Gå til innhold

Det verste med WoW


Anbefalte innlegg

At alle angriper samme mob er IKKE en bra taktikk med priest i gruppa. Priest har ikke store muligheter for crowd control annet en svært korte roots.

Hva skjer med en gang priesten healer for første gang? Jo, alle add'sene flyr på priesten, og de andre må slite med å få aggro bort fra han igjen. Dør presten, dør resten av gjengen også. De fleste grupper overvurderer priest-klassen fullstendig og tror de bare kan heale alt og alle hele tida. Derfor er også priest de mest utskjelte stakkarene i hele WoW, alle tror de kan mye mere enn de faktisk kan.

Eh, jeg har riktignok ikke spillt warrior selv, men de warriors jeg bruker å spille med har null problem med å holde aggro fra en healer, selv om resten av gruppa fokuserer på 1 mob.

 

Om alle skulle prøvd å soloe sin egen elite hadde healeren VIRKELIG hatt et problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med rogue og mage bruker man sap og sheep, og vips, bare 3 mobs igjen. Hver av disse får et lett dask med Sunder armor eller et tilsvarende aggro-skapende spell, og så kan alle fokusere på én mob. Priesten kan så heale MT i fred og fordragelighet.

 

Blir det for mye healing, bruker han/hun fade, og de spretter tilbake til MT. Da er det gjerne på tide at de får et nytt dask med Sunder armor.

Lenke til kommentar
At alle angriper samme mob er IKKE en bra taktikk med priest i gruppa. Priest har ikke store muligheter for crowd control annet en svært korte roots.

Hva skjer med en gang priesten healer for første gang? Jo, alle add'sene flyr på priesten, og de andre må slite med å få aggro bort fra han igjen. Dør presten, dør resten av gjengen også.  De fleste grupper overvurderer priest-klassen fullstendig og tror de bare kan heale alt og alle hele tida. Derfor er også priest de mest utskjelte stakkarene i hele WoW, alle tror de kan mye mere enn de faktisk kan.

MT'ens jobb er å holde aggro, derfor skal han angripe alle mobs med jevne mellom rom med sunder armor, revenge osv. mens resten av gruppa konsentrerer seg om en mob. Viss MTen ikke gjør det og priesten får hele tiden et par mobs på seg, så kan det skyldest 2 ting:

 

1. Priesten veit ikke hva han gjør, som for eksempel han overhealer konstant, lar ikke MTen få litt tid med moben før han starter å bruke flash heals osv eller han tror han er en mage og går fullt inn med MB, SW:P og mind flay.

 

2.Warrioren gjør noe feil, for eksempel at han ikke angriper alle mobs, bare konsentrerer seg om en mob, tanker ikke i def stance, bruker ikke skjold (viss tanken er god så kan han klare det, men han tar mer skade=mer healing fra priest=mer aggro på priest) warrioren veit ikke hva def stance er.

 

Viss det er nr 2. så forklare han at han må angripe alle mobs før du starter å heale, ellers så healer du ikke, fortell resten av gruppa at du kommer ikke til å heale før han skjerper seg, la han dø da skjønner han at du mener alvor. enten det eller skaff dere en ny tank

 

Viss det er nr 1. Da enten forklar han om aggro, fortel han hva fade er eller viss noen av dere har en priest alt forklar han om healing. Viss han ikke skjerper seg etter det, be han sjekke ut worldofwarcraft.com forumet og skaff dere en ny healer (husk at druids og palladins kan også heale)

 

edit: her var leif

Endret av Zippio
Lenke til kommentar

Jeg tenkte mest på beskrivelse nr.2.

Warrioren skal dra aggro til alle addsene også, healeren begynner ikke å spam-heale med en gang med mindre han er svært uerfaren. Man blir ikke en perfekt class-spiller første gangen heller. Det er en tråd på Priest-forumet der de forklarer Priest-rollen for andre klasser, så folk ikke er forutintatt om hva Priest kan gjøre og faktisk ikke kan.

