Gå til innhold

Det verste med WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvis du leser den posten som jeg skrev, den posten du kom med kun et bilde uten argumentasjon. Så står det " Den dagen Core hound tooth og Brutality blade blir åpen for bids for alle klassene så byr jeg på dem."

Men du nevnte ikke noe om at roguene (evt. warriors) allerede hadde fått tak i CHT/BB da, bare "åpen for bids for alle klasser", noe som kan tolkes til at du ville ha gitt f i om en melee klasse trenger, og postet på forumet her bare for å skryte av at du fikk tak i CHT/BB når rogues/warriors (er vel mest rogues) trengte.

 

Men åpen for bids for alle klasser betyr vel at den alle fra den klassen som våpenene bare var for allerede har skaffet seg BB/CHT?

Lenke til kommentar
Hvilken andre klasser kan nuke en mob og i teorien aldri få aggro? Jo, hunters som bruker FD aktivt. Rogues kan vanish, men har x antall min CD. Så jeg står bak i gruppa, nuker mobsene til en annen dimensjon, tar aldri aggro, trenger ikke noe heals. Mens en og en rogue spiser støv ved den samme moben. .

Hørt om feint? ikke uttal deg om klasser du ikke vet nok om. Å en god rogue trekker ikke aggro fra en warrior, det skal ikke en god mage gjøre heller.

Å huntere sier need på alt for mye, jeg aksepterer at de roller på sverd med Ag og slikt.

Men faen, Barman Shanker er faen med rogue loot så det holder. En av de beste Ambush daggerne som er. En hunter rollet idag på den, jeg klikket totalt men takker bare gud for at den andre rogue'n vant over han!

Feint reduserer threat, men fjerner den ikke 100% som FD gjør. En rogue kan ikke gå all in mot en mob. Da kommer han garantert å trekke aggro. Hunter kan gå all in, så ta en FD, så gå all in igjen. Spilt MC? Har du sett at plutselig så ligger det en død rogue ved siden av moben? Hvorfor? Gikk roguen all in og så fikk aggro? Ja, det gjorde han. Har sett det hundrevis av ganger. Kan en mage gå all inn mot en mob? Nei, for han/hun har ikke noe som reduserer threat i det hele tatt. Sett mager som har dratt aggro. Warlocks you say? Sett dem død mot trashmob i MC. Eneste gangen jeg ser døde huntere i MC er når vi skal distract en mob mot en warrior og warrioren blir stunna før han tar aggro. Og hvis vi tar en FD da, så flyr den på healerene, derfor ofrer vi oss for presten.

Lenke til kommentar
Men hvis du leser den posten som jeg skrev, den posten du kom med kun et bilde uten argumentasjon. Så står det " Den dagen Core hound tooth og Brutality blade blir åpen for bids for alle klassene så byr jeg på dem."

Men du nevnte ikke noe om at roguene (evt. warriors) allerede hadde fått tak i CHT/BB da, bare "åpen for bids for alle klasser", noe som kan tolkes til at du ville ha gitt f i om en melee klasse trenger, og postet på forumet her bare for å skryte av at du fikk tak i CHT/BB når rogues/warriors (er vel mest rogues) trengte.

 

Men åpen for bids for alle klasser betyr vel at den alle fra den klassen som våpenene bare var for allerede har skaffet seg BB/CHT?

Pug, hvis du stykker opp det jeg sa: "Den dagen Core hound tooth og Brutality blade blir åpen for bids for alle klassene så byr jeg på dem." til "åpen for bids for alle klasser", så er det ditt problem, ikke mitt.

Lenke til kommentar
Men hvis du leser den posten som jeg skrev, den posten du kom med kun et bilde uten argumentasjon. Så står det " Den dagen Core hound tooth og Brutality blade blir åpen for bids for alle klassene så byr jeg på dem."

Men du nevnte ikke noe om at roguene (evt. warriors) allerede hadde fått tak i CHT/BB da, bare "åpen for bids for alle klasser", noe som kan tolkes til at du ville ha gitt f i om en melee klasse trenger, og postet på forumet her bare for å skryte av at du fikk tak i CHT/BB når rogues/warriors (er vel mest rogues) trengte.

 

Men åpen for bids for alle klasser betyr vel at den alle fra den klassen som våpenene bare var for allerede har skaffet seg BB/CHT?

