Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Jeg ser frem til jeg skal starte med magen i Hellfire Peninsula. Forventer at hp og spelldamage stiger ganske mye fra hhv. 2030 og 151.

 

Jeg lurer dog på om jeg skal respecce for anledningen? Har nå en full fire-build og trives egentlig godt med pyroblast. Jeg bruker bare magen når jeg spiller med fruen, som er hunter, og sålangt har vi ikke hatt noen problemer med å knerte mobs når vi har spilt. Vil det være noe poeng i å respecce til frost? Iceblock i instancer, såklart, men for questing sammen med hunter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm?

 

Forresten ser ut som om de fleste Mages fikk viljen sin til slutt: Patch Notes 2.0.6

* Each rank of "Improved Fireball" now reduces your spell damage coefficient by 2%.

* Each rank of "Improved Frostbolt" now reduces your spell damage coefficient by 2%.

* "Counterspell" no longer triggers the global cooldown.

* "Mana Shield" now absorbs magical damage as well as physical damage.

Endret av Adey
Lenke til kommentar
hmm?

 

Forresten ser ut som om de fleste Mages fikk viljen sin til slutt: Patch Notes 2.0.6

    * Each rank of "Improved Fireball" now reduces your spell damage coefficient by 2%.

    * Each rank of "Improved Frostbolt" now reduces your spell damage coefficient by 2%.

    * "Counterspell" no longer triggers the global cooldown.

    * "Mana Shield" now absorbs magical damage as well as physical damage.

7767838[/snapback]

 

Jeg lurer bare på hvorfor i helvete mager absolutt gnåler og syter over coutnerspell. Absolutt alle andre antispell abilities i spillet har global cooldown. kick, pummel, earthshock, osv.

Lenke til kommentar
hmm?

 

Forresten ser ut som om de fleste Mages fikk viljen sin til slutt: Patch Notes 2.0.6

    * Each rank of "Improved Fireball" now reduces your spell damage coefficient by 2%.

    * Each rank of "Improved Frostbolt" now reduces your spell damage coefficient by 2%.

    * "Counterspell" no longer triggers the global cooldown.

    * "Mana Shield" now absorbs magical damage as well as physical damage.

7767838[/snapback]

 

Jeg lurer bare på hvorfor i helvete mager absolutt gnåler og syter over coutnerspell. Absolutt alle andre antispell abilities i spillet har global cooldown. kick, pummel, earthshock, osv.

7768374[/snapback]

 

Cs gjør ikke dmg. Den har 30 sec cd. Altså mer enn alle andre antispell abilities i spillet. Eneste unntaket er silence som har 45 sec. Men så fungerer silence på en helt annerledes måte med tanke på at det er 5 sec silence til alle schools.

 

En annen poeng er at mage klassen er oppbygd rundt burst dmg, ved hjelp av instants. Med global cd i pvp sier det seg da selv at det blir meget vanskelig for en mage å cs noe, med mindre en velger å stå der å ikke kaste noe som helst. Hvilket jeg ikke vil si er den beste taktikken for pvp. :ermm:

Lenke til kommentar
hmm?

 

Forresten ser ut som om de fleste Mages fikk viljen sin til slutt: Patch Notes 2.0.6

    * Each rank of "Improved Fireball" now reduces your spell damage coefficient by 2%.

    * Each rank of "Improved Frostbolt" now reduces your spell damage coefficient by 2%.

    * "Counterspell" no longer triggers the global cooldown.

    * "Mana Shield" now absorbs magical damage as well as physical damage.

7767838[/snapback]

Yay, endelig! :w00t:

 

Bare litt synd med nerfing av imp, fireball/frostbolt.

Mulig at jeg ikke specer imp fireball igjen nå, man klarer seg jo mer enn nok med scorch, fireblast og arcaneblast. Så får man bruke fireball, kun mot sheepet targets : )

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om frost er bedre en fire når det gjelder levling fra 60-70, grinding av mobs har ikke i det hele tatt vært nødvendig for meg til nå, og jeg antar at det forsetter slik.

 

Levlet med en frost/arc specc til 63 og synes det var helt greit, men savnet fire og scorch spam så jeg respeccet da. Skjønner ikke hvorfor folk sier det er dårlig å levle med fire, har man en del godt gear og godt med crit gear kan man drepe det meste mye raskere med fire en vanlig frostmage, og det med mana regen time, men selvsagt frost bruker mindre mana så får minst mulig nedetid da vinner frost.

 

Eneste man kan merke forskjellen på er om man vil kite elites med mye hp, da er frost klart bedre. Fire er dog ikke så dårlig med combustion på plass.

 

I pvp er frostbuild trolig foretrukket av mages p.g.a Iceblock. Som fire mage har man mye større problemer mot huntere og andre castere, men stortsett går det greit så lenge man har en del HP som man har råd til å tape.

Endret av cve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...