Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Apropos 3000m, er det noen statistikk over hvor raskt gjennomsnittsrekrutten løper på den? Testet meg selv idag, 14.07, tydelig at jeg bør prioritere kondisjonstrening frem til jeg skal inn (22.juli)  :p

8892173[/snapback]

 

Januarinnrykket i år her i Sambandsbataljonen hadde en gjennomsnittstid på 18 minutter, og bestemann løp på litt over 14 minutter. Det skal sies at dette var et særdeles sjanseløst innrykk, og 40% av rekruttene ble dimittert.

 

Vanlig gjennomsnittstid er vel rundt 15 minutter, veldig avhengig av avdeling. Jegerkompaniet løper nok 3000 m litt bedre enn flysoldatene i Forsvarets dronetjeneste, f.eks., men det finnes ikke noe fasitsvar.

8935568[/snapback]

 

Hva løper du på, da? Etter mitt skjønn, så var du ikke verdens raskeste heller.

Lenke til kommentar
Han var faktisk minerydder første året. Først søkte han seg inn til Fallskjermjeger, men falt av der pga. skade og ble sendt for å dykke etter miner.. Kan godt finne mer detaljer ang. stillingen hans, men da må jeg nesten snakke med han igjen.

8932123[/snapback]

Går fint ann å være minerydder i førstegangstjenesten. Det kameraeten din var er minedykker i oversettingskompaniet i ingeniørbataljonen. Men at han tjente flere hundre tusen er derimot tull, med mindre han dro ut til utlandet ETTER førstegangstjenesten.

 

Jeg er minerydder selv, eller ikke direkte minerydder men det nærmeste man kommer i førstegangstjenesten og har ikke blitt noen VG-overskrifter av den grunn ;) De som derimot drar ut til Afghanistan som mineryddere, eller stormingeniører som det egentlig heter så kan du tjene ett par hundre tusen på ett halvår ute.

Lenke til kommentar

Jeg sendte for 5 uker siden inn søknad om fritak fra førstegangstjeneste. På militærets nettsider står det forventet behandlingstid 3-4 uker. Er det noen som har opplevd treghet på dette nå eller vet hvorfor det tar lang tid?

 

Utolmodig :p Vil få dette ut av verden.

 

Edit: Yay, innlegg #800

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Jeg er minerydder selv, eller ikke direkte minerydder men det nærmeste man kommer i førstegangstjenesten og har ikke blitt noen VG-overskrifter av den grunn ;) De som derimot drar ut til Afghanistan som mineryddere, eller stormingeniører som det egentlig heter så kan du tjene ett par hundre tusen på ett halvår ute.

8978228[/snapback]

 

Jeg kjenner en som er stormingeniør på Skjold. Vet du hvem Øyvind fra Asker er?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt det der med rekruttskolen. Jeg har jo fått innkallingsbrev der det står hvor jeg skal møte osv, det står også at jeg er innkalt til artilleribataljonen, men kan man endre mening eller noe? Må jeg bevise at jeg er god nok for artbtn?

 

Kan jeg bli MP?

Lenke til kommentar
Jeg er minerydder selv, eller ikke direkte minerydder men det nærmeste man kommer i førstegangstjenesten og har ikke blitt noen VG-overskrifter av den grunn ;) De som derimot drar ut til Afghanistan som mineryddere, eller stormingeniører som det egentlig heter så kan du tjene ett par hundre tusen på ett halvår ute.

8978228[/snapback]

 

Jeg kjenner en som er stormingeniør på Skjold. Vet du hvem Øyvind fra Asker er?

8980315[/snapback]

Ja, det gjør jeg.

Lenke til kommentar
Kan jeg bli MP?

8980678[/snapback]

 

Du må søke deg til FMPS, der er det opptak/seleksjon til tjenesten. Det er litt fysiske tester, sammen med en evaluering av deg som soldat... Om du er skikket for å utføre førstegangstjenesten som politi. Usikker på om du får endre tjenestested på så kort varsel, men ta i såfall kontakt med Vernepliktsverket. De som fordeler soldatene.

 

Innrykk til MP er 24 Juli

Endret av headbullen
Lenke til kommentar
Kjenner en person som har røyket hasj nylig. Han har blitt innrullert nå til august. Han lurte på om det er noen muligheter for at de finner ut dette? Blodprøver etc?

8985000[/snapback]

De tar blodprøver av alle rekruttene for å avdekke slikt, og eventuelle sykdommer man kan ha. Ryktene skal ha det til at det er blitt avdekket både kreft og graviditet på disse blodprøvene, men sannheten i dette kan jeg verken bekrefte eller avkrefte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...