Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pressekonferanse med Mourinho nå:

 

– Jeg tror Lingard vil være tilbake. Slik lød svaret på spørsmål om hvem som eventuelt vil være tilbake.
 

Om Pogba:
 

– Sannheten er at vi nå har vært sammen i to år og noen uker, og jeg har aldri vært så fornøyd med ham som nå. Jeg kan ikke kreve mer fra ham. Han kom hit om mandagen og trente i tre dager før jeg spurte om han kunne bidra i en vanskelig kamp på et tidspunkt vi hadde problemer.
 

– Han gjorde det bedre og i lenger tid enn vi kunne ha forventet. Når han sier at han gjorde det for fansen og laget, så er det nøyaktig hva jeg ønsker meg. Det er akkurat det jeg krever av mine spillere. Han jobber hardt, spiller godt, gjør det for fansen og laget. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd enn jeg er.
 

På spørsmål om hva som egentlig foregår, og om han tror Pogba er i stand til å levere varene mot Brighton på en like god måte som mot Leicester, lød svaret:
 

– Jeg føler meg trygg på det, men om han ikke klarer det, så ok, sånn er det i fotballen. Om hans målsetting er å spille for laget og fansen, om han har en god eller dårlig kamp – alle spiller dårlige kamper innimellom – og nivået går opp og ned, så kommer vi tilbake til spørsmålet om han er kaptein?
 

– Nei, det er Antonio Valencia. Han [Pogba] har det i seg til å bli kaptein en gang i fremtiden, men når Antonio er tilbake tar han kapteinsbindet.

 

Hva så med Pogbas kommentarer etter forrige kamp?
 

– Jeg bryr meg ikke. Jeg gjentar: jeg vil at han skal spille godt for oss, for laget, for fansen, og det er det. Han jobber ekstremt hardt, og jeg må si dette til hans forsvar: Dere kan skrive hva dere vil om  ham, men vær så snill å ikke spre løgner. Ikke sett ham i en posisjon som får folk til å se ham som en uhøflig, lite utdannet fyr, for det stemmer ikke. Han har aldri sloss mot meg. Joda, vi har utvekslet harde ord, men alt med respekt. Jeg har ingen problemer med ham i det hele tatt.

 

Om Darmian:
 

– Jeg tror ikke at han drar. I så fall kan han heller ikke si noe på oss, for vi åpnet døren for ham i tilfelle han ville dra. Men nå som det ikke ser ut til å skje noe, er det godt nytt for meg. Han er et godt alternativ og en pålitelig spiller som bestandig gjør en jobb for laget enten han spiller høyreback, venstreback eller starter på benken. Han er elsket i spillergruppen, også for sin væremåte, sa José Mourinho før seansen tok slutt.

 

Oppdateres.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Da var pressekonferansen over og posten oppdatert med det som ble sagt. Del to kommer i morgen.

 

Viser bare nok en gang at tabloidene elsker å spinne rundt på konstruerte sannheter rundt Manchester United/Mourinho/Pogba, og at det som regel bare er kødd eller rykter. Det som er synd er at andre medier plukker det opp, og at folk tror på disse tingene. Irriterer meg å høre for eksempel tabelltipset til TV2 i podcasten hvor alt de sier om United er basert på disse historiene. 

 

Digg at Lingard er tilbake da. 

Lenke til kommentar

Mente jeg leste at Storbritannia er blant landene i Europa hvor tilliten er lavest til pressen, nettopp på grunn av disse tabloidene. Men dritt selger jo.

 

Sånne ting som dette irriterer meg, eller kanskje mest fascinerer. Et kroneksempel:

 

0Yg6SvE.png?2

 

Denne saken lå nesten øverst på forsiden av Dagbladet en hel dag. Den er basert på en artikkel fra Daily Express som skriver at "fans raser på Twitter" fordi Rashford har fått draktnummer 10. De siterer tre tweets fra noen kids. Det er alt. Fansen raser, liksom.

 

Så velger da altså Dagbladet å lage en sak på.. "saken". De trekker så klart inn Mourinho, og lager altså den overskriften. Dessverre er dette noe som går igjen hele tiden spesielt med United. 

