Gå til innhold

R520 kommer i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"R520"XL skal komme i september

"R520"XT kommer i oktober

 

Og CrossFire versjoner av R520 kommer i slutten av oktober!

 

Håper virkelig ATi leverer når de lover denne gangen, og ikke forsinker som de gjorde med X850-serien, CrossFire osv...

 

Edit:

Hmm, skulle ikke nvidia også ha slik akselerasjon, ble det noen gang noe av? (de lovte jo driveroppdateringer i en halv evighet).

HD akselerasjon (H.264 decoding) kommer i 80-serie driverene... Tipper de kommer omtrent samtidig med R520, kan fortelle at HD akselerasjon fungerer meget bra med 80-driver og et nVidia 7800GT refferanse kort

 

Spekulasjonene baserer seg stort sett på antall pipelines, klokkehastigheter og slikt. Det er overraskende lite pessimisme angående spesifikasjoner og mye optimisme så hvis dette stemmer (32 pipes, og klokkehastgieht på over 600MHz, og minne på over 1,4GHz)

16 pipelines på R520... Det er det stor enighet om på Beyond 3D og...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Som det nevnes tidligere, det er mange navn og modeller ute å går. Det hadde kanskje ikke vært så dumt av ATI å lansere R520 under et annet navn.

 

ATI burde kanskje sendt ut "preview versjoner" av skjermkortene til diverse hardwarenettsteder for testing, da hadde kanskje mange klart å vente litt til.

Godt poeng! Radeon X900 (R520), X750 (RV530) og X400 (RV515) blir liksom litt fantasiløst. Jeg regner sterkt med at de beholder Radeon-navnet siden det er et godt etablert navn og ikke har noe stygt rykte på seg. Men jeg tror det er sunt og bra om de finner på noe annet enn X-navnene.

 

Hva med Z900 ?? :p Eller DX900, X2 900, EE900, GX900 (Generation X 900), NX900, eller noe helt annet enn det gamle 900-tallet? Kanskje G90, X2, X4, X8, .. hmm nå babler jeg i vei her. Er det noen som har noen bedre navneforslag? Kanskje noen som har fulgt med på hvilke navn ATi har varemerket i det siste?

 

16 pipelines på R520... Det er det stor enighet om på Beyond 3D og...

Det synes jeg hørtes litt vel pessimistisk ut. De spekulasjonene jeg har sett har variert mellom 24 og 32 for toppmodellen. (Men selvfølgelig noe mindre pga disablede pipelines på lavere versjoner). Men som sagt: Det er fortsatt bare spekulasjoner, så vi får se hva resultatet blir om bare noen få uker :D

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Raptor' date='17/08/2005 : 17:07'] Edit:
Hmm, skulle ikke nvidia også ha slik akselerasjon, ble det noen gang noe av? (de lovte jo driveroppdateringer i en halv evighet).

HD akselerasjon (H.264 decoding) kommer i 80-serie driverene... Tipper de kommer omtrent samtidig med R520, kan fortelle at HD akselerasjon fungerer meget bra med 80-driver og et nVidia 7800GT refferanse kort

Ok, men gjelder dette også den "gamle" serien (6xxx)?

 

AtW

Lenke til kommentar
Det synes jeg hørtes litt vel pessimistisk ut. De spekulasjonene jeg har sett har variert mellom 24 og 32 for toppmodellen. (Men selvfølgelig noe mindre pga disablede pipelines på lavere versjoner). Men som sagt: Det er fortsatt bare spekulasjoner, så vi får se hva resultatet blir om bare noen få uker :D

Men vi vet ikke noe om komposisjonen av pipelinene så hvordan kan man si at det er pessimistisk? Pipelines er blitt et ganske vidt begrep.

Lenke til kommentar

Synes det er dårlig av ATI å ikke få sine topp kort ut før i oktober :no: de bør være SINNSYKT gode.

 

Tror det blir ny pc i julegave til meg selv fra meg selv i år gitt, selvom jeg har VELDIG lyst på pc nå så tvinger jeg meg selv til og vente på disse korta fra ati i håp om at de er bare helt råe. Og hvis de ikke kommer før oktober og kanskje ikke i buttikene før november, kan jeg like godt vente til lønningen med halv skatt i desember kommer ;) Og håpe at det ikke blir flere måneder i ventetid :no: Får håpe det kommer mange 100 kort til vær butikk, slik at vi har mulighet til å skaffe oss et når det kommer

Lenke til kommentar

Etter mine spekulasjoner, vil XL kommer med 24pp, å den vil konkurrere med 7800GTX, fordi vil ikke ta tronen med en gang, penger står på spill og det er mye å tape.

