Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er helt uenig i at United parkerte bussen. Det var ikke akkurat Pulis-fotball med to lave blokker som skulle ta imot og ta imot. Vi gikk ut i 3-5-2 (eller mer en 3-4-1-2) i førsteomgangen med høyt press, og to vingbacker som stod veldig høyt i banen. Vi får vendt spillet mye og selv om vi tar hensyn til Liverpools fronttrio har vi en offensiv løperekke selv. 

 

Så et heatmap som viste at United i snitt var høyere i banen enn Liverpool i førsteomgangen. Fra 75-ish minutter og ut derimot, var det fem bak og mer en slags "bussparkering" (5-4-1) som konsekvens av at de ble slitne. Men så lenge spillerne våre hadde krefter klarte vi til enhver tid å tvinge Liverpool til å ta hensyn til bakrommet og rommet på sidene. 

 

Konteksten er likevel at vi spilte mot kanskje verdens beste lag for øyeblikket som ikke hadde tapt poeng ennå, vi har selv vært i elendig form, manglet vår beste spiller og har slitt voldsomt med kontinuitet som følge av skader, så jeg skal ikke kritisere det å legge seg bakpå mot slutten.

 

Dessverre for oss ble midtbanen kjørt og vi manglet reelle alternativer å sette innpå. En skadefri Lingard kunne kanskje kommet inn og løpt sokkene av seg for Pereira, sånn at frimerket på Fabinho kunne blitt opprettholdt. Hadde Pogba spilt kunne Fred kommet inn for han og tatt defensivt ansvar de siste ti. Matic kunne kanskje gjort en jobb i sluttminuttene også, men nå er han jo ute av spill en stund.

 

Det var riktig formasjon og taktikk lagt opp for å vinne kampen, og det gikk nesten. Med innsatsen til spillerne og disiplinen de viste så var det en kampplan de hadde god tro på og som har tillit til Solskjær. Har ikke sett noen andre lag sette Liverpool så ut av spill på lenge, så dette var spot on. Backene deres var uvanlig lite med i angrep som følge av Uniteds høye press på kantene, som var uvant å se. Det var først etter 85 minutter at Liverpool fikk kjørt i gang ordentlig med sitt vanlige angrepsspill. 

 

Med litt bedre presisjon i noen avgjørende øyeblikk (spesielt fra Pereira) burde vi kommet til noen flere sjanser. Synes forøvrig Pereira gjorde en god kamp og presisjonen ble bedre fra han etterhvert. Gjør en enorm jobb for laget og slår noen fine pasninger. Han er fortsatt bare 23 år, så han har jeg på ingen måte gitt opp. Håper han kan få flere kamper i en fremskutt rolle som i går, selv om Pogba selvfølgelig er å foretrekke i en "tier". 

 

Tar man i betraktning den lave snittalderen på gutta våre i går så er det mye som lover godt for fremtiden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er helt uenig i at United parkerte bussen. 

 

Ikke i første nei, men ble jo presset helt bakover i andre omgang (som du også sier). Og da har ikke United noe annet valg enn å forbli kompakte og forsøke å sikre inn 1-0. Dette er å parkere bussen i mine øyne, men som et resultat av at stallen til United er et nummer for små for Liverpool. Første omgang var jo svært positiv, og med rette så var vi best i første. 1-1 var vel et helt fair resultat

 

Hva du mener Matic kunne ha bidratt med er for meg vanskelig å se. Han er ikke med i det heletatt, den siste sesongen bærer preg av han rett og slett har blitt for gammel, gang på gang så ser du at han egentlig bare løper rundt etter ballen, uten å få til noe som helst. Han blir litt "lillebror i midten" når det det begynner å gå fort, og jeg ser ham som helt ferdig på øverste nivå

 

Artig forøvrig at Klopp enda har til gode å vinne på Old Trafford. Av alle ting, så sliter faktisk Liverpool mot oss på hjemmebane. Og jeg syns denne kampen var et godt steg der det virket ut som gutta hadde lyst til å være utpå der. Og det er ofte det som trengs, og da faller mye på plass av seg selv :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Nå var det ikke på grunn av slitne ben vi slapp inn et mål i går. Det var en midtstopper som mistet hodet/markeringen. Hvorfor Rojo forlater Lallana der må han nesten svare for selv. 

Vi er knapt et topp 30 lag i Europa, og møter Europas beste lag. Vi kommer fra vår dårligste kamp på 20 år(?), i vår dårligste periode på 35 år, og møter et lag som har vunnet 17-18 kamper på rad. Taktikken vår var spot-on ut i fra forutsetningene, og hadde det ikke vært for tabben til Rojo, så hadde vi vunnet kampen. 