Pug, hvis du stykker opp det jeg sa: "Den dagen Core hound tooth og Brutality blade blir åpen for bids for alle klassene så byr jeg på dem." til "åpen for bids for alle klasser", så er det ditt problem, ikke mitt.

Huh? Jeg mente jo det, bare at jeg ikke gadd skrive ned hele setningen.

Lenke til kommentar
Feint reduserer threat, men fjerner den ikke 100% som FD gjør. En rogue kan ikke gå all in mot en mob. Da kommer han garantert å trekke aggro.

Vel vanish har ikke særlig lang Cd, og i tillegg har man prep. Å feint bruker jeg stort sett hele tiden etter crits, å trekker ALDRI aggro fra en warrior. Eneste gangen jeg husker jeg gjorde det var i SM med en warrior ikke brukte taunt, sunder armor+++. Å var bastant på at jeg ikke klarte å trekke aggro fra han, så jeg trodde på det (var noob).

 

Å hva betyr "all in"? Ingen Rogues som har litt peiling går "all in" mot en mob som f.eks en pala tanker eller warrior nettopp har startet på. Eneste gangen jeg gjør det er vist en mentalt lite stabil mage skyter på en mob uten tank, da kan jeg offtanke den i ca 10sek med ghostly strike og evasion før det er tid for vanish.

Lenke til kommentar

Det er det jeg sier. Det er kun hunters som kan gå all in, nuke, bruke alle abilities, ikke holde igjen mot en mob. Rogues kan ikke bruke alt av imba dps de har mot en mob, da kommer de å trekke aggro.

Vanish: 5 min CD

FD: 30 sek CD

Hvor mange mobs i MC utenom bossene bruker man over 5 min på? Ingen? Ok.

Så igjen. Det er kun huntere som kan gå all in uten å være redd for å trekke aggro. Overnuke, FD, overnuke,FD. Når vi bruker FD så resetter vi aggroen. Vi starter på 0 threat. Så lenger en kamp varer, jo flere FD vi bruker jo mer kan vi overnuke. F.eks onyxia. I fase 3 så kan jeg bruke 2 FD i min, så slipper jeg å være redd for aggro fordi warrioren har et veldig stort forsprang på meg i threat. Rogue må vente i 5 min før han kan gjøre det samme.

Dvs at en hunter har mange ganger mer aggrokontroll enn en rogue. Noe annet er BS.

 

Edit: Spør gjerne Deetee og Pinnela om hva som skjer når de trekker aggro fra en warrior. :p

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
det verste med WoW er måntesavgiften, grådige jævler!

Ting koster, sånn er det bare. Servere, nettlinjer, vedlikehold av servere, utvilking av nye ting til wow og justeringer/forbedringer. Hvis de skal ha dette gående i lang tid så må de ha inntekter hele veien.

Spill i andre sjangere har som regel en viss sum de bruker på videre utvikling i en bestemt tid. Noen spill kommer det ikke nye oppdatinger til i det hele tatt.

Ca. 100 kr er lite å betale for så mye morro :D

Lenke til kommentar
Det er det jeg sier. Det er kun hunters som kan gå all in, nuke, bruke alle abilities, ikke holde igjen mot en mob. Rogues kan ikke bruke alt av imba dps de har mot en mob, da kommer de å trekke aggro.

 

So? gjør da fortsatt mye mer skade en enn hunter som går "all in". Bare fordi man må spille litt med hode når man spiller rogue betyr jo ikke at hunters er bedre.

 

Vanish: 5 min CD

FD: 30 sek CD

4 min hvis man er rett specca. Å prep = 2 vanish så hysj med deg.

Hvor mange mobs i MC utenom bossene bruker man over 5 min på? Ingen? Ok.

Å så, en rogue som får så mye aggro har ingenting i MC å gjøre. Å feint og vanish har alltid vært mer enn nok, i tillegg har man jo prep i bakhånd.

 

Så igjen. Det er kun huntere som kan gå all in uten å være redd for å trekke aggro. Overnuke, FD, overnuke,FD. Når vi bruker FD så resetter vi aggroen. Vi starter på 0 threat. Så lenger en kamp varer, jo flere FD vi bruker jo mer kan vi overnuke. F.eks onyxia. I fase 3 så kan jeg bruke 2 FD i min, så slipper jeg å være redd for aggro fordi warrioren har et veldig stort forsprang på meg i threat. Rogue må vente i 5 min før han kan gjøre det samme.