Noen tror vi kan heale alle i partyet hele tida, og sender drittmeldinger med en gang de dør fordi presten fokuserte på tanken istedet for dem. Det er jo ikke presten sin feil at Mage'n ikke greier å la være IAE eller spamme de største nukene sine på alle mobbene som står i nærheten av gruppa.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jeg tenkte mest på beskrivelse nr.2.

Warrioren skal dra aggro til alle addsene også, healeren begynner ikke å spam-heale med en gang med mindre han er svært uerfaren. Man blir ikke en perfekt class-spiller første gangen heller. Det er en tråd på Priest-forumet der de forklarer Priest-rollen for andre klasser, så folk ikke er forutintatt om hva Priest kan gjøre og faktisk ikke kan.

Noen tror vi kan heale alle i partyet hele tida, og sender drittmeldinger med en gang de dør fordi presten fokuserte på tanken istedet for dem.

Da sier du til dem sjekk worldofwarcraft.com priest forums, og be dem om å holde kjeft. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det verste med wow er den utrolig dårlige designen på våpen.

Hele "verden" skal liksom være så stor, og hvis du tenker på det er det så syykt få utseende på de forksjellige våpnene. En blå mace for level 60 kan likegreit være startmacen til Tauren warrior med et "belte" rundt kun for å markere navnet på den.

Wow har gjort en utrolig dårlig jobb der, ihvertfall med shielda!

Får deg et blått supershield som ser ut som STARTSHIELDET til undead warriors. Er det mulig ?

Lenke til kommentar
Det verste med wow er den utrolig dårlige designen på våpen.

Hele "verden" skal liksom være så stor, og hvis du tenker på det er det så syykt få utseende på de forksjellige våpnene. En blå mace for level 60 kan likegreit være startmacen til Tauren warrior med et "belte" rundt kun for å markere navnet på den.

Wow har gjort en utrolig dårlig jobb der, ihvertfall med shielda!

Får deg et blått supershield som ser ut som STARTSHIELDET til undead warriors. Er det mulig ?

5167123[/snapback]

Kroneksempel: Blackskull Shield vs Ironhide Shield.

Bilder av respektive skjold:

blackskull1ru.th.jpg og ironhide3yk.th.jpg

Lenke til kommentar

Det verste med WoW er helt klart folka som spiller, småungene og sytepavene, men det er vel en og samme ting. Det skulle blitt laget en server hvor alle under 18år ble satt i samme bås, så kunne de kaste dritt og faenskap til hverandre, mens seriøse spillere kunne få være ti fred fra det elendige gnålet.

 

"OMG LOL NOOB FTW!!!" "GIMME EPIXXXXXX PLXXXX NOW YOU SUCK!! I OWN YOUR MOMMY!!

 

Og for å ikke glemme folk som aboslutt vet hvordan de skal spille din class.. elsker sånne folk.

Lenke til kommentar
Det verste med WoW er helt klart folka som spiller,  småungene og  sytepavene, men det er vel en og samme ting. Det skulle blitt laget en server hvor alle under 18år ble satt i samme bås, så kunne de kaste dritt og faenskap til hverandre, mens seriøse spillere kunne få være ti fred fra det elendige gnålet.

 

"OMG LOL NOOB FTW!" "GIMME EPIXXXXXX PLXXXX NOW YOU SUCK!! I OWN YOUR MOMMY!!

 

Og for å ikke glemme folk som aboslutt vet hvordan de skal spille din class.. elsker sånne folk.

5168962[/snapback]

 

 

Nå er jo ikke alle under 18 akkurat på den måten der da. Finnes grenser for hva vi 17-åringer skal få restriksjoner på, må jeg si. Ikke får vi kjøpe øl/rusbrus, ikke får vi være på utesteder, ikke får vi kjøre bil, og ikke får vi registrere oss på CDON.com :cry: Og nå skal vi slite med "EPIKSXZ PLX!1!"-delen av Europa også? :no:

 

 

Back to topic:

 

Det verste med WoW må være tiden det tar til tider... Tror jeg må kutte endel ned på tiden jeg bruker med WoW, tar rett og slett litt for mye tid!

