Gå til innhold

Det verste med WoW


Anbefalte innlegg

Med andre ord:

 

De som spiller mest, er mest med på raid, skal få mest.

 

Hvor er rettferdigheten i det?

 

V

Du svarte på ditt eget spørsmål.

 

Det er rettferdig at de som spiller mest får mest.

 

Hvordan tror du de som spiller mest ser på det dersom det skal komme inn en ny og vinne ting som de har brukt 80 timer på se droppe. Rettferdig? (Tips: se tingene fra et annet ståsted enn ditt eget)

 

Dersom du er uenig, er du uenig med de aller fleste guilder i verden som farmer MC/BWL.

DKP systemet er jo ikke noe nytt. Helt siden den spede begynnelsen i Everquest har det vært dkp. Men dkp fungerte mye bedre i everquest, av en eller annen grunn.

 

Det jeg er uenig i med wow og dkp er at det blir reservert for dem som spiller mye.

 

De som spiller wow av og til, vil aldri ha muligheten til å få noe i dkp.

 

Ditt svar faller på sin egen urimelighet, fordi det da bli et spill for såkalte power gamers.

 

Det blir da et klasse skille: De som spiller 40-80 timer i uka, og de som spiller 5-40

 

De som spiller 5-40 er stuck når de er "ferdig" med ubrs\brd\scholo\strat, og alle tenkelige quester. Da har man ingenting igjen å gjøre.

 

Resultatet av denne utviklingen er desverre at det bli færre og færre som spiller på high lvl. Jeg aner ikke hvor mange folk jeg kjenner ingame som har gitt seg fordi de vet at de ikke kommer lenger i spillet. Alliancer og store guilds råder, og har strenge regler med hvem som får delta på raid og ikke.

 

 

"Hvordan tror du de som spiller mest ser på det dersom det skal komme inn en ny og vinne ting som de har brukt 80 timer på se droppe. Rettferdig? (Tips: se tingene fra et annet ståsted enn ditt eget)"

 

Igjen, vi får et klasse skille. Og nei, jeg ser ikke tingene fra eget ståsted, jeg opplever så altfor ofte folk som slutter, de gidder ikke mer. Jeg ser således ting fra andres ståsted.

 

"

Dersom du er uenig, er du uenig med de aller fleste guilder i verden som farmer MC/BWL."

 

Feil. Det finnes guilds som ikke bruker dkp systemet. Men ikke på silvermoon.

 

Silvermoon er på vei til å bli ødelagt, det er ikke bare mine ord, flere og flere vil vekk fra silvermoon.

 

Skjønner egentlig ikke at jeg gidder å bruke energi på dette, det er jo bare et spill.

 

Solen skinner, og cognaq er godt,

 

:)

 

V

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med andre ord:

 

De som spiller mest, er mest med på raid, skal få mest.

 

Hvor er rettferdigheten i det?

 

V

Du svarte på ditt eget spørsmål.

 

Det er rettferdig at de som spiller mest får mest.

 

Hvordan tror du de som spiller mest ser på det dersom det skal komme inn en ny og vinne ting som de har brukt 80 timer på se droppe. Rettferdig? (Tips: se tingene fra et annet ståsted enn ditt eget)

 

Dersom du er uenig, er du uenig med de aller fleste guilder i verden som farmer MC/BWL.

DKP systemet er jo ikke noe nytt. Helt siden den spede

 

*snip*

Jan-Erik har et poeng. Lønn etter innsats.

 

Jeg er av de som spiller mindre. Allikevel får jeg til slutt også bra items, ettersom jeg samler opp mer og mer poeng (det tar bare litt lenger tid).

 

Jeg delte ditt syn før jeg kom inn i en guild som gjorde MC regelmessig, ettersom det var rolling jeg var vant til. Men når det blir 40 stykker i raidet, og kanskje opp mot 10 som vil ha det samme itemet, et item som dropper 1 gang i uka, maks, blir sjansene for små til at akkurat du får tak i itemet, og det blir mye usikkerhet og kanskje også klaging og krangling.

 

En kan ende i værste fall ende opp med at en har spilt 200 timer i MC uten å ha fått noen ting. Det er ikke så veldig rettferdig.

 

Dersom en kjører et dkp-system, kan en lene seg tilbake med visshet om at man til slutt alltid vil få noe tilbake for tiden du bruker.

 

Grunnen til at vi gidder å diskutere er at rettferdighet er veldig engasjerende å forsvare. Og cognaq er godt (selv om det regner her).

Lenke til kommentar
Med andre ord:

 

De som spiller mest, er mest med på raid, skal få mest.

 

Hvor er rettferdigheten i det?

