Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forsto det slik at de også bare sponser buss/tog hvis reisen er under 10 timer? Sto noe om det på inkallelsen hvertfall.

 

Men man får vel dekket flybillett hvis den bare koster 279,- ?

(Ikke at det er en stor sum, er jo noe jeg kan dekke selv uansett også.)

 

 

Men er kjett å bruke 5-6 timer med tog til Værnes (rekrutten) da jeg bare trenger 50 min. med fly.

Lenke til kommentar

Du må ta kontakt med forsvarets fly terminal, for å få avklart om du har rett på fly til førstegangs tjenesten.

 

Fly skal ALDRI bestilles og betales for privat, du kan glemme å få pengene dine igjen på det.

 

Forsvaret dekker bare buss og tog, om turen er over 10 timer. Derimot, har du over 10 timer så vil du få deket flyreise.

 

 

Ta kontakt med vernepliktsverket, så får du nummeret til flyterminalen av dem. Så kan du ringe å høre der, de har svaret på om du har rett på fly.

Lenke til kommentar
Jeg forsto det slik at de også bare sponser buss/tog hvis reisen er under 10 timer? Sto noe om det på inkallelsen hvertfall.

 

Men man får vel dekket flybillett hvis den bare koster 279,- ?

(Ikke at det er en stor sum, er jo noe jeg kan dekke selv uansett også.)

 

 

Men er kjett å bruke 5-6 timer med tog til Værnes (rekrutten) da jeg bare trenger 50 min. med fly.

8864257[/snapback]

 

 

det du kan få tilbake er penger for tog-biletten du kunne kjøpt istedenfor flyet(10% av vanlig "sivil" pris).

 

hvordan du faktisk reiser bryr forsvaret seg lite om, men du får betalt for den billigste offentlige transport, hvis offentlig transport ikke går(f.eks du bor på fjellet og må ta taxi) så betaler forsvaret det også

Lenke til kommentar
Til de av oss som skal til bardufoss:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=167933

 

Wuhuu :w00t:

8792821[/snapback]

 

Nå skal det legges til at dette er et enkelt tilfelle!

Den "vanlige" helgefylla fortoner seg mye roligere enn dette, noe jeg sier med bakgrunn som vakt på diskoteket her oppe.

 

Årets 1. mai var katastrofal for alle som dro ut for å ha det gøy, da all slåssingen ødela totalt for moroa, og jeg håper på alle soldaters vegne at noe slikt aldri gjentar seg!! :ermm:

Vil bare legge til, at selv om soldatene får en god del av skylda, så var det mest bråk fra 14-17 åringene som var der! Jeg ryddet selv opp i 3-4 slagsmål, der soldater hadde blitt angrepet av lokale ungdommer.

 

Så dere som skal opp, hold dere på matta, og behandle de lokale med respekt, så skal dere se at det går helt fint! :thumbup:

Lenke til kommentar
Når jeg skulle til Sessvollmoen tok jeg fly (jeg bor i Bergen), det er under 10 timer med billigste reisemiddel tror jeg, men jeg fikk da igjen pengene jeg brukte på fly. Fylte bare ut et skjema dagen jeg kom frem, de sa ingenting.

8869582[/snapback]

Du må også iberegne tiden du bruker fra hjemstedet ditt til togstasjonen, og fra Oslo S til Sessvollmoen (via Gardermoen). Da blir det vel fort mer enn 10 timer.

Lenke til kommentar

I Bardufoss er det helvete uansett, for de lokale "tøffingene" skal ut på stripa for å slåss med militærgutta som "stjæl damen vårres" uansett hvor snille og greie de er.

Det bare er kultur der oppe. Så drar du på "byen" der oppe i helgene, regn med mye slåssing.

Lenke til kommentar
Så hvis jeg skal ifra Bergen til Rena så kan jeg bare sette meg på flyet og ta tog ifra gerdermoen istedefor å ta tog først til oslo S og deretter videre. Jeg får igjen pengene for fly i mitt tilfelle sant?

8874676[/snapback]

Da må Forsvaret ordne flybillett til deg. Hvordan du skal komme deg til Rena går vel tydelig frem av innkallelsen din.

Lenke til kommentar
I Bardufoss er det helvete uansett, for de lokale "tøffingene" skal ut på stripa for å slåss med militærgutta som "stjæl damen vårres" uansett hvor snille og greie de er.

Det bare er kultur der oppe. Så drar du på "byen" der oppe i helgene, regn med mye slåssing.

8876343[/snapback]

Ja, for det er jo sikkert så fryktelig mange damer der ^^

 

 

Faen, må bestemme meg over helga om jeg skal ta CSS oppe i bardufoss eller ikke.

Lenke til kommentar
Faen, må bestemme meg over helga om jeg skal ta CSS oppe i bardufoss eller ikke.

8879152[/snapback]

Til opplysning har CSS et/en kompani/tropp som har som eneste oppgave å stå vakt ved porten til de to leirene i Bardufoss Garnison. Riktignok har man 2 uker på og 2 uker av (med fly hjem), eller tilsvarende (1 uke på, 1 uke på), men vil med stor sannsynlighet gå ut ifra at det er dritkjedelig i lengden. Og mtp været her oppe, har jeg aldri sett for meg at det kan være gøy å stå vakt ute dag ut og dag inn.

Lenke til kommentar
Faen, må bestemme meg over helga om jeg skal ta CSS oppe i bardufoss eller ikke.

8879152[/snapback]

Til opplysning har CSS et/en kompani/tropp som har som eneste oppgave å stå vakt ved porten til de to leirene i Bardufoss Garnison. Riktignok har man 2 uker på og 2 uker av (med fly hjem), eller tilsvarende (1 uke på, 1 uke på), men vil med stor sannsynlighet gå ut ifra at det er dritkjedelig i lengden. Og mtp været her oppe, har jeg aldri sett for meg at det kan være gøy å stå vakt ute dag ut og dag inn.

8879375[/snapback]

Faren min som er fast ansatt i militæret, syns det hørtes veldig rart og tvilsomt ut.

 

Men jeg vet ikke jeg, men det høres jo litt rart ut. CSS er jo frakt av forsyninger og logistikk.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...