 

Men om vi skal snakke in-game, og det som er irriterende og frustrerende er det:

1. Folk som ikke hører etter. (Eksempel: Hadde som tank en shaman med Kang the Decapitator løpende ved meg i Mauraudon. Jeg spør om jeg kan få litt tid med Landslide og Princess for å få meg noe brukbart med aggro, men neida, ES så fort han kommer innen rekkevidde, og snart en Windfury-proc. :()

2. Folk som ikke kan klassen sin.

3. Unødvendige wipes. (Eksempel: Mage løpte plutselig på Gehennas når vi buffet hverandre. Svaret etterpå var "I was cleaning my keyboard".)

4. Farme Reputation i AV.

5. "Unødvendig" ganking. (Når man grinder.)

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar
Det verste med WoW er helt klart folka som spiller,  småungene og  sytepavene, men det er vel en og samme ting. Det skulle blitt laget en server hvor alle under 18år ble satt i samme bås, så kunne de kaste dritt og faenskap til hverandre, mens seriøse spillere kunne få være ti fred fra det elendige gnålet.

 

"OMG LOL NOOB FTW!" "GIMME EPIXXXXXX PLXXXX NOW YOU SUCK!! I OWN YOUR MOMMY!!

 

Og for å ikke glemme folk som aboslutt vet hvordan de skal spille din class.. elsker sånne folk.

5168962[/snapback]

 

 

Nå er jo ikke alle under 18 akkurat på den måten der da. Finnes grenser for hva vi 17-åringer skal få restriksjoner på, må jeg si. Ikke får vi kjøpe øl/rusbrus, ikke får vi være på utesteder, ikke får vi kjøre bil, og ikke får vi registrere oss på CDON.com :cry: Og nå skal vi slite med "EPIKSXZ PLX!1!"-delen av Europa også? :no:

 

 

Back to topic:

 

Det verste med WoW må være tiden det tar til tider... Tror jeg må kutte endel ned på tiden jeg bruker med WoW, tar rett og slett litt for mye tid!

 

Men om vi skal snakke in-game, og det som er irriterende og frustrerende er det:

1. Folk som ikke hører etter. (Eksempel: Hadde som tank en shaman med Kang the Decapitator løpende ved meg i Mauraudon. Jeg spør om jeg kan få litt tid med Landslide og Princess for å få meg noe brukbart med aggro, men neida, ES så fort han kommer innen rekkevidde, og snart en Windfury-proc. :()

2. Folk som ikke kan klassen sin.

3. Unødvendige wipes. (Eksempel: Mage løpte plutselig på Gehennas når vi buffet hverandre. Svaret etterpå var "I was cleaning my keyboard".)

4. Farme Reputation i AV.

5. "Unødvendig" ganking. (Når man grinder.)

5170713[/snapback]

 

6. Ninjalooters

7. Tiggere av gull

8. Unødvendig spamming av chatt.

9. Flagg zergers i AB - ta flagget og løpe til neste for å zerge igjen. OMG som jeg hater dem, la flagget stå åpent.

10. Ikke noen form for forsøk på def. i AB

 

Ellers enig i resten som er skrevet i denne posten.

 

 

[/

Lenke til kommentar

Det verste med WoW? Jo nå skal dere få se.

Dette hele begynte med en lvl 45 rogue på serveren vår som til enhver tid hadde 3xKrol Blades, 3xGlowing Brightwood Staffs, 3x Arcanite Reapers + andre sjeldne items på AH.

Vi spurte han hvordan han hadde fått tak i dette, og det endte med at han laget en post på realm forumet der han angrep hele guildet vårt for å beskylde han for duping osv.