Eller fra i dag for eksempel, forsiden til TV2.no etter pressekonferansen til Mourinho:

 

xe0981K.png?1

 

Nope, han overrasket ingen. Fordi han sa nesten akkurat det samme sist han snakket til pressen, for en uke siden. Så at han "overrasket alle med Pogba-utsagn" er kun basert på ryktesprøyt fra The Sun. 

Jeg skjønner at mediene skal tjene penger, og jeg skjønner at Mourinho, United og Pogba får klikk. Men jeg savner bare et lite hakk mer seriøsitet, og jeg skulle ønske de kunne skrive bare et lite hakk mer om fotballen og kampene i stedet for dette stadige clickbait-helvetet.

 

EDIT: Å ja, scroller man bittelitt lenger ned på TV2.no akkurat kan man lese denne "godbiten":

 

a1eOXik.png?1

Det er altså en sak om en sak fra The Mirror om at Paul Ince sier Pogba har vært "et mareritt" etter han kom tilbake fra ferie.  :rofl:

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Føler vi har hatt litt flaks, mtp at kjæresten (angivelig) hele tiden har ønsket han hjem til Madrid + all familie som bor der: Først faksmaskinen som feilet - og en forlenget kontrakt. Så Navas som begynner å gjøre det svært bra. Deretter et dårlig VM for Spania, slik at han ikke blir sett på som like god der. Og til slutt så får RM heller tak i Courtois.

 

Men svært gode nyheter! Når vi har slike overgangsvinduer som vi har hatt i sommer (ingen virkelig store forsterkninger...), så blir det bare enda viktigere at vi klarer å holde på sentrale spillere enda lenger.

 

Edit:

 

Lagde kamptråd for i dag - [link]

Endret av blured
Lenke til kommentar

Helt tydelig at ting ikke er som det skal i klubben. Så får en velge å se det alle ser, eller mener det er oppspinn som avisene finner på. Jeg står på mitt, som jeg har gjort i to år nå. JM er helt feil match med United. Det må jo begynne å bli ganske tydelig for selv de største JM tilhengerne etterhvert.

 

Pochettino burde være mulig å få inn nå etter at Spurs ikke kjøpte en eneste spiller i sommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet det er lett å tenke at alt er grønnere på den andre siden, men nå er det MANGE som har fått muligheten til å rydde opp etter Fergie (med ca. de samme spillerne), og Mourinho er den eneste som har klart å få det til noenlunde.

 

Og hvem skal erstatte Mourinho? Hvem, utenom Pep, kan få til det mange her ønsker? Ingen.

Zidane er veldig ønsketenkning. Sa vel at han ville trene United og? No-brainer det.. Men sett under ett er spillerne vi har til rådighet nå langt fra gode nok. Ingen kan gjøre det store med en slik tropp.

Lenke til kommentar

Zidane er veldig ønsketenkning. Sa vel at han ville trene United og? No-brainer det.. Men sett under ett er spillerne vi har til rådighet nå langt fra gode nok. Ingen kan gjøre det store med en slik tropp.

 

Er å slå Brighton å forvente det store ut i fra dagens tropp? Brighton har gjerne en bedre tropp enn United spiller for spiller de da, med tanke på hvor dårlig spillerne United har til rådighet tydeligvis er. 

 

Hvor mange spillere hadde United i VM? Hvor mange hadde Brighton?

 

 

Jeg vet det er lett å tenke at alt er grønnere på den andre siden, men nå er det MANGE som har fått muligheten til å rydde opp etter Fergie (med ca. de samme spillerne), og Mourinho er den eneste som har klart å få det til noenlunde.

 

Og hvem skal erstatte Mourinho? Hvem, utenom Pep, kan få til det mange her ønsker? Ingen.

 

Slik fotballen har utviklet seg de senere år så er JM utdatert og forbigått. Det er flere som kunne gjort en bedre jobb enn JM, ikke bare Pep slik du antyder.

Lenke til kommentar

Er å slå Brighton å forvente det store ut i fra dagens tropp? Brighton har gjerne en bedre tropp enn United spiller for spiller de da, med tanke på hvor dårlig spillerne United har til rådighet tydeligvis er. 

 

Hvor mange spillere hadde United i VM? Hvor mange hadde Brighton?

 

 

 

Slik fotballen har utviklet seg de senere år så er JM utdatert og forbigått. Det er flere som kunne gjort en bedre jobb enn JM, ikke bare Pep slik du antyder.

Mente selvfølgelig å vinne ligaen... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...