Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Alt sammen kan summeres opp på svært få punkter:

 

1. Mourinho er en av de mestvinnende managerene i fotballhistorien. Han kan en milliard ganger mer fotball enn alle oss tilsammen. Fakta.

2. Mourinho kjenner spillerne sine bedre enn oss. Fakta.

3. Fotball er ikke eksakt vitenskap. Dårligere lag kan vinne. Fakta.

4. Spillere/mennesker er ikke "eksakt vitenskap" - som på FIFA. Spillere har mange andre faktorer som spiller inn på deres prestasjonsnivå. Fakta.

5. Fotball/toppidrett handler ekstremt mye om det mentale. I perioder hvor ting går bra vil spillere prestere bra. Man er på toppnivå nesten avhengig av at samtlige har hodet på rett plass AKKURAT de 90 minuttene. Hvis ikke taper man kanskje for Swansea, Newcastle eller Crystal Palace.

 

Slapp av. Vi ligger bra an i alle turneringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Selv managere som vinner mye kan gå ut på dato. Jeg sier ikke at Mourinho har gått ut på dato, men fotballen utvikler seg. At en manager i PL kan mer om fotball enn forumtroll på internett, ser jeg på som irrelevant i forhold til diskusjonen.

2. Tydeligvis ikke alltid. For å ta et eksempel: Tipper det er mange fans som hadde større tro på talentet til De Bruyne enn Mourinho hadde. Og talentet var det tydeligvis ingenting galt med. Nå har De Bruyne også vist at han duger i PL.

3. Stemmer. Er United et dårlig lag som vinner mer enn de skal, eller et godt lag som taper mer enn de skal? I følge xG-ligaen overpresterer vi.

5. Fotball handler også om tilnærming som lag. Går man på banen for å score mer enn motstanderen, eller går man på banen for å slippe inn færre mål enn motstanderen? Av en eller annen grunn sitter jeg med inntrykket av at våre sjanser og mål skapes i større grad av gode enkeltprestasjoner enn som et resultat av en ønsket spillestil eller taktikk. 

Lenke til kommentar

1. Hans resultater, selv på svært kort sikt, tilsier at han overhodet ikke har gått ut på dato. Se bare på hvor vi ligger på tabellen nå og hvordan vi har gått videre i CL. I fjor vant vi iallefall ett stort trofè (teller ikke nasjonale Mikke Mus-cuper).

2. Fans sier "alltid" at spillere er fantastisk bra. Hindsight is 20/20. Det finnes uendelig mange eksempler på hvor flertallet av fans i en klubb tar feil om spillere - f.eks Afellay eller Renato Sanchez. Det hører til UNNTAKENE at noen av de blir som KdB.

3. Alle gode lag overpresterer på xG. Faktisk har United overprestert MINST av topp fire. City, Liverpool og Chelsea har scoret MER enn de har skapt i forhold til United. Innslupne mål, derimot, har vi overprestert kraftig. Kilde: https://understat.com/league/EPL

5. Det er lett å si sånt i perioder hvor ting går "trått". Tidligere i sesongen vant vi nesten tosifret (red anm: jeg overdriver) hver kamp. Det er her poenget mitt i punkt 5 henger sammen med punkt 4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uniteds xG er lavere enn alle andre topp 6-lag enn Chelseas, det er liksom poenget. Kanskje City har vært litt mer effektive, men de har jo scoret 28(!) mål mer enn United. Jeg er ikke først og fremst interessert i hvor det spriker mest, men derimot i xG i seg selv. Og United "skulle hatt" færre mål enn de andre topplagene, bortsett fra et Chelsea som har dummet seg fullstendig ut på overgangsmarkedet i sommer.

 

 

 

1. Hans resultater, selv på svært kort sikt, tilsier at han overhodet ikke har gått ut på dato. Se bare på hvor vi ligger på tabellen nå og hvordan vi har gått videre i CL. I fjor vant vi iallefall ett stort trofè (teller ikke nasjonale Mikke Mus-cuper).

At Mourinho avsluttet de to siste PL-sesongene som nummer 6 og 16(?) på tabellen vitner jo om nettopp en mann som er over toppen. EL var lekestue, mtp motstanderne United møtte ville det vært pinlig å ikke vinne den turneringen. 

 

At han i tillegg spiller pub-fotball, med klink og dunk opp på hodet til Lukaku og stuss i bakrom og alt det der, gjør det ikke bedre. 

 

Nå ryktes det at han krangler med Pogba også. Manien hans fra Real Madrid og Chelsea er nok på vei tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sa det for noen uker siden, topp 4 er langt fra sikkert for Man Utd. Da fikk jeg til tilsvar at det er ingen fare, blir 11 poeng ned til Tottenham... (Før tottenhamp-kampen)

 

Og nå, slik Man Utd spiller, så ligger de helt klart dårligst ann. De blir etter all sannsynlighet slått av et svakt Chelsea, fordi Mourinho er taktisk underlegen de fleste topp-managere på nåværende tidspunkt. Det er fakta. Selv en Conte i hardt vær skal ikke ha problemer med