 

Vel, iallefall fikk en av offiserene våre denne regla med whispers like etterpå:

 

shadowdorf1.jpg

 

Når han da satte denne fjotten på /ignore, fortsatte han til meg (merk dere at jeg måtte sensurere ut random whispers av typen "plzz giev me 5g")

 

shadowlegs.gif

 

1000g til den som klarer å finne ut hva han mener, og hvorfor han hadde så mange Krol Blades osv. Utrolig at slike folk finnes. Var noen som spurte han hva han drev med, og da sa han at han studerte "Law at London School of Economics" /golfclap

 

Tror nok min teori, som dere finner her, stemmer ganske bra for MANGE av WoW spillerne:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490890&hl=

Lenke til kommentar
1000g til den som klarer å finne ut hva han mener, og hvorfor han hadde så mange Krol Blades osv. Utrolig at slike folk finnes. Var noen som spurte han hva han drev med, og da sa han at han studerte "Law at London School of Economics" /golfclap

 

:!:

 

joda her var engelsk kunnskapene i boks, han prøver vel på en eller annen merkelig måtte å si at han hadde kjøpt krol blades får å "show off" men hvorfor lurer eg på :p også masse babbel om noe med hero classes :hmm:

 

my tip of the day "lrn t0 wr1te d0de" :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg på gruppen som hater hunters. De skal liksom rolle på alt og de har ikke kontroll på dyret sitt. Shamans er også temmelig plagsomme når det gjelder items. De "trenger" jo alt mulig.

 

 

 

Det verste med WoW er nok at det er et spill for massene. At det er så synsykt populært. Det må jo bare komme masse idioter og fjortiser da.

Lenke til kommentar

har bare lest til andre side, og det ar allerede begynte en diskusjon mellom rogues og hunters. Greit nok... Så klart skal dere ha kapper med stam og agi. Men har opplevd hunters som "ninjalooter" leather armor ting over lvl 40 (da kan de bruke mail) med stam og agi. Det er lagd for rogues og absoulutt ingen andre classes. Brutality Blade og core Hound tooth er nærkamp våpen. Rogues har sine skills i nærkamp og er lagd for nærkamp. Hunters har vel sine skills i ranged combat og derfor skal de ikke få loote Brutality Blade og core Hound toothhvis en rogue eller andre nærkamp classes trenger det, ettersom vi slåss i nærkamp og dere slåss i ranged combat. Vi har faktisk 4 skills som innebærer ranged combat, skyting med guns, bows, xbows og throwing. Dette er det store spørsmålet: ettersom dere skal få Brutality Blade og core Hound tooth, kan vi loote blastershot launcher og stikers mark?!? Eller ville dere heller slutte å få bidde eller rolle på Brutality Blade og core Hound tooth?? Dette er rettferdig spør du meg....

Lenke til kommentar
Det verste med WoW? Jo nå skal dere få se.

Dette hele begynte med en lvl 45 rogue på serveren vår som til enhver tid hadde 3xKrol Blades, 3xGlowing Brightwood Staffs, 3x Arcanite Reapers + andre sjeldne items på AH.

Vi spurte han hvordan han hadde fått tak i dette, og det endte med at han laget en post på realm forumet der han angrep hele guildet vårt for å beskylde han for duping osv.

 

Vel, iallefall fikk en av offiserene våre denne regla med whispers like etterpå:

 

 

Når han da satte denne fjotten på /ignore, fortsatte han til meg (merk dere at jeg måtte sensurere ut random whispers av typen "plzz giev me 5g")

 

 

1000g til den som klarer å finne ut hva han mener, og hvorfor han hadde så mange Krol Blades osv. Utrolig at slike folk finnes. Var noen som spurte han hva han drev med, og da sa han at han studerte "Law at London School of Economics" /golfclap

 

Tror nok min teori, som dere finner her, stemmer ganske bra for MANGE av WoW spillerne:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490890&hl=

5172643[/snapback]

 

Du skylder meg 1000 gull :)

 

Han mener at han sparte 3 krol blades fordi han planla å lage flere rogues når hero classes kom. Åpenbart ville dverg, human og night elf være tre forskjellige hero-versjoner av rogue, mens nå var en rogue en rogue.

Lenke til kommentar

Værste med WoW er:

 

- beklagelig lav aldersgruppe på de aller fleste spillere.

- at alle kommer seg til 60 en gang.

- må ha guilds får å få tak i gode items

- største nødløsningen fra blizzards side ever; blood elves på horde.

- ny rase men ikke class (så langt jeg har fått med meg)

- sørgelig dårlig pvp system til tider.

- blizzard å bugs!

- at der ar altfor få spillere med ekte skills.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...