Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hull+Everton+Tottenham burde vi klare, samt en uavgjort mot city\chelsea og et tap= 10 poeng.

 

Norwich, West ham og Cardiff hjemme skal være full pott om Liverpool skal gjøre en seriøs forsøk på topp 4. plassering.

 

Edit: Om flere vil kaste seg inn i diskusjonen(fra alle kanter) så bare kjør på. I landslagpausen

er alle diskusjoner vellkommen. :)

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Er positivt overrasket over hvordan laget reiste seg mot Fulham etter Arsenal-tapet. Det tyder på at Brendan har klart å gjøre noe med mentaliteten i troppen. Vi virker mye sterkere mentalt nå enn på lenge. Kanskje ikke så rart, siden vi først nå har en trener med autoritet og 100% tillit fra styre, spillere og supportere. Det er lettere å motivere og bygge mentalitet når alle vindene blåser vår vei. Jeg vil vel tro Dalglish ville fått dreisen på laget om han fikk litt mer tid, men det var jo tydelig at styret ville ha inn en yngre manager. Tror Dalglish omtrent måtte ha vunnet serien for å beholde jobben betydelig mye lenger enn han gjorde.

 

Benitez rakna jo etter 2009.. Hodge.. vel. Han hadde vel tapt allerede før han ble ansatt. Dalglish var nødløsningen som gjorde det litt for bra etter styrets smak, så de ventet vel bare på "the opportune moment" for å la ham gå igjen.. Har hatt sansen for Rodgers siden dag 1, og det blir egentlig bare bedre og bedre.

 

Som vi har nevnt et par ganger er SAS både vår største styrke og vår største akilleshæl. Når de fungerer, bøtter vi inn mål.. Men hva skjer når de ikke fungerer? Sturridge har virket litt furten i det siste, men heldigvis fortsetter Suarez å bøtte inn. Men hvor lenge holder det? Han må gjerne ha en Cronaldo-sesong med 40-50, men jeg tviler på at denne formen holder helt inn.

 

Håper Coutinho vil bidra til å åpne noen flere dører i angrep, både med å score selv og legge opp for andre. Skulle gjerne sett backene hamre inn noen mål, samt Henderson + Gerrard på en mer jevnlig basis. Jeg er fortsatt optimist, men dette er det området jeg er mest bekymret for.

 

Bakover er vi ikke heeelt 100%, siden noen av målene vi slipper inn er litt vel enkle. Noe av det beste under Benitez-perioden var at motstanderen ble stoppet lenge før de kom i nærheten av 16-meteren, takket være det som må ha vært en av verdens beste midtbaner i 08/09. Der har vi fremdeles en jobb å gjøre, og helst en spiller å signere i januar. Skulle hatt en rask terrier á la Mascherano til å stoppe motstanderen..

 

 

Over til kampene: Har god tro på mange trepoengere her. Fallgruvene er Everton og Tottenham. Den som budsjetterer med 6 poeng mot City og Chelsea er en dåre. Det er lov å håpe, men å tro på det blir litt for dumt. Det er alt for små marginer, og alt for mange gode spillere i en alt for ustabil liga til at man kan vedde hus og hytte på 6 poeng i de kampene. Kommer vi unna med 4 poeng skal vi si oss veldig fornøyd, men jeg vil si at alt fra to poeng eller bedre er godkjent.

 

Everton og Tottenham er umulig å forutsi. Tottenham har vært relativt skuffende hittil, jeg hadde forventet å se dem helt oppe i toppen nå, men det er absolutt ingen grunn til å undervurdere dem. De har kapasitet til å slå hvem det skulle være, både hjemme og borte, når de spiller på sitt beste. Everton er, vel, Everton. Lokaloppgjørene lever sitt eget liv. Everton kunne byttet plass med Palace og fremdeles vært utrolig skumle for oss, selv om vi hadde ledet serien suverent og uten å ha tapt på tre måneder.

 

De øvrige kampene bør gi tre poeng hver, og slik som vi har prestert hittil er det liten grunn til å tro noe annet. Likevel bør vi legge inn en feilmargin på ca 3 poeng. Plutselig har vi en skikkelig FM-kamp hvor vi bombarderer målet deres, men keeperen deres blir bb, stengene har bulker etter alle skuddene og så scorer motstanderen på det ene skuddet de har på mål. 25/10 vs 5/1 i avsl/på mål, tape 0-1. Høres kjent ut?

