Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Okey. Etter en kjapp titt på Liverpool.no ser jeg at Rabotnicki er motstanden i EL på Torsdag. Regner med at Liverpool stiller meget b-preget og tar dette som en oppkjøringskamp, ergo kan det bli gjevnere enn mange tror?

 

Hadde jeg vært LFC supporter ville jeg ønsket å ryke ut så tidlig som mulig. Mange ekstra kamper og det på ubeleilige tidspunkt, samtidig som potten er nokså liten. Da ville jeg heller satset alt på FA cupen som tross alt er prestisjetung.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan faktisk si meg ganske enig med Game. Vi må ha satsningsområde, og ikke alle slik Rafa gjorde. Men EL gir vel mer penger (noe LFC sårt trenger) enn FA gjør, og vi har jo en real sjangse til å vinne EL. Faktisk større sjangse til å vinne den, enn å vinne FA-cupen, spesielt om klubber satser ordentlig på den da. Det er dog endel fler kamper i EL..

 

Jeg ser nå helst at vi satser 100% på ligaen, og kjører alle kort på å komme til CL neste år.

Lenke til kommentar

Mja, det er også viktig å markedsføre seg i europa, og EL er bedre enn null. Synes vi kan la juniorne spille mikkemuscup og en blanding av lite brukte squadplayers og junioreri FAC, særlig i tidlige runder. Det er ikke smålag som spiller i EL etterhvert, selv om de spiller annenfiolin for gigantene. Serien bør helt klart være prioritet #1, særlig nå som City virkelig begynner å se ut som noe. Gir seier i EL kvalik til CL?

Lenke til kommentar

Okey. Etter en kjapp titt på Liverpool.no ser jeg at Rabotnicki er motstanden i EL på Torsdag. Regner med at Liverpool stiller meget b-preget og tar dette som en oppkjøringskamp, ergo kan det bli gjevnere enn mange tror?

 

Hadde jeg vært LFC supporter ville jeg ønsket å ryke ut så tidlig som mulig. Mange ekstra kamper og det på ubeleilige tidspunkt, samtidig som potten er nokså liten. Da ville jeg heller satset alt på FA cupen som tross alt er prestisjetung.

 

Roy er ikke annbefalt å bruke VM spillerene enda (de er det mange av), dermed blir det antagelig å stille veldig reservepreget uansett. Jeg legger meg ikke ned og gråter om vi ryker, men det kunne vert morrsomt om ungdomene fikk prøve EL og Mikkemus cupen så lenge det lar seg gjøre.

 

Gå 100% for Ligaen, samt noe vekt på FA Cup. minimum 4 plass er helt klart det viktigeste.

Lenke til kommentar

Roy Hodgson brukte sine 12-25 beste spillere i starten av EL med Fulham, etterhvert som laget gikk lengre og kampene ble litt hardere skiftet han fokus og hvilte heller mange av sine 11 beste i ligaen for å stille sterkest i EL.

 

Tipper vi ser lignende tendeser med Liverpools 7-10 beste spillere i gruppespillet (om vi kommer dit) av EL.

Lenke til kommentar

Disse kvalifikasjonsreglene skaper alltid problemer. Etter Triumfen i Istanbul og Liverpools femteplass i ligaen samme sesong skulle i utgangspunktet ikke Liverpool spille CL i 05/06, men UEFA valgte å gi England 5 plasser ("det er jo for gæli at mesteren ikke får forsvare tittelen"), men Liverpool startet i første kvalikrunde. Dette regner jeg med de fleste husker.

 

Per i dag er reglene for europacuper fra England slik:

Hovedregel er 1-4. plass gir CL, og 5-7 får EL. Men det er unntak:

 

Vinner av FA-cup får EL - med mindre dette laget kvalifiserer for CL gjennom ligaen. Da går EL-plassen til tapende finalist - med mindre dette også kvalifiserer for CL gjennom ligaen, så klart. (Et lite aber: Dette betyr at Pompey egentlig skulle hatt EL-plassen som Liverpool fikk i år, men de fikk ikke lov av UEFA pga økonomien).

 

Vinner av ligacupen skal også ha en EL-plass, igjen med mindre de får CL gjennom ligaen. Tapende ligacupfinalist får ingenting.

 

Dersom man vinner en av turneringene er man også direktekvalifisert for denne neste år, og tar da plassen til lavest rangerte lag i ligaen.

 

Tar vi 2005-eksemplet igjen: Med dagens regler (som kom på plass etter alt rotet da) ville Liverpool, som regjerende mester, gått rett inn i gruppespillet. Everton, som ble nr4, ville fått UEFA-cup istedet. (Siden de da rykker et hakk ned ifht Europa-rangeringen)

 

La oss ta et "fullt" eksempel:

 

Ligaens 7 øverste plasser:

1. Liverpool (er man rød, så er man rød)

2. Chelsea

3. Man Utd

4. Man City

5. Arsenal

6. Tottenham

7. Aston Villa

 

FA-cup: Vinner Aston Villa, taper Everton

Ligacup: Vinner Tottenham

Vinner CL: Arsenal

Vinner EL: Tottenham

 

Følgende 4 får CL i prioritert rekkefølge.

Arsenal (mester), Liverpool (ligavinner), Chelsea og United (plassering liga)

Følgende 3 får EL i prioritert rekkefølge:

Tottenham (mester), Villa (vinner FA-cup) og City (plassering liga) Tottenham blir her "dobbeltkvalifisert" som mester og gjennom ligacup, og da går den lavest rangerte plassen (ligacupseieren) til beste lag i ligaen som ikke får CL.

 

Om Villa hadde fått CL gjennom ligaplassering (for enkelhets skyld sier vi at de bytter ligaposisjon med Chelsea) ville Everton tatt EL-plassen som tapende FA-cup-finalist og Chelsea ville endt opp uten Europa med en 7. plass i ligaen.

 

Det siste er samme scenario som skjedde i år - i utgangspunktet skulle Pompey hatt Europa League fremfor 7. plass i ligaen, men Pompey fikk som kjent og nevnt ikke lov av UEFA.

 

Capiche?

Endret av Leo_Khenir
  • Liker 3
Lenke til kommentar

¤ Balotelli mulig klar for City

 

Hvis dette stemmer så er det jo gode nyheter for at ting kanskje roer seg ned rundt Torres. På en annen side så får jo Rafa og Inter mer en nok midler til å kunne gi oss det Macherano er verdt (£28-30M).

 

BTW virker det som direkte overpris å kjøpe Balotelli for svimlende 285 millioner, kan bli 335 millioner. I perspektiv er det lik sum vi betale for Torres & Alsono til sammen.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

På en annen side så får jo Rafa og Inter mer en nok midler til å kunne gi oss det Macherano er verdt (£28-30M).

:xmas:

 

Rafà har magen inne, men mangler skjegget og det gode lunet dog. Å er dessverre for dere ikke bosatt på nordpolen/Finland.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Tror ikke Torres kommer til å gå til City uansett, men blir Balotelli klar bør det vel være siste spiker i kista. Føler meg egentlig ganske trygg på at Torres blir, det finnes de som mener at han burde vært ute å avkreftet rykter o.l. ang. sin egen fremtid, men regner med at Torres bare slapper av på ferie med familien nå, og returnerer til Liverpool om en uke. Så jo det samme med Gerrard blant annet, han ville bare ta det helt med ro etter VM før han gjorde det klart at fremtiden hans var på Anfield.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På en annen side så får jo Rafa og Inter mer en nok midler til å kunne gi oss det Macherano er verdt (£28-30M).

:xmas:

 

Rafà har magen inne, men mangler skjegget og det gode lunet dog. Å er dessverre for dere ikke bosatt på nordpolen/Finland.

 

Hvis han forlater Liverpool i sommer, til hvilken sum tror du han går for?

Lenke til kommentar

Hvis han forlater Liverpool i sommer, til hvilken sum tror du han går for?

Ikke retta mot meg, men allikevel. Til hvilken sum han går kan være alt i fra 15m til 40m, avhengig av hvilke klubber som byr og hvem som kjøper. Poenget er vel at han ikke er verdt 30m på generell basis.

 

Har jo blitt rapportert i media at Inter vi by £20M og Liverpool har verdsatt han til £30M, eventuelt med £20M + spillerbytte.

 

Tror Hodgson vil selge for alt over £26M. Personlig mener jeg vi burde klare å få £30M for han, spesielt hvis Rafa akkurat har fått en god bunke cash for et 3-4.valg på spissplass.

Lenke til kommentar

På en annen side så får jo Rafa og Inter mer en nok midler til å kunne gi oss det Macherano er verdt (£28-30M).

:xmas:

 

Rafà har magen inne, men mangler skjegget og det gode lunet dog. Å er dessverre for dere ikke bosatt på nordpolen/Finland.

 

Hvis han forlater Liverpool i sommer, til hvilken sum tror du han går for?

Nå gidder jeg ikke google når kontrakten hans går ut, men med tanke på at City betalte 24mill pund etter sigende for Toure så kan jeg ikke se at Masche er verd noe over 20. Jeg kan ikke på stående fot nevne en defensiv midtbane som har gått for mer enn 25 heller.

 

Skal jeg være helt ærlig syns jeg Masche er grå, onetrickpony som egentlig ikke gjøre noe annet enn å frigjøre Gerrard mer offensivt. Verken et skikkelig bindeledd eller et anker på midten. Best når Liverpool ikke har ballen. God defensiv dog, men jeg ville ikke gitt mer enn 15 for en slik spiller.

Lenke til kommentar

På en annen side så får jo Rafa og Inter mer en nok midler til å kunne gi oss det Macherano er verdt (£28-30M).

:xmas:

 

Rafà har magen inne, men mangler skjegget og det gode lunet dog. Å er dessverre for dere ikke bosatt på nordpolen/Finland.

 

Hvis han forlater Liverpool i sommer, til hvilken sum tror du han går for?

Nå gidder jeg ikke google når kontrakten hans går ut, men med tanke på at City betalte 24mill pund etter sigende for Toure så kan jeg ikke se at Masche er verd noe over 20. Jeg kan ikke på stående fot nevne en defensiv midtbane som har gått for mer enn 25 heller.

 

Toure var ikke førstevalget til Barca og klubben trengte penger til sine sommerkjøp. Macherano er top 3 i verden i sin posisjon, det samme kan ikke sies om Y.Toure.

 

Tviler veldig på at overgangsummen ender på £15-20M. Vi bli nærmere £24-26M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...