Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er grunnen til at United seier for var optimalt for dere idag?

1; United kommer til å havne på topp 3 med City og Chelsea mens Liverpool, Spurs og Arsenal må kjempe om 4.plass eller

 

2; Dere ser for dere Liverpool som tittelkandidat og anser Arsenal som en større konkurrent?

 

3; Liverpool kommer til å kjempe om plass i CL, og tror at det er større sjanse for at United ikke klarer å kvalifisere seg enn Arsenal?

 

Lurer bare på hva dere tenker om dette, kor dere ser for dere at Liverpool kommer til å ende på tabellen i mai.

Lenke til kommentar

Jeg sier som Brendan Rodgers: Jeg tar en kamp om gangen.

Chelsea, City, United har alle tapt poeng mot ''dårligere lag'' Så ser ingen automatikk i at de er de eneste som kjemper om topp 3. Ikke så mange sesonger siden chelsea endte bak CL-plass for eksempel. Og om Liverpool blir å konurrere med 4.plass mot Arsenal så er det jo bedre for oss at de tapte poeng i dag.

 

Sier seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke så verst helg for Liverpool, men syns og tro at ManU er helgens store vinner, sammen med Southampton. ManU tar godt innpå teten, og Saints får nye tre poeng. Lurer på når Saints skal begynne å slippe inn mål? Neste kamp mot Arsenal vil vi nok få se hva det laget står for.

Regner med at Arsenal med sin spillestil har en god mulighet til å få inn noen mål på de.

Og dersom Liverpool kan riste av seg pausen før kampen kan deres kamp mot Everton bli nøkkelkamp. Tre poeng er ingen umulighet, dersom de spiller slik som mot Fulham. En Gerrard i form er viktig, og i det siste har han vært glimrende.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at Southampton kommer til å falle av uti januar/februar, slik som de spiller så må det ta slutt en gang, de jobber knallhardt. Og Man u begynnner å få opp dampen på toget nå etter hvert. Om Liverpool klarer en fjerdeplass eller bedre, må en vel si at det er godkjent denne sesongen.

Lenke til kommentar

Liverpools Kampprogrammet ut 2013:

 

B Everton

B Hull

H Norwich

H West Ham

B Tottenham

H Cardiff

B City

B Chelsea

(H Hull 1.jan)

 

Her er det mange poteniselle poengtap. Bortekamper mot Everton, Tottenham, City og Chelsea er dryge.

Hjemmekampene er alle overvinnelige og skal på papiret bringe 3.poeng til klubben.Everton har vi tak på, og Tottenham sliter litt med kampprogrammet etter torsdagskampene. Holder vi oss for gode til å handse innen egen 16-meter så kan det se lyst ut.

 

Det som er positivt\negativ med de to bortekampene mot city og chelsea er at de er i kort distanse fra hverande. Vinner vi poeng mot city kan det bringe liv til Chelsea,taper vi mot city kan knekke oss helt. Chelsea et lag Liverpool ikke har tapt mot i ligaen på flere år, men bekymmret over Jose-effekten mot nettopp oss. City gikk på to leie uavgjort mot city pga Skrel og Reina-tabber i de to oppgjørene sist sesong. Ingen umuig oppgave, men jeg vil si det blir max 1 poeng i de to kampene i boxingday-uka.
Men først må Everton slås, noe jeg tror vi vil gjøre.

 

Om vi sammenligner United og Arsenals kampprogram ut 2013 så ser vi at United har lettest program ut 2013 og kommer over all sannynlighet til å ligge å vake på toppen i januar.

Uniteds Kampprogrammet ut 2013:

 

B Cardiff

B Spurs

H Everton

H Newcastle

B Aston Villa

H West Ham

B Hull

B Norwich

 

Hva skal man si om dette? 5 bortekamper, 3 hjemmekamper. Tottenham, Everton og Castle 3 vanskelige kamper på rad, men det bør være mulig å få minst 6 poeng ut av de kampene. Ellers mye greie lag, tho på bortebane.

 

 

 

 

Vi titter litt på Arsenals program i samme periode:

 

H Southampton

B Cardiff

H Hull

H Everton

B City

H Chelsea

B West Ham

B Newcastle

 

 

Takker for lånet, Banan. :)

 

 

 

For at Liverpool skal henge med må vi vinne alle hjemmekampene og ta minst 10 poeng borte mot Everton, Tottenham, city, Hull og Chelsea.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...