 

V

Ok, tenk på vanlig arbeid. 14 timers dag mot arbeidsledig pga man er slapp i trynet. Hva er mest rettferdig? Begge får 400.000 i året?

Sammenligne WoW med det virkelige liv funker dårlig. I det virkelige liv får du ikke bare betalt etter hvor mye du jobber, men også etter kvalifikasjonene dine. Og innsatsen du gjør. I WoW er det rett og slett hvor mye tid du kan tilbringe enten i raid eller i AV.

 

WoW hadde vært bedre om det ikke var så jævla viktig med det beste utstyret hele tiden. Ta vekk alt sier jeg. Utstyr burde komt fra crafting.

Lenke til kommentar
Med andre ord:

 

De som spiller mest, er mest med på raid, skal få mest.

 

Hvor er rettferdigheten i det?

 

V

Du svarte på ditt eget spørsmål.

 

Det er rettferdig at de som spiller mest får mest.

 

Hvordan tror du de som spiller mest ser på det dersom det skal komme inn en ny og vinne ting som de har brukt 80 timer på se droppe. Rettferdig? (Tips: se tingene fra et annet ståsted enn ditt eget)

 

Dersom du er uenig, er du uenig med de aller fleste guilder i verden som farmer MC/BWL.

DKP systemet er jo ikke noe nytt. Helt siden den spede

Snip

Hvordan vil du ha det? Selvfølgelig blir det et klasseskille. Klasseskille er veldig bra. De som jobber, les spiller mye, bør ha 1. pri på utstyr som dropper. Hva er vitsen med å gi bort Brutality blad og Core hound tooth til en rogue som spiller 5 timer i uka vs en rogue som spiller 40 timer i uka?

Og hva er vitsen med å spille 40 timer i uka når du ikke blir noe bedre utstyrt enn en som spiller kun 5 timer i uka? Alle i WoW kan ikke være vinnere, det er kun de som bruker tid i spillet som kommer til å bli de best utstyrt personene. Ellers så kunne alle bare få utdelt et sett på lvl 60 som ikke går an å oppgradere. Det hadde jo blitt veldig gøy.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Jeg var å tok sm i dag med i teorien en grei gruppe som besto av: 2 warr, 1pala, 1 mage og en prist. Jeg var den ene warrrioren. Hver gang det vi angreip flere enn 1 mob så tengte den andre warrioren og palaen at, la oss slå på den ene moben som main tanken gjør(jeg var mt). Da ende det ofte med at en eller flere andre mobs angreip pristen/magen. Så måtte jeg ta aggro fra dem. I mellom tiden hadde paladinen funnet ut av han skulle aggroen 4 andre mobs mens vi alerede holdt på med 2 fra før. Det endte med at den ene warrioren og paladinen sto og slå på en og samme fyr, mens jeg måtte ta å prøve og holde aggro på de resterende 5 andre. Noe som sier seg selv at blir veldig vanskelig når magen hele tiden fyrte løs med fireball og blizzard go en prist som healte partyet. Så begynnte båre magen å pristen å springe rund i hver sin rettning med en mob hver på slep. Jeg gikk etter den som angrep pristen med to andre på slep(pala og warr2 hadde tat den ene av meg). Når jeg begynte å nærme meg pristen hadde jeg kritisk lite med liv, og det ble ikke bedre når han i samme slenge tok med seg flere på slep. Når enderlig pristen fant det for godt å stoppe daua jeg, og rett etter pristen etter fulgt av magen. De to restedende i gruppa døde kort tid etter siden de hadde fått x antall folk på seg som hadde drept oss andre.

 

Så minn konklusjon er at jeg iriterer meg over at folk tror de kan mestre alt og overvuderer seg og gruppa, og det ender som oftes edm wipe.

 

Men hvis jeg ser på heleheten i spille så elsker jeg det. Selv om det har sine neggative sider også.

Lenke til kommentar
Med andre ord:

 

De som spiller mest, er mest med på raid, skal få mest.

 

Hvor er rettferdigheten i det?

 

V

Du svarte på ditt eget spørsmål.

 

Det er rettferdig at de som spiller mest får mest.

 

Hvordan tror du de som spiller mest ser på det dersom det skal komme inn en ny og vinne ting som de har brukt 80 timer på se droppe. Rettferdig? (Tips: se tingene fra et annet ståsted enn ditt eget)

 

Dersom du er uenig, er du uenig med de aller fleste guilder i verden som farmer MC/BWL.

DKP systemet er jo ikke noe nytt. Helt siden den spede

Snip

Hvordan vil du ha det? Selvfølgelig blir det et klasseskille. Klasseskille er veldig bra. De som jobber, les spiller mye, bør ha 1. pri på utstyr som dropper. Hva er vitsen med å gi bort Brutality blad og Core hound tooth til en rogue som spiller 5 timer i uka vs en rogue som spiller 40 timer i uka?

