Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Hvorfor gikk Neymar ned i prestisje for PSG?

 

Økonomisk er det reelt, Oblak har utkjøpsklausul på 100 million. Og om du ikke har fått det med deg har Liverpool blitt en svært atteraktiv klubb under Klopp.

 

Da spørs det egentlig om Oblak ser muligheten for å vinne Champions League som mer sannsynlig med Athletico Madrid enn Liverpool i fremtiden og om han eventuelt har lyst å vinne Premier League også.

 

Jeg synes ikke det er helt slik som du forsøker å fremstille det Mchansern.

 

Fordi Barcelona tilsynelatende (i følge Neymar i hvert fall) ikke behandlet han noe bra. Også var han helt sikkert lei av å være i skyggen til Messi og Suarez. Han virker litt som en slik egotrip spiller som helst skal være den største stjernen i laget.

Og selv om han gjør det bra i PSG, så murrer fansen mot han allerede. For der også er han fint nødt til å finne seg i å være i skyggen av noen, i dette tilfellet Cavani.

 

Neymar har vel også vunnet alt som er å vinne med Barcelona. Så hvis han også ønsket seg en ny utfordring så er det også en grunn til å bytte klubb.

 

Og helt der tror jeg ikke akkurat at Oblak er. Da må det være at han er skapfan av Liverpool og gjerne skulle spilt for klubben.

Men det tror jeg ikke er tilfellet. I tillegg så finnes det sikkert vel så gode keepere som Oblak som ikke koster €100m.

 

Men ikke vet jeg. Aner ikke hvilke keepere vi burde gå for og ikke. Oblak og Alisson er begge gode alternativer. Og om vi har lyst til å prøve litt mer tysk så har vi jo Leno.

Også kan vi selvsagt være fullstendig urealistisk og kaste navnet til ter Stegen inn i miksen.

Tror også han har vunnet det som er å vinne med Barcelona om jeg ikke har blinkset helt på datoer.

Så om Klopp og nye utfordringer lokker så er det sikkert alltids en mulighet. Hadde selvsagt vært artig å la Barcelona smake sin egen medisin for en gang skyld. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Atletico Madrid ikke en kjempe stor klubb?

LFC er kanskje mer verdt i forhold til markedsverdig, men Atletico har de siste fem årene:

 

- Vunnet ligaen og har 4 tredje plasser

- De har vært i 2 CL-finaler, samt en kvartfinale og en semifinale

- Vunnet Copa del Rey

- Vunnet Europa League

- Vunnet Super cupen

- Vunnet Super Copa

 

Så rent sportslig så er de i en annen liga kontra Liverpool, og man kan faktisk argumentere for at de er bedre enn de fleste lagene i PL i forhold til hva de har prestert de siste årene og de er en garantist å regne med, når det kommer til CL
 

I tillegg så ligger de på 4. plass på den offisielle UEFA rankingen. På samme ranking ligger Liverpool på 31. plass

 

 

EDIT: Jævla linjeskift som kødder noen ganger

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå spiller ikke akurat Oblak  i en kjempestor klubb heller .

Kan spille artig og en gang i blant stikker de hodet frem, men de er ikke på nivå med de fem-seks største klubbene i England.

Selv om de har hardcore fans.

 

Nei, det stemmer det. De er ikke på nivå med de fem-seks største klubbene i England. Hvis du ser på historien de fem siste årene i CL så er de jo langt over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå spiller ikke akurat Oblak  i en kjempestor klubb heller .

Kan spille artig og en gang i blant stikker de hodet frem, men de er ikke på nivå med de fem-seks største klubbene i England.

Selv om de har hardcore fans.

 

Stemmer, Atletico Madrid er ikke på nivå med Barcelona og Real, eller United. Men de er jo i puljen under der iallefall angående muligheter til å vinne champions league. Atletico er ikke så tradisjonsrik som f.eks Liverpool, men for øyeblikket en bedre klubb.

