Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde egentlig tenkt å skrive det men satt på mobil. Unntaket som bekrefter regelen :)

 

Ofte får ikkje spelarar som kante, matic, dier, wanyama, fernandinho osv nok skryt. Pga mesteparten av jobben er usynlig. Enklare å trekke fram strålande lissepasninger og mål - superredninger osv..

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Deilig seier i dag, og faktisk en del positive ting å ta med seg videre.

 

- Fred spilte seg opp etter en svak start

- McT og Shaw var skikkelig god i dag

- To mål fra Lukaku og enda en assist fra Pogba

- Enda en unggutt fikk debutere for United

- Ingen nye skader

 

Det negative som bør nevnes er nok en gang Sanchez. Han virker å være helt ferdig på dette nivået. Er en heldig får en solgt ham til sommeren.

 

Southampton til hegen da, bare å glede seg til ny kamp

Lenke til kommentar

Enig med deg Prophet, men ikke helt med det om Sanchez. Mulig forventningene mine har blitt lave, men jeg synes han gjorde mye bra også i dag. Klart bedre når han klarer å involvere seg mye, som i dag. Synes han har vært bedre i de to siste enn på lenge.

 

Young vil jeg også trekke fram, gjør en knallbra kamp sett bort fra det håpløse greiene på baklengsmålet.

 

Helt nydelig å vinne denne kampen. Var så sikker på at dette skulle gå dårlig.

 

- 8 strake borteseire i alle turneringer nå. Ny rekord, selvsagt. Ferguson klarte 7 i 2002. Første gang i Uniteds historie.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Hvilken kamp har du sett prophet? Sanzhez synes jeg gjorde det bra. Han fikk ikke forløsningen, men gjorde mye fint, skaffet oss 2 frispark i gode posisjoner, viste godt driv og godt link-up-play. Han mangler den siste biten, men synes absolutt dette var gode takter, og flere steg i riktig retning. Får han seg et mål eller to, så tror jeg han kan være i gang igjen.

 

Fred var horribel i starten, og synes, i likhet med andre her, at han tok seg opp etter hvert. Må dog si at jeg synes han etter en 30 mins tid begynte å spille ekstremt safe og lav-risiko. Spilte pasninger rett tilbake uten å orientere seg om han kunne vende og forsere, spilte mye bakover (gufs fra Mourinho-tiden) for å unngå å gjøre feil osv. Tok seg opp de siste par minuttene av kampen, men så ikke klar ut til kamp.

 

Må si Lindeløf begynner å se meget bra ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er helt riktig det. Men det er jo en meget urettferdig sammenligning. Du må jo sammenligne Sanchez med Sanchez (i Utd-drakt og ikke AFC vs MUFC-drakt). Og gjør man det, så er det fremgang fra sånn han har vært i det siste. Rashford er jo kanskje sammen med Pogba, blant de største formspillerne i hele ligaen, mens Sanchez har vært i helt motsatt ende - både for oss, og i ligaen. Du må se på tendensene. Tendensene i gårsdagens kamp var at han har stigende kurve (ja, man kan fint si at det skulle bare mangle at det går oppover når man nesten er på bånn)..Så får vi håpe at det fortsetter. For med den lønnen hans, så går han nok ikke selv noensteds, så da får vi heller håpe at han presterer.

 

Glemte forøvrig også å nevne McTom. Ganske god "skjult" jobb i går. Mye fine stikkere i mellomrom frem til de andre, hvor han klarte å spille gjennom ledd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå hadde han ikke en god prestasjon i går. Kanskje bedre enn han vanligvis har, men det er fortsatt langt under hva som er forventet av en kantspiller i United.

 

Blir for dumt å unnskylde ham med at han vanligvis er så dårlig at han derfor så bra ut i går. Bør ikke sammenlignes mot eget bunnnivå, men mot hvordan en kantspiller i United bør og skal spille. Der er ikke Sanchez i nærheten av å være god nok for United, og har ikke vært det på veldig lang tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utruleg godt med ein ny siger i går, men ein kan ikkje akkurat påstå at det var fantastisk imponerande det som vart levert. Mykje har sjølvsagt med dei mange skadane å gjere, men eg vil påstå at vi er litt heldige som kjem unna med tre poeng. 

 

Det blir heldigvis berre eitt baklengs, men kunne fort ha vore eit par til, for i periodar er forsvarsspelet nesten fråverande. Palace har nokre feite sjansar som ikkje blir utnytta og dei kjem som oftast på grunn av svakt forsvarsspel eller unødvendige balltap i farlege posisjonar. Sjå berre på situasjonane før reduseringa til Palace. Kor mange gongar har ikkje United sjansen til å få ein fot på ballen eller få beina den vekk, men i staden blir ein for passive, for forsiktige og i tillegg altfor svake i markeringane då ballen blir slått inn framom mål. 

 

Ein merkar veldig godt kor mykje mindre kontroll laget har med den midtbana vi stiller i går. Det blir for ofte til at ein slår vekk ballen tidleg, heller enn at ein klarar å halde ballen i laget, kontrollere tempoet i kampen og styre det heile dit ein ønskjer. Det hjelper heller ikkje at dei to på topp ikkje klarar å kombinere spesielt godt med dei på midten. Lukaku gjer det han skal med sine to scoringar, men det Sanchez leverer blir for tynt. Har nokre positive involveringar, men eg synest det går altfor seint med han kvar gong han får ballen. I staden for å sleppe frå seg ballen tidleg, gå på ny bevegelse og skape uro, så blir det for ofte slik at han vil gjere mest mogleg sjølv, og så går han seg til slutt fast eller så slår han vekk ballen når han først prøvar på pasning. Håpar han kan løfte seg med meir speletid, men det skulle også berre mangle med tanke på nivået det har vore på han i det siste. 

 

No ville det uansett bli vanskeleg når ein har så mange skadar. Vi såg jo også kor svekka laget vart med dei mange endringane mot Reading i FA Cupen, og difor er det litt urettferdig å vere for kritisk mot spelarane, som kanskje ville fungert betre om dei fekk kome inn i eit lag med færre endringar. Eg skulle likevel gjerne sett at både Fred og Sanchez leverte minst to hakk opp. 

 

Statistikken til OGS er det samstundes ingenting å seie på. 15 kampar, to uavgjorte og berre eitt tap er rett og slett uverkeleg bra og det er spesielt bra når ein klarar å skaffe seg resultat, sjølv med mykje skader og med prestasjonar som ikkje er heilt der oppe ein gjerne skulle ønskje. 

 

No kjem det ein svært spanande mars-månad, med returen mot PSG (som truleg ikkje får så mykje å seie), Arsenal borte, kvartfinale i FA Cupen og eit par ligakampar på heimebane som bør kunne gje tre poeng. Håpar vi har eit par karar tilbake allereie til Southampton-kampen i helga og ikkje minst at vi klarar å halde resten skadefrie i så stor grad som råd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...