 

Bortsett fra en anulert scoring til Mané (takk gud for det!), så gjorde han ingenting framover på banen. Firminio likeså. Origi sitt bidrag var vel balltapet da United scoret. Vi spilte en veldig god kamp, ut i fra forutsetningene, og slapp ikke Liverpool til noen sjanser. Med litt bedre valg av Pereira, litt bedre treff på skuddet til Fred, eller litt mer flaks på skuddet fra Rashford (da James tok et magadrag på tverrs og dro med seg ene spilleren), så kunne vi ledet 2-0. 

Fram til scoringen til Liverpool, hadde de knapt rørt ballen i nærheten av målet vårt? I motsetning til vanlig, følte jeg United faktisk hadde kontroll denne kampen.

Endret av Prusk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Klopp endret formasjon/hevet laget, det fungerte. Tviler på at det hadde så mye med slitne ben å gjøre, ser for meg at det hadde forblitt samme kampsituasjon uansett hvem vi byttet innpå. 

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Mulig jeg lever i en boble, men jeg oppfattet at vi hadde større sjanser enn Liverpool i 2. omgang fram til de scoret. Vi hadde kontringen til Rashford etter krosseren fra Pereira (med kryssløpet fra James), og vi hadde skuddet til Fred. Liverpool hadde ingenting. 

 

Innlegget til Robinson ble spilt fra hjørnet av 16 meteren. Om han burde vært markert ut av Pereira eller AWB må nesten Ole svare på, men innlegget burde uansett blitt avskåret av Rojo før det når Lallana på bakerste stolpe. Etter å ha sett reprisen på Youtube, så tror jeg det er Pereira som skal holde bredden der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Taktikken vår var spot-on ut i fra forutsetningene, og hadde det ikke vært for tabben til Rojo, så hadde vi vunnet kampen. 

 

For én gangs skyld er jeg 100% enig. Og det er jo hyggelig. Det er en grunn til at Mourinho også hyllet taktikken på til Ole på søndag  :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Skadenytt:

 

Pogba blir sjekka i dag, og det vil bli gjort en vurdering på når han blir klar. Shaw og Matic er uaktuelle til de to neste kampene, og trener seg opp i varmere strøk.

 

Ute nå: Pogba, Tuanzebe, Shaw, Lingard, Matic, Bailly og Fosu-Mensah. 

 

Forhåpentligvis er flere av disse spilleklare snart, siden vi har et voldsomt kampprogram med fire bortekamper på ti dager foran oss. Det blir nok mye spilletid på Brandon Williams, James Garner og flere unggutter i EL og ligacup.

Lenke til kommentar

Stiller meg bak innlegget til @Snik fra kl. 15:19.

 

Synes det er rart at det er nødvendig å tilbakevise bussparkering etter denne kampen. Jeg så høyt og aggressivt press fra start, og i ca 45min.

 

La oss riktignok lengre bak etterhvert, men synes at det blir for dumt at Liverpool-fans og Klopp klager på at vi bare forsvarte oss og parkerer bussen hver gang de ikke tar 3 poeng mot oss.(som Klopp aldri har gjort på OT)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Marcos Rojo: Solskjaer has long-term ideas to improve Manchester United and I have confidence in him

https://theathletic.co.uk/1310591/2019/10/22/marcos-rojo-solskjaer-has-long-term-ideas-to-improve-manchester-united-and-i-have-confidence-in-him/?redirected=1

 

"He's a good person. He has the long-term ideas to improve the team and I have confidence in him."

"Training is very good, we work hard but we know it's all about results and we know we have not been getting them."

 

"It's a big season for me - I want to play in Copa America in my home country next year too."

 

-

 

Nicky Butt til Associated Press (Simon Peach)

https://twitter.com/SimonPeach

 

"He’s [Ole] really approachable, knows the club inside out, what it takes to be a footballer here. Even though he wasn’t an academy member, he come as a very young boy & was lost, didn’t know what to do & embraced the club & ended up becoming one of the family".

 

"We’re fortunate at the minute that Ole is in hotseat. He’s coached in the academy, he did his coaching badges with academy players & coaches, so he knows pretty much everybody right down to the Under-12s in the club & that can only be beneficial".

 

“He’s coached in the academy, he did his coaching badges with academy players, with academy coaches, so he knows pretty much everybody right down to the Under-12s in the club."

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...