Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Andre omgangen i går var et lite hakk over første, men jeg kommer ikke i fra at kampen i går var dritsvak. Vi er så statiske, det er null bevegelse og spillet skal på død og liv skje igjennom på midten av 16 i stedet for rundt på kantene. Det er så forutsigbart og kjedelig, og dermed så enkelt å forsvare seg i mot. Bruno i første var helt «morn» og dette straffeopplegget hans burde revurderes. Martial er som vanlig like lat og giddalaus, og han skulle hatt gult for filming, jeg orker ikke denne spilleren lenger - UT! 

Positive i går; ikke så fryktelig mye, men syns De Gea virker tryggere igjen (over tid) og igjen gjør Fred en knallkamp. McT syns jeg gjorde et godt innhopp. Utover det så er det litt ... A4 og på det gjevne

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telles hadde en god PL-debut. Ikke så bra offensivt i går men veldig trygg bakover. Han løp opp en del sentralt i banen som jeg ikke ser for meg at Shaw ville gjort. Liker energien og tilstedeværelsen hans. Ser på statistikken at han vant 100% av duellene sine og hadde hele 11 gjenvinninger av ball.

Tror Martial får det til å stemme mer med avslutningene snart. Forrige sesong scoret han på «alt», mener han var den mest effektive spissen i ligaen ut fra antall skudd. Han burde hatt minst to i mål i går, men skal sies at Johnstone sine redninger var fenomenale. Men var mye dårlige avslutninger fra flere, både Martial, Rashford og Cavani. Dette må bli bedre, hvis det kommer tilbake til et nivå som nærmer seg effektiviteten vi hadde i vinter/vår/sommer så snakker vi.

Bruno var litt frustrerende igjen selv om han også var god. Han er spilleren som har skapt flest sjanser i PL denne sesongen og noen av pasningene hans i går er helt sinnsyke - f.eks den til Cavani, men likevel er også feilpasningene mange nå. Han må bli bedre til å vurdere når han skal prøve på det spektakulære og når han heller skal beholde kula i laget. Presisjonen kan naturlig nok ikke være 100% hele tiden for en spiller i hans posisjon.

Likevel: 14 mål og 10 assist siden han kom til PL er syke tall. Nest flest mål og flest assist av alle. Flest sjanser skapt.

Fred var briljant igjen. Begynner å bli en slags Kante i de kampene han er overalt. Skikkelig motor på midten. Vant tilbake ballen 12 ganger, flest på banen foran Telles. Må løpe litt ekstra når det er Matic som er makkeren, men løste ting for det meste bra. Gleder meg til å se han spille med McTominay igjen.

Hadde egentlig trodd vi skulle se James i går mot litt trege WBA spillere. Han var jo fantastisk i forrige landskamp, scorte et vidundermål og assisterte. Håper vi får se han mot Istanbul nå som selvtilliten nok er greit i orden.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beste med dette er vinnermentaliteten og viljen laget viser! Det har vært så stor mangelvare de siste årene, tidligere ville de ha blitt demotiverte og gitt opp tidlig i kampen. 

Solskjær skal ha creds for det! Dette er også hvorfor jeg var positiv til Cavani, vi trenger en erfaren vinnerskalle blant de unge angrepsspillerne våre. Veldig fornøyd i dag :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, bshagen said:

Hva tenker vi om De Gea nå? Han slipper inn nok et tulle-mål, nesten helt likt som sist, som var en ren tabbe. På tide å stikke fingeren i jorda og la ham gå? 

Syntes ikke det var en krise tabbe, godt skudd perfekt plassering. Den var mulig å redde, men det er ikke fullstendig tullete at den går inn. De Gea har god plassering, er litt for sen på ballen.

 

Tenker han har stått bra i det siste og fortjener fortsatt å starte, men om noen byr nok penger for ham er det bare å selge, samme med Pogba(bare han fortjener ikke å starte).

