Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du en ... medgangsupporter?

 

Har ingenting med hvor bra United gjør det. Om noe så vil jo oljepenger kanskje gjøre at ting blir bedre. Tar avstand til tross for evt. rike oljefolk. 

 

 

Trenger ikke å være medgangsupporter å mislike sjuke, bakvendte,pengegriske oljesheiker.

 

 

Litt moral standpunkt er greit å ta

Enig. Det er snakk om viktigere ting enn kun hvilket lag jeg liker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blandede følelser etter dette. Litt rart å være skuffet over uavgjort mot Liverpool, når jeg på forhånd (nesten) vurderte å ikke se på fordi jeg "visste" vi kom til å tape. Føler vi til slutt taper det her pga bredden på stallen. Der Klopp byttet på tre midtbanespillere og friske bein, slik at Liverpool bare fortsatte å kverne på. Var vårt svar en angriper som ikke spilt på mange uker og en 19 åring på overtid for å drøye tiden litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde jubla for 1-1 før kampen.

 

Men etter en god førsteomgang så fikk jeg et lite håp om at vi faktisk kunne klare å slå liverpool.

 

Andre omgang ble dessverre totalt enveiskjøring, så alt i alt burde vi være fornøyd med 1-1 likevel. Bare så sabla synd det kommer på en hjernedød forsvarsfeil.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Til Rojos forsvar så var det ikke bare hans feil. Wan-Bissaka blir for smal i presset og Andreas passiv før innlegget kommer. Men ja, for dårlig å slippe mann. Kanskje det ikke hadde skjedd hvis Tuanzebe ble skadd i oppvarmingen, hvem vet. Rojo gjorde ellers en overraskende bra kamp, men ja, gleder meg til han forsvinner.

 

Må huske at vi var uten Pogba, Shaw og Martial fra start i dag også, og med Wan-Bissaka som har vært ute en stund. Vi hadde også et veldig ungt lag utpå der. 

 

Surt at seieren glipper på en sånn måte igjen, som mot Arsenal. Vi hadde grei kontroll frem til de scorer, etter det blir vi presset langt tilbake. Mye å glede seg over uansett da. Endelig gjør Solskjær grep med formasjonen, og han gjør også grep som fungerer underveis i matchen. En taktisk fulltreffer, slik vi så mye av i vinter før nedturen kom.

 

Som en journalist-dude skrev på Twitter; "If Conte, Pochettino or Allegri came in, played a 3-5-2 and essentially nullified Liverpool for 96 minutes aside from one goal (via bad defending) it would have been seen as a “masterclass”." Er ikke helt uenig i den påstanden i kveld. Han fikk til og med skryt for grepene fra Mourinho i Sky-studioet, ikke dårlig bare det.

 

Dessverre har vi ingen å bytte inn på midtbanen på grunn av skadene/den tynne troppen, så helt enig med blured over her at det kunne utgjort en forskjell utover i andreomgang da midtbanen begynte å bli veldig slitne. Mens Liverpool bytta alle tre kunne ikke vi gjøre noe der.

 

Godt å se at Rashford scorer og gjør en knallkamp, klarer å plage Van Dijk en del og det fortjener også cred. James var også veldig god og blør for drakta, som en slags god Pedro på speed. Pereira og McTominay jobba sokkene av seg, mens Fred var helt ok (som er et solid steg opp). Alle på banen la ned en solid innsats og så ut til å ha skjønt hva som kreves sånn sett, det er bra. 

 

Pluss fint å stoppe Liverpools lange seiersrekke og være det første laget som ikke taper mot dem på 16 kamper.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå begynner jo bortekamphelvetet på torsdag. 

 

24.10: Partizan - United (EL)

27.10: Norwich - United (PL)

30.10: Chelsea - United (blandevannscupen)

02.11: Bournemouth - United (PL)

 

Et helt sprøtt program. Fire bortekamper på 10 dager (!!!!!!!!!!!!!). Forhåpentligvis kan det hviles mange spillere i EL og blandevanns-kampene. 

Lenke til kommentar

Fred hadde 3-4 balltap som alle kunne gitt større sjanser mot. Han hevet seg i 2. omgang, men særlig i 1. satt jeg å ventet på den neste tabben. Han var sjokkerende svak. Han "styrke" er vel å lese spillet for å vinne ballen. Mot Liverpool hadde han 4 ballgjenvinninger.

Pereira hadde 10

McT 9,

Daniel James 7.

AwB og Young 6.

Lenke til kommentar

Nå begynner jo bortekamphelvetet på torsdag. 

 

24.10: Partizan - United (EL)

27.10: Norwich - United (PL)

30.10: Chelsea - United (blandevannscupen)

02.11: Bournemouth - United (PL)

 

Et helt sprøtt program. Fire bortekamper på 10 dager (!!!!!!!!!!!!!). Forhåpentligvis kan det hviles mange spillere i EL og blandevanns-kampene. 

Vi må i alle fall vinne de to PL-kampene. De andre kampene bryr jeg meg ikke noe om egentlig, de er ikke så viktige syns jeg. Men ja, blir litt reising på gutta, nesten som NHL dette :)

Lenke til kommentar

Ser at Andreas Pereira får ros  etter denne kampen (bl.a en 7er på united.no). Ja-ja, innsatsen er god. Men hallo, fyren er en 10er, han skal produsere ting. Sitter alltid med en følelse av at ballen forsvinner tilbake til motstanderen når han har den. Er kravene til fansen virkelig så lave at man slutter å bry seg om at angrepsspillerne til UNITED er skapende?

 

Ellers en makskamp av United, men det sier vel egentlig sitt. Fullstendig parkering av bussen, og heldigvis scorer man på sin eneste sjanse i kampen. Veldig bra at det er Rashford som scorer målet (et flott et sådan), han var Uniteds beste i går. Dersom Rashford tar med seg momentum fra denne kampen så tror jeg United slår Norwich, men jeg mistenker likevel at man havner ned på jorda igjen der borte. United er et fryktelig svakt fotballag for tiden.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Pereira hadde 1-2 muligheter der han kunne gitt en enkel pasning videre og skapt en stor målsjanse, men valgte å skyte isteden, vanvittig irriterende. Utenom det så gjorde han en veldig god kamp som er sjelden å se.

Lenke til kommentar

Pereira skapte 2 sjanser i går, i følge OPTA. 

Andre spillere:

3 sjanser: Mané.

2 sjanser: James, Trent A-A, Robertson, Fabinho,

1 sjanse: AWB, Rashford 

Terskelen for å kalle det sjanse må være veldig lav, for jeg så bare en sjanse til Liverpool utenom scoringen (og den anulerte). 

 

I tillegg hadde Pereira og Robertson flest ballgjenvinninger av samtlige spillere, med sine 10. McT hadde 9. Pereira hadde noen dårlige valgt i første halvdel av første omgang, men han spilte en god kamp defensift. Flink til å holde på ballen når han fikk den også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pereira er ikke god nok, direkte svak i mellomrommet og behøver masse plass og tid for å skape noe som helst. I går presterte han på samme måte som Lingard gjør i disse kampene. (slike kaotiske storoppgjør burde egentlig bare kalles "Lingard-kamper")

 

I likhet med Lingard er han godt under 30, overvurdert og har mye spilletid det siste kalenderåret. Dette er prima salgsvarer. De to og Pogba: Der har man tre spillere som har en "face value" langt over den sportslige produksjonen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...