 

Så jo, Atletico er på nivå eller høyere enn mange av de topp seks største klubbene i England.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Må si jeg blir skuffa om Aubameyang går til Arsenal, som tross alt synker som en stein om dagen. Burde ikke vi vært på den ballen? Kan jo være hold i ryktene om at han og Klopp ikke akkurat var bestevenner, but still..

 

Er kanskje andre områder som blir prioritert, og med rette, men når man ser på spissalternativene våre er det rimelig tynt. Klopp setter jo heller Salah og Mane topp før Sturridge og Ings..

Lenke til kommentar

Jeg blir overraska om både Sturridge og Ings fortsatt er i klubben 1. februar. Tipper en av de forsvinner. Ellers er det jo forsåvidt tynt på spissplass, ja. Solanke, som virker å være "nummer to i køen" mangler mye før han er et reelt alternativ til å kunne spille uke inn og ut ved f.eks en skade.

Lenke til kommentar

Hva skal vi egentlig med Aubameyang? I all den tid Firmino er i klubben og skadefri så vil han spille spiss.

Og jeg tror ikke Aubameyang kommer til Liverpool for å sitte på benken i 80% av kampene.

 

I tillegg mener jeg Firmino leverer varene mer enn godt nok og jeg skal like å se den spissen som jobber hardere og gjør mer for laget enn Firmino.

Å bytte han ut med en mer klassisk spiss vil være en kjempetabbe. Og det kommer heller aldri til å skje fordi Klopp elsker Firmino og hvordan han spiller på topp og anser han som motoren i laget.

 

Så om en ønsker enda flere mål så må du se etter målfarlige spillere som kan spille bak han, slik som Salah.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Ok.. Igjen, samme greie. Det var mye mas og klaging her på tråden angående kjøpet av Alex Oxlade-Chamberlain. Hva sier folk nå?

 

Selv var jeg positiv til kjøp av Oxlade, selv om jeg ikke var fullstendig overbevist om at han ville bli en suksess. I min formening former han seg til å bli en spiller som vil bli viktig for Liverpool i fremtiden.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Hva skal vi egentlig med Aubameyang? I all den tid Firmino er i klubben og skadefri så vil han spille spiss.

Og jeg tror ikke Aubameyang kommer til Liverpool for å sitte på benken i 80% av kampene.

 

I tillegg mener jeg Firmino leverer varene mer enn godt nok og jeg skal like å se den spissen som jobber hardere og gjør mer for laget enn Firmino.

Å bytte han ut med en mer klassisk spiss vil være en kjempetabbe. Og det kommer heller aldri til å skje fordi Klopp elsker Firmino og hvordan han spiller på topp og anser han som motoren i laget.

 

Så om en ønsker enda flere mål så må du se etter målfarlige spillere som kan spille bak han, slik som Salah.

 

Det går fint an å spille med både Firmino og Aubameyang. Både rotasjon mellom de to spillerne, og i en formasjonsrotasjon med Firmino som ren AMC og Aubameyang som ren spiss. Uten Coutinho i stallen kan det også dukke opp behov for å spille med Firmino på AML.

 

Jeg tror Aubameyang hadde passet godt inn i Liverpool stallen. Å si at man ikke vil ha en goalgetter spiss på laget mener jeg er ren dumhet. Det blir nok heller Ings som vil slite enn Firmino, om Aubameyang går til Liverpool.

 

Alikevel.. Det ryktes om at Arsenal er nærmere enn overgang enn Liverpool for øyeblikket.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Kommer ikke til å skje. Klopp flyttet Firmino på topp for en grunn. Og den grunnen ser du klart og tydelig.

 

I tillegg, uten at jeg har sjekket veldig nøye alle ligaene, så er de fleste toppscorere det som kalles angrepsspillere og ikke rene spisser.

 

Uansett, skjønner ikke hvorfor vi diskuterer Aubameyang. Det har vært mye snakk om at han og Klopp ikke kommer over ens. Det kommer ikke til å forandre seg fordi klubben heter Liverpool FC og ikke Dortmund.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...