Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, latterlig. Fjerne "mobberne(!)" på tribunen fordi de har negative tilrop til motstander spillere? Latterligste jeg har lest på lenge. Såfremt det som blir chanta ikke går over grensa er det virkelig noe Suarez og andre må tåle, spesielt Suarez ettersom alt fyren har vært i PL er en stor cheat, han har virkelig lagt opp til det selv.

 

Enig i dette.

Lenke til kommentar

Er da en smal sak å stoppe tilropene mot Suarez. Hold han unna fotballkamper vha karantenene dritten skulle hatt for all filminga.

 

Det gjelder ikke bare Suarez. Supportere får rope hva de vil om hvem de vil, men spillere og trenere får ikke lov til å reagere på det. Hvem var det som kastet en mynt tilbake på tribunen etter å ha fått den kastet etter seg? Vedkommende fikk ihvertfall streng straff, men tilskueren som kastet gikk fri.

 

Det samme skjer også i Norge mot spillere som stikker seg ut på ulikt vis.

 

Jeg føler stadig mer forakt for fotballsupportere som oppfører seg som primater på tribunen. Som Warnock sa, hadde disse ropene hatt et snev av rasisme i seg ville det vært total skandale, men så lenge det bare er "vanlig mobbing" er det greit. Yello?

Cheat er vel ikke mobbing. Du må faktisk gjøre noe før supportere begynner å komme med dritt rop mot deg. Hadde Suarez oppført seg profesjonell og gjort jobben sin med stil hadde ikke vi hatt noe i mot han, men når han filmer og lager kvalme og vi diskuterer det. Da kan du vedde faen på at Suarez har det stemple seg over resten av PL karrieren sin. Er det noe engelskmenn liker dårlig er det pinglete spillere som filmer og skal ødelegge spillet. Sladrer han til mamma over at noen roper "Cheater" til han så burde han passe på hva han viser til publikum (blant annet "fuck you" fingern") og hva han sier til folk.

Lenke til kommentar

Tror det er flere som misforstår cmyrland her, han skriver jo tydelig at dette ikke bare gjelder Suarez men mer på et generellt grunnlag og at det ikke handler om å forby mobbende chants men at det eksisterer en merkelig dobbeltmoral blandt fotballsupportere der de på den ene siden ønsker å si og gjøre hva de vil samtidig som spillerne/trenerene skal oppføre seg eksemplarisk.

Endret av Solaar
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er uansett sjeldent tilskuere går over grensen. Om man tjener såpass bra av å spille fotball bør man jaggu meg tåle såpass.

 

Dårligste argumentet jeg har hørt. Mobbing og trakassering gjør nøyaktig like vondt og er like forbanna provoserende samme faen om du er en alkoholisert uteligger eller stjerne i PL. Og det er like forbanna unødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det har du rett i det. Ikke så lett når du ber meg tenke over det du har skrevet for så holde kjeft. Så lenge du ikke respekterer at folk har andre meninger på den saken så skjønner jeg ikke hvorfor du skriver det på diskusjon.no.

 

Fotballspillere på tåle at de blir buet på, osv, det er en del av jobben og sjarmen med fotball. Trenere skal selvfølgelig å ha lov til å si ifra, men de er også rollemodeller og skal opptre profesjonelt.

Endret av Emils1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det er flere som misforstår cmyrland her, han skriver jo tydelig at dette ikke bare gjelder Suarez men mer på et generellt grunnlag og at det ikke handler om å forby mobbende chants men at det eksisterer en merkelig dobbeltmoral blandt fotballsupportere der de på den ene siden ønsker å si og gjøre hva de vil samtidig som spillerne/trenerene skal oppføre seg eksemplarisk.

Forskjellen mellom trenere/spillere er jo at de får enormt godt betalt for dette har, de bruker ikke masse penger på det i året som supportere. Dobbeltmoral er det kanskje, men jeg synes virkelig ikke den er merkelig i det hele tatt. Hat og aggresjon er to veldige viktige faktorer for en fotballsupporter.

 

Cmyrland: Jeg vet jævla godt hva mobbing er da både min lillebror og min bestevenn ble mobba i flere år uten at jeg kunne gjøre noe med det, så jeg har en liten anelse, og det som foregår på tribunene er ikke mobbing, ikke i nærheten engang. Vis det finnes spillere som tar det så jævla mye innpå seg at de oppfatter det som mobbing er det enten en av to ting: Supporterne går langt over streken(feks rasismechants) eller så er det bare at den spiileren har en enormt dårlig psyke.

Lenke til kommentar

Tror det er flere som misforstår cmyrland her, han skriver jo tydelig at dette ikke bare gjelder Suarez men mer på et generellt grunnlag og at det ikke handler om å forby mobbende chants men at det eksisterer en merkelig dobbeltmoral blandt fotballsupportere der de på den ene siden ønsker å si og gjøre hva de vil samtidig som spillerne/trenerene skal oppføre seg eksemplarisk.

Forskjellen mellom trenere/spillere er jo at de får enormt godt betalt for dette har, de bruker ikke masse penger på det i året som supportere. Dobbeltmoral er det kanskje, men jeg synes virkelig ikke den er merkelig i det hele tatt. Hat og aggresjon er to veldige viktige faktorer for en fotballsupporter.

 

 

Si det til Sol Campbell, eller Adebayor for den saks skyld. Men ja, jeg skjønenr hva du mener og er litt enig i begge sider. De bør selvfølgelig tåle litt, men herregud, hvor farlig er det at de gir litt tilbake? Det er jo det som er med på å skape denne stemningen vi liker ikke sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor folk bryr seg om at spillere gir tilbake for å øke stemningen, så lenge det ikke går til farlige nivåer. En provokasjon som Adebayor sin da han var i City kan skape farlige situasjoner og er uakseptabelt, men en finger etter kampslutt til motstanderens fans? Hvorfor bry seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...