Og hva er vitsen med å spille 40 timer i uka når du ikke blir noe bedre utstyrt enn en som spiller kun 5 timer i uka? Alle i WoW kan ikke være vinnere, det er kun de som bruker tid i spillet som kommer til å bli de best utstyrt personene. Ellers så kunne alle bare få utdelt et sett på lvl 60 som ikke går an å oppgradere. Det hadde jo blitt veldig gøy.

Hvordan jeg vil ha det, og hvordan det ER, og aldri vil bli annerledes, er den samme avstanden som meg og de som spiller for mye.

 

Jeg innser at dkp aldri vil bli endret, og at de av oss som ikke spiller så mye, aldri vil oppleve MC\bwl\onyxia og det som droppes der.

 

Så da kan jeg konkludere med at det er 2 klasser i wow:

 

De som lever og ånder for spillet, og bruker fryktelig mye tid på det.

 

De som spiller litt, gjør en quest nå og da, raider litt, og har Ubrs o.l som "end game content" istedenfor det som ER end game content.

 

jaja, sånn er det bare

 

"I haven`t lost my mind, it`s backed up on tape somewhere"

 

V :)

Lenke til kommentar
Med andre ord:

 

De som spiller mest, er mest med på raid, skal få mest.

 

Hvor er rettferdigheten i det?

 

V

Ok, tenk på vanlig arbeid. 14 timers dag mot arbeidsledig pga man er slapp i trynet. Hva er mest rettferdig? Begge får 400.000 i året?

Sammenligne WoW med det virkelige liv funker dårlig. I det virkelige liv får du ikke bare betalt etter hvor mye du jobber, men også etter kvalifikasjonene dine. Og innsatsen du gjør. I WoW er det rett og slett hvor mye tid du kan tilbringe enten i raid eller i AV.

 

WoW hadde vært bedre om det ikke var så jævla viktig med det beste utstyret hele tiden. Ta vekk alt sier jeg. Utstyr burde komt fra crafting.

Pinglebolle skjønte poenget. Prøv en gang til du...

Lenke til kommentar
Jeg var å tok sm i dag med i teorien en grei gruppe som besto av: 2 warr, 1pala, 1 mage og en prist. Jeg var den ene warrrioren. Hver gang det vi angreip flere enn 1 mob så tengte den andre warrioren og palaen at, la oss slå på den ene moben som main tanken gjør(jeg var mt). Da ende det ofte med at en eller flere andre mobs angreip pristen/magen. Så måtte jeg ta aggro fra dem. I mellom tiden hadde paladinen funnet ut av han skulle aggroen 4 andre mobs mens vi alerede holdt på med 2 fra før. Det endte med at den ene warrioren og paladinen sto og slå på en og samme fyr, mens jeg måtte ta å prøve og holde aggro på de resterende 5 andre. Noe som sier seg selv at blir veldig vanskelig når magen hele tiden fyrte løs med fireball og blizzard go en prist som healte partyet. Så begynnte båre magen å pristen å springe rund i hver sin rettning med en mob hver på slep. Jeg gikk etter den som angrep pristen med to andre på slep(pala og warr2 hadde tat den ene av meg). Når jeg begynte å nærme meg pristen hadde jeg kritisk lite med liv, og det ble ikke bedre når han i samme slenge tok med seg flere på slep. Når enderlig pristen fant det for godt å stoppe daua jeg, og rett etter pristen etter fulgt av magen. De to restedende i gruppa døde kort tid etter siden de hadde fått x antall folk på seg som hadde drept oss andre.

 

Så minn konklusjon er at jeg iriterer meg over at folk tror de kan mestre alt og overvuderer seg og gruppa, og det ender som oftes edm wipe.

 

Men hvis jeg ser på heleheten i spille så elsker jeg det. Selv om det har sine neggative sider også.

Eh.. At du er MT betyr at du skal holde aggro på alle mobs i pullen, om ikke annet er avtalt. At alle de andre angrep samme mob er helt riktig av dem. Om mobs du "tanker" springer på healeren, er det din feil, og du kan ikke forvente at noen, verken andre warriorer, paladiner eller hva som helst skal holde aggro på dem når du er MT.

Lenke til kommentar
Det verste med wow er alle fjortisene og snørrungene, mange av dem kommer herfra. Akkurat nå ser jeg en "13Legolas37" som leser threaden, ROFL sier jeg bare.

Minner meg om en tufs jeg møtte på vår server. Han krevde at jeg skulle snakke til han(i tells) med stor forbokstav og stor bokstav i slutten av nicket, fordi det var slik han ville ha nicket, men at det ikke gikk. LOLROFLMAO sier jeg bare til folk med store bokstaver i nick i tide og utide.

Lenke til kommentar
Det verste med wow er alle fjortisene og snørrungene, mange av dem kommer herfra. Akkurat nå ser jeg en "13Legolas37" som leser threaden, ROFL sier jeg bare.

Du sier ROFL til at en kaller seg 13Legolas37 ? Er ikke det litt selvmotsigende?

 

Edit: Hvis ikke det var ironi som i posten over.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Jeg holder meg ontopic.

1. Ninjalooting. En warlock ninjalootet et skullflame shield fra meg i går (han trengte pengene).

2. Folk som rusher inn i en klynge med fiender og forventer at meg som tank skal klare å holde aggro/bygge aggro på 4 forskjellige fiender når jeg ikke en gang fikk tid til det.

3. Å tanke i The Core. Sinnsyk repair bill.

4. Gjøre ubrs. Gjor ubrs 37 ganger før jeg fikk valor spaulders.

5. Finne Rexxxar. Tok meg 1 time og 30 min å finne han når jeg skulle fullføre onyxia chain.

 

 

Litt offtopic.

Rogues er den klassen med yngst spillere. Hunter er den klassen "den eldre" generasjonen spiller som. Shamans trenger ikke en nerf. Bare fordi det er en klasse som tar casters bør vel ikke den klassen bli nerfed. Jeg er ikke shaman så spar deg den! Den siste var til alle som ville komme med en: omgz omgz nerf ze shamanz.

 

God natt.

 

:EDIT: Ser at noen snakker om hvem som gjør mest skade i mc. I mc skal ingen overnuke, heller ikke med onyxia. En som går inn for å gjøre mest skade i high-level-instances er den som dør først og får combat-res sist. Den personen er og ansvarlig for at resten av gruppa dør.

Endret av stianfs
Lenke til kommentar
Jeg var å tok sm i dag med i teorien en grei gruppe som besto av: 2 warr, 1pala, 1 mage og en prist. Jeg var den ene warrrioren. Hver gang det vi angreip flere enn 1 mob så tengte den andre warrioren og palaen at, la oss slå på den ene moben som main tanken gjør(jeg var mt). Da ende det ofte med at en eller flere andre mobs angreip pristen/magen. Så måtte jeg ta aggro fra dem. I mellom tiden hadde paladinen funnet ut av han skulle aggroen 4 andre mobs mens vi alerede holdt på med 2 fra før. Det endte med at den ene warrioren og paladinen sto og slå på en og samme fyr, mens jeg måtte ta å prøve og holde aggro på de resterende 5 andre. Noe som sier seg selv at blir veldig vanskelig når magen hele tiden fyrte løs med fireball og blizzard go en prist som healte partyet. Så begynnte båre magen å pristen å springe rund i hver sin rettning med en mob hver på slep. Jeg gikk etter den som angrep pristen med to andre på slep(pala og warr2 hadde tat den ene av meg). Når jeg begynte å nærme meg pristen hadde jeg kritisk lite med liv, og det ble ikke bedre når han i samme slenge tok med seg flere på slep. Når enderlig pristen fant det for godt å stoppe daua jeg, og rett etter pristen etter fulgt av magen. De to restedende i gruppa døde kort tid etter siden de hadde fått x antall folk på seg som hadde drept oss andre.

 

Så minn konklusjon er at jeg iriterer meg over at folk tror de kan mestre alt og overvuderer seg og gruppa, og det ender som oftes edm wipe.

 

Men hvis jeg ser på heleheten i spille så elsker jeg det. Selv om det har sine neggative sider også.

Eh.. At du er MT betyr at du skal holde aggro på alle mobs i pullen, om ikke annet er avtalt. At alle de andre angrep samme mob er helt riktig av dem. Om mobs du "tanker" springer på healeren, er det din feil, og du kan ikke forvente at noen, verken andre warriorer, paladiner eller hva som helst skal holde aggro på dem når du er MT.

Du har jo rett at jeg skal holde aggro på de. Men det er ekstremt vanskelig når jeg skal passe på 5 samtiding. Når jeg også kunne ha fått hjelp hvertfall fra den en av den.

Lenke til kommentar

At alle angriper samme mob er IKKE en bra taktikk med priest i gruppa. Priest har ikke store muligheter for crowd control annet en svært korte roots.

Hva skjer med en gang priesten healer for første gang? Jo, alle add'sene flyr på priesten, og de andre må slite med å få aggro bort fra han igjen. Dør presten, dør resten av gjengen også. De fleste grupper overvurderer priest-klassen fullstendig og tror de bare kan heale alt og alle hele tida. Derfor er også priest de mest utskjelte stakkarene i hele WoW, alle tror de kan mye mere enn de faktisk kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...