Nuke i vei, Dps vil aldri komme opp på en rogue sitt nivå selv om du går "all in". At hunters er enklere og spille i instances betyr ikke at de er bedre.

 

Dvs at en hunter har mange ganger mer aggrokontroll enn en rogue. Noe annet er BS.

Nok en gang, en rogue som har bruk for mer aggrokontroll enn feint og vanish er en dårlig rogue. Eneste jeg kunne tenkt meg var noe jeg kunne taunte med som ikke var combopoint basert, trekke aggro fra cloth gutter å slikt.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Det verste med WoW er communityen. Selvfølgelig med unntak.

 

Det verste med WoW er at det er utstyret ditt og hvem som spiller lengst hver dag som betyr noe, skills og ferdigheter betyr svært lite.

 

Det verste med WoW er at azeroth ikke er mye større en hagen min.

 

Det verste med WoW er at 90% av questene er idiotiske

 

Det verste med WoW er at det ikke finnes noen story, bare masse svada.

 

Det aller verste er at jeg sikkert kommer til å reaktivere kontoen min enda en gang snart :dontgetit:

Lenke til kommentar
dkp system

Hva er mer rettferdig da?

La meg snu på flisa Os

 

Er det rettferdig at man skal måtte bli med på 20x raid for å ha sjangs til å få en drop?

 

Er det rettferdig at en 40 manns gruppe alltid består av de samme personene?(ish)

 

Dkp systemet funker for de som spiller ekstremt mye, og som er inne i varmen.

 

Har vært med på et non dkp system raid, med standard raid regler, master looter, det funket glimrende.

 

Men, jeg driter nå en lang marsj i hele MC\bwl\onyxia, det er ikke for meg. Overlater det til de som liker den slags.

 

 

 

 

 

V

Endret av vetle
Lenke til kommentar
dkp system

Hva er mer rettferdig da?

La meg snu på flisa Os

 

Er det rettferdig at man skal måtte bli med på 20x raid for å ha sjangs til å få en drop?

 

Er det rettferdig at en 40 manns gruppe alltid består av de samme personene?

 

Dkp systemet funker for de som spiller ekstremt mye, og som er inne i varmen.

 

Har vært med på et non dkp system raid, med standard raid regler, master looter, det funket glimrende.

 

Men, jeg driter nå en lang marsj i hele MC\bwl\onyxia, det er ikke for meg. Overlater det til de som liker den slags.

 

 

 

 

 

V

ja. Pga at dem med størst innsats skal få mest igjen.

 

Desverre dropper det forlite preste items, slik at prestene må by mye mer dkp en de andre klassene.

 

Bruker dere minimum bidd på items?

Lenke til kommentar

Vi bruker bidding runder med /y.

eksempel:

Raidleader: "XXX" BIDDING STARTS NOW. PRIESTS GO BID

noobpriest: 200

leetpriest: 250

noobpriest: 500

leetpriest: 550

imbapriest: 900

leetpriest: forfeit

noobpriest: forfeit

Raidleader: IMBAPRIEST HAS WON THE ITEM, CONGRATULATIONS!

 

Før kjørte vi random 1-<Dine poeng>, men det ble lite populært etterhvert i og med at folk med 200p vant over folk med 1000.

 

Btw, vi får 10p pr epic loot, og 5p pr time vi holder på (50p for onyxias hode, og vanlig poeng ellers, for å gjøre henne mer ettertraktet for dem som allerede har alt de trenger fra onyxia) :)

Endret av uberhunter
Lenke til kommentar
Med andre ord:

 

De som spiller mest, er mest med på raid, skal få mest.

 

Hvor er rettferdigheten i det?

 

V

Du svarte på ditt eget spørsmål.

 

Det er rettferdig at de som spiller mest får mest.

 

Hvordan tror du de som spiller mest ser på det dersom det skal komme inn en ny og vinne ting som de har brukt 80 timer på se droppe. Rettferdig? (Tips: se tingene fra et annet ståsted enn ditt eget)

 

Dersom du er uenig, er du uenig med de aller fleste guilder i verden som farmer MC/BWL.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...