ekkel gitarlyd spesielt.

Dynamikk/Oppbygging - tja... Kjedelig. Rett og slett. Og riffinga var repetiv og etterkvart berre slitsom, ja. :) Variasjon er stikkordet her. Klarer liksom ikkje å sjå kvar de vil med det heile.

Og bytt ut den vokalisten. Fyttigrisen.

Gjennomsnittleg lokal UKM oppvisning.

 

 

K0z. :)

Njæh. Hadde det vært konstruktiv kritikk så.

Endret av jasco
Lenke til kommentar
Nerds + Dream Theater = Sant?  :!:

gøy sagt, men det stemmer nok ganske dårlig.

 

jeg hører ikke på veldig mye prog, men er ganske enig i kritikken.

litt synd, for de har nok potensialet, hvis de bytter ut:

vokalist, bassist, gitarist og trommis :!:

Vittig faggit. *gjesp*

Lenke til kommentar

Vil ikke si at jeg var så veldig imponert nei..kjedelige sanger og vokal, selv om jeg hører litt potensiale i noen av riffene..

Dere sier dere spilte inn sangene i studio? Jeg får jo bedre lyd en det der i hjemmestudioet uti garasjen her med et par mic'er og en 8 ports plain mikser.

 

Og..hvor lenge har trommisen deres spilt trommer? :hmm:

Lenke til kommentar

Må si meg enig i kritikken her. Et par av riffene svinger det litt av, men det låter utight og rotete. Den dårlige gitarlyden hjelper ikke på sakene. Vokalen holder heller ikke mål, det vil låte bedre med en grov og dyp growl...og den "clean" vokalen var bare fæl...slutt med den.

 

Dere må bare fortsette å øve, jobbe med låtskriving og spesielt vokal og trommer. Og ta denne kritikken på alvor. Om du/dere nekter å høre på kritikk så vil dere alltid låte undermåls som nå.

Lenke til kommentar
jasco:

Om du ikkje klarer å motta litt kritikk, burde du vel egentelig ikkje ha lagt ut dette i det heiletatt. Og å komme med "Vi har berre spelt så og så lenge, vi blir bedre azza!1" Hjelper lite. Vent med å legge det ut til de har klart å mekke noko skikkeleg om de ikkje klarer å ta imot litt konstruktiv kritikk for f***. De har ingenting å tape på å ta til dykk kritikken, og å gjere noko med det som kunne vore betre. Hadde folk berre sagt "WOWowo DriTbrA!1" så hadde de ikkje fått vite kva som kunne vore betre, ergo, de har ingenting å strekke dykk etter, og utviklar  dykk saktare. Kva forventa du eigenteleg?

"OMFGLOL DETA VAR BRA AZ! :dribble:  :dribble:  :w00t:  :dribble: " ?

Hadde jo ikkje vore godt for noko som helst. Ta imot den kritikken du får og gjer noko positivt ut av den.

 

Og å svare med halvveis personangrep for at folk ikkje liker musikken din er fullstendig lavmål. Skjerp deg, du er ikkje verdensmester.

 

Heilt middelmådige greier imho. Virka veldig ufullstendig, repetivt og vart egentelig fort kjedelig. Lyden kunne òg ha vore betre skrudd. Flat og ekkel gitarlyd spesielt.

Dynamikk/Oppbygging - tja... Kjedelig. Rett og slett. Og riffinga var repetiv og etterkvart berre slitsom, ja. :) Variasjon er stikkordet her. Klarer liksom ikkje å sjå kvar de vil med det heile.

Og bytt ut den vokalisten. Fyttigrisen.

Gjennomsnittleg lokal UKM oppvisning.

 

 

K0z. :)

må si meg enig

 

det var noen riffs som var kule. men mange ting kan forbedres, feks på homepage intro sangen, på første overgangen der så virker det litt uharmonisk.

 

me jeg ser litt potensiale i dere, men mye bør forbedres, noe av leaden høres litt surt, noen riffs som er kule, men resten er sært, dårlig gjennomført og repetivt. det jeg foreslår (jeg har ikke erfaring med band og dens arrangement) er at trommis og bassist øver på timing, ikke noe gitar eller vokal, jam bass og trommer først, når det sitter, så tar dere gitar inn. for å gi musikken deres gi ekstra puff, så ikke la bassen følge gitaren hele tiden, det blir svært kjedelig, sit ned og jam med trommis til dere får timing. mekk chops på bass og gitar forsåvidt for å gi musikken variasjon og litt mindre repetiv følelse.

 

fint at dere lager musikk, men når dere spiller inn demo og gigger med "halvferdig"(dårlig timing, uharmoni, litt sær vokal osv) musikk så er det sløsing med tid. ta dere selv i nakken og øv til dere svetter blod slik at timingen og harmonien får et bedre utgangspunkt.

 

lykke til! :)

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
Jeg snakket om å ha flere riff i en sang. Noen av riffene "går" for lenge. Greit nok, et riff er jo en melodi linje som går igjen og igjen, men det er grenser for hvor lenge du kan repeter ett riff. (og de kommer ann på riffet, har en en litt uvanlig rytme så "varer" det lengre på en måte, spør du meg :p)

Du må være en som liker riff som varer i maks 20sec eller??

Og foresten, nei det er ingen grenser for hvor lenge et riff kan vare :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...