Der etter kommer Pro, XT XT-crossfire edtion får å hale inn seier'n for dette året.

 

Pro kommer sikkert med 24pp og litt mindre klokk, men den kan sikker moddes til XT.

 

Detteer vertfall min teori på dette.

 

Alt i denne bransjen er å tjene mst penger på rett tid.

Lenke til kommentar
Etter mine spekulasjoner, vil XL kommer med 24pp, å den vil konkurrere med 7800GTX, fordi vil ikke ta tronen med en gang, penger står på spill og det er mye å tape.

Der etter kommer Pro, XT XT-crossfire edtion får å hale inn seier'n for dette året.

 

Pro kommer sikkert med 24pp og litt mindre klokk, men den kan sikker moddes til XT.

 

Detteer vertfall min teori på dette.

 

Alt i denne bransjen er å tjene mst penger på rett tid.

Hehe ! Ja... Tror nok Nvidia har noe i sekken sin hvis avstander blir for stor... ;)

Skal ikke sykle langt men tipper på noe spennende rundt om årsskiftet eller rett

etter..

Lenke til kommentar
Etter mine spekulasjoner, vil XL kommer med 24pp, å den vil konkurrere med 7800GTX, fordi vil ikke ta tronen med en gang, penger står på spill og det er mye å tape.

Der etter kommer Pro, XT XT-crossfire edtion får å hale inn seier'n for dette året.

 

Pro kommer sikkert med 24pp og litt mindre klokk, men den kan sikker moddes til XT.

 

Detteer vertfall min teori på dette.

 

Alt i denne bransjen er å tjene mst penger på rett tid.

Ville ikke fokusert for mye på tradisjonelle pipelines her.

 

Hvor mye eller om det blir bedre enn nVidia dette blir er vanskelig å si noe om. Synes at timingen til ATi er dårlig jeg ideelt sett burde de ha produktene klare til perioden som kalles "back to school" nå i slutten av august.

 

R520 er nesten 4 månder etter 7800GTX, hvis kortene til ATi da ikke er 10-20% raskere mener jeg dette er et nederlag for ATi. nVidia har garantert ikke slappet av i disse måndene, og de har flere brikker på vei. To 90nm brikker er allerede under produksjon, og flere har hatt "tap out".

Lenke til kommentar
Raptor' date='17/08/2005 : 23:18'] R520 er nesten 4 månder etter 7800GTX, hvis kortene til ATi da ikke er 10-20% raskere mener jeg dette er et nederlag for ATi. nVidia har garantert ikke slappet av i disse måndene, og de har flere brikker på vei. To 90nm brikker er allerede under produksjon, og flere har hatt "tap out".

...Og etter ryktene skal G80 være ca. ferdigutviklet så det så... :whistle:

Lenke til kommentar

Det som er litt synd for ATI er at det er en rekke kjøpere som har hoppet på motebølgen med SLI hovedkort. Dette medfører at det er meget stor sannsynlighet at de kjøper Nivida igjen.

 

SLI er jo egentlig bare en teit teknologi for å garantere at gjennkjøp fra de som var så dumme at de hoppet på bølgen.

 

Håper ATI får til noe stort denne gangen. Og at de for gudsskyld kommer også i AGP versjon.

Lenke til kommentar
Det som er litt synd for ATI er at det er en rekke kjøpere som har hoppet på motebølgen med SLI hovedkort. Dette medfører at det er meget stor sannsynlighet at de kjøper Nivida igjen.

 

SLI er jo egentlig bare en teit teknologi for å garantere at gjennkjøp fra de som var så dumme at de hoppet på bølgen.

 

Håper ATI får til noe stort denne gangen. Og at de for gudsskyld kommer også i AGP versjon.

er ikke enig med at sli er teit teknologi, det er rått. Jeg får litt over 10000 på 3dmark05, 22000 på 3dmark03 og ca 31000 på 3dmark01 med 2x6800gt@ultra :cool:

Det er fett og ha over neste gen ytelse på dagens kort :thumbup:

Lenke til kommentar
og får du bruk for det bortsett fra 3dmark da?

 

Er vel begrenset morro å sitte å se på samme benchmarken rulle timesvis over skjermen. Kan sammenlignes med å se traileren til Star Wars 3. Kult de første gangene, etter det blir det kun døvt...

Da drar jeg heller på laksefiske, 9,6 kg er foreløpig rekord. i år.... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...