 

Er uansett ikke veldig skremt av dette kampprogrammet, så har god tro på at vi mer eller mindre beholder plassen vi ligger på nå. Vi kommer ihvertfall neppe til å havne utenfor topp 4, med tanke på hvor vaklete de andre store kanonene har vært hittil. (Famous last words?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Liverpools Kampprogrammet ut 2013:

 

B Everton = U

B Hull = S

H Norwich = S

H West Ham = U

B Tottenham = T

H Cardiff = U

B City = S

B Chelsea = U

(H Hull 1.jan) = S

 

16+23 = 39p

16p/27p

 

___________________

 

Arsenal:

 

 

H Southampton = S

B Cardiff = T

H Hull = S

H Everton = T

B City = T

H Chelsea = U

B West Ham = S

B Newcastle = S

H Cardiff = S

 

16+25 = 41p

16p/27p

 

__________________

 

Man Utd:

B Cardiff = S

B Spurs = U

H Everton = S

H Newcastle = S

B Aston Villa = S

H West Ham = S

B Hull = S

B Norwich = S

H Spurs = S

25+20 = 45p

25p/27p

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Mitt counteroffer.

 

Liverpools Kampprogrammet ut 2013:

 

B Everton = S

B Hull = S

H Norwich = S

H West Ham = S

B Tottenham = U

H Cardiff = S

B City = T

B Chelsea = U

H Hull = S

 

20p

 

___________________

 

Arsenal:

 

 

H Southampton = S

B Cardiff = U

H Hull = S

H Everton = U

B City = T

H Chelsea = U

B West Ham = S

B Newcastle = T

H Cardiff = S

 

15p

 

__________________

 

Man Utd:

B Cardiff = U

B Spurs = U

H Everton = S

H Newcastle = S

B Aston Villa = U

H West Ham = S

B Hull = S

B Norwich = S

H Spurs = U

19p

Mulig jeg er vell optimist angående Liverpool, men det får vi tåle.

Endret av Danielzu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liverpool

 

B Everton = U

B Hull = U

H Norwich = S

H West Ham = S

B Tottenham = T

H Cardiff = S

B City = T

B Chelsea = S

H Hull = S

 

 

17p

 

___________________

 

Arsenal:

 

 

H Southampton = U

B Cardiff = S

H Hull = S

H Everton = S

B City = T

H Chelsea = T

B West Ham = S

B Newcastle = U

H Cardiff = S

 

17p

 

__________________

 

Man Utd:

B Cardiff = S

B Spurs = T

H Everton = S

H Newcastle = S

B Aston Villa = S

H West Ham = S

B Hull = U

B Norwich = S

H Spurs = S

22 P

Endret av Hargo
Lenke til kommentar

Liverpool:

 

B Everton = S

B Hull = S

H Norwich = S

H West Ham = S

B Tottenham = T

H Cardiff = U

B City = U

B Chelsea = U

(H Hull 1.jan) = S

 

18+23 = 41p

18p/27p

___________________

 

Arsenal:

 

H Southampton = S

B Cardiff = T

H Hull = S

H Everton = U

B City = T

H Chelsea = U

B West Ham = S

B Newcastle = S

H Cardiff = S

 

17+25 = 42p

17p/27p

 

__________________

 

Man Utd:

 

B Cardiff = S

B Spurs = T

H Everton = S

H Newcastle = S

B Aston Villa = S

H West Ham = S

B Hull = U

B Norwich = U

H Spurs = S

 

20+20 = 40p

20p/27p

Endret av indahla
Lenke til kommentar

Dalglish var nødløsningen som gjorde det litt for bra etter styrets smak, så de ventet vel bare på "the opportune moment" for å la ham gå igjen..

 

Nå henger jeg ikke helt med. Mener du Dalglish ikke burde vært sparket? For min del er jeg utrolig lettet at han ble det. Han viste fullstendig mangel på visjon og kløkt. Var aldri noen god løsning langsiktig tenkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nå henger jeg ikke helt med. Mener du Dalglish ikke burde vært sparket? For min del er jeg utrolig lettet at han ble det. Han viste fullstendig mangel på visjon og kløkt. Var aldri noen god løsning langsiktig tenkt.

Og i tillegg var han crap med media. BR er det beste som har skjedd klubben på laaang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...