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

Tabbe sist, ikke en tabbe i dag etter min mening selv om han kunne gjort det bedre ut fra hva han er i stand til. Ballen går hardt helt inne ved stolpen, det er ikke mange som rekker bort på den, men når han først er på ballen blir det seende mer ut som en tabbe enn det er. Ser for meg at en keeper med mindre rekkevidde enn De Gea kunne ligget langflat i lufta etter det frisparket uten å være nær, så hadde det fort blitt beskrevet som «utagbart». 

Synes De Gea har vært veldig bra i det siste så jeg mener han fortsatt bør starte, enig med berzerk der. Men synes utspillene hans begynner å irritere litt for mye. Der er Henderson en del bedre.

Nydelig kamp forresten. Synes vi gjør en veldig bra prestasjon og spiller på mange strenger iløpet av kampen. Minst to av sjansene i førsteomgang skal definitivt sitte i mål, ganske syke bommer dessverre. Så er målene mot nok en gang unødvendige. Men alt i alt gjør United en sterk kamp. Herlig mentalitet i andreomgang og lite er deiligere enn sånne snuoperasjoner!

Ny rekord i dag: 8 strake borteseire for første gang i klubbens historie.

Fem poeng bak førsteplassen med én kamp mindre spilt. Håper vi klarer å fortsette å bygge videre på dette nå.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Enig, nydelig kamp: Fra optimisme før start, til irritert (1-0, mot spillets gang), til forbanna (2-0, så forbanna at skrur av kampen i fem minutter), til tro (2-1 og 2-2) til eufori (2-3). Er slike pl-kamper man husker, ikke de en cruiser inn til 2-3-4 - 0. (Selv om jeg gjerne skulle sett at vi ble mer stabile).

Og enig med Maguire i post-match intervju (https://youtu.be/Zpdpkk5yDhE?t=51) når han sier at vi for det meste har startet kampene ganske bra, men likevel fått mål i mot oss - litt mot spillets gang. Vårsesongen (etter at Bruno kom inn) var jo motsatt, da scorte vi i første omgang i 10 av 13 PL-kamper...

Heldige med resultatene hos de andre også, Liverpool, Chelsea og Tottenham med poengtap.

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cavani skal ha skrevet «gracias negrito 🤝» til en kompis.

Dette er det samme ordet Suarez ble dømt for å ha brukt for noen år siden, men da som fornærmelse i krangel med Patrice Evra.

Derfor kan jeg ikke helt tenke meg at Cavani, som heller ikke kan engelsk, blir straffet for å ha brukt dette ordet i en slik setting.

Men han burde nok være kulturelt oppegående nok til å ikke bruke dette ordet nå som han er i England.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 timer siden):

Cavani skal ha skrevet «gracias negrito 🤝» til en kompis.

Dette er det samme ordet Suarez ble dømt for å ha brukt for noen år siden, men da som fornærmelse i krangel med Patrice Evra.

Derfor kan jeg ikke helt tenke meg at Cavani, som heller ikke kan engelsk, blir straffet for å ha brukt dette ordet i en slik setting.

Men han burde nok være kulturelt oppegående nok til å ikke bruke dette ordet nå som han er i England.

Cavani får nok helt sikkert straff for dette. Ganske utrolig faktisk, å bruke det på sosiale medier når han vet hva som skjedde med hans landsmann Suarez for noen år siden. Det var nok like lite rasistisk ment som da Suarez kalte Evra det, men blir nok slått ned på av FA. På samme måte som med B. Silva vs Mendes, som selvfølgelig heller ikke var vondt ment.

Lenke til kommentar

Absurd? De brukte samme ord, som kan oppfattes rastisisk i England, men som har en annen betydning i Uruguay. Suarez hevdet det brukes som "kompis" for mennesker som er mørkere, både i hud og hår. Det er vel ingen som tviler på at det er slik Cavani brukte det her? Om man nå tror på dette, så har begge brukt et ord som ikke tillates i England/ av FA, uavhengig av betydning i eget land. Og selv om det var ment på en vennlig måte unnslipper man ikke straff, ref. B Silva og Mendy, som nevnt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...