Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

126 kr/dagen for menig, 16 kr/dagen i tillegg for korporaler. Dagpenger utbetales hver fjortende dag (ca hver første og hver fjortende dag i måneden).

 

Dette er ratene for meg som kom inn i august 2006, har hørt noe om at det justeres ganske godt opp for neste kontingent...

Lenke til kommentar
Hehe, den banken som hadde behandla 120kr dagen for 100000 rekrutter skulle jeg likt å sett.

8839380[/snapback]

 

Det er vel nærmere en tiendedel så mange, og de aller, aller, aller fleste av dem er soldater og ikke lenger rekrutter.

 

Da jeg var i førstegangstjenesten, 05/06, fikk jeg 120+15 kroner. Dvs. at shadowlands får anslagsvis 2400 kroner mer i tjenestetillegg i førstegangstjenesten enn jeg gjorde (når ble du korp., shadowlands?), og en 06/07-menig tjener ca. 2200 kroner mer enn en 05/06-menig. Økningen er jo relativt betraktelig, i tillegg til at dimmegodtgjørelsen øker raskt. Dere skal med andre ord ikke klage, det var mye verre i gamledager!

Lenke til kommentar
Hehe, den banken som hadde behandla 120kr dagen for 100000 rekrutter skulle jeg likt å sett.

8839380[/snapback]

Da jeg var i førstegangstjenesten, 05/06, fikk jeg 120+15 kroner. Dvs. at shadowlands får anslagsvis 2400 kroner mer i tjenestetillegg i førstegangstjenesten enn jeg gjorde (når ble du korp., shadowlands?), og en 06/07-menig tjener ca. 2200 kroner mer enn en 05/06-menig. Økningen er jo relativt betraktelig, i tillegg til at dimmegodtgjørelsen øker raskt. Dere skal med andre ord ikke klage, det var mye verre i gamledager!

8844436[/snapback]

 

Ble korp rett får jul i fjor, 15. desember. Husker datoen for vi hadde julebord den fredagen. Så jeg har fått colatillegget i godt over et halvt år. Ble faktisk korp som én av de ti første i kompaniet, og det synes jeg er litt gøy :p

Lenke til kommentar
Det suger uansett ift å tjene 25000 i mnd i en vanlig jobb et helt år.

8844497[/snapback]

Til dels enig. Er man på når det gjelder VO-kurs, og tar i betraktning at man får kost & losji, betalte permer, og endel artige ting på kjøpet, er det ikkje så aller værst. Personlig har jeg aldri slitt med penger, i den forstand at jeg er blakk. Det jeg har trengt av ting, har jeg hatt råd til. Og har vel skrapt med meg VO-kurs opp mot 100.000 kroner snart.

Lenke til kommentar
noken som veit kva tillegget er på lærling befal, da tenker eg på framtil en blir sersjant

8850086[/snapback]

Befalselever har vel det samme som korporaler tror jeg.

8852142[/snapback]

Vil anta at lærlinger får minimum det samme som FIH-studenter; rundt 190 kr/dagen. Finnes også lærlinger som får 50% av ordinær lønn, etc. Tror det er ganske variert akkurat mtp lærlinger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
noken som veit kva tillegget er på lærling befal, da tenker eg på framtil en blir sersjant

8850086[/snapback]

Befalselever har vel det samme som korporaler tror jeg.

8852142[/snapback]

 

+ skoletillegg.

Lenke til kommentar
Noen som kan si meg litt om CSS logistikk greier oppe i bardufoss?

 

Kan dra dit i juli om jeg sier ja, men vil heller til sjøforsvaret i janauar. Mtp. erfaring til senere offshore arbeid.

 

 

Bah, vet ikke helt.

8853813[/snapback]

 

Lastebil, lastebil og litt mer lastebil. God morro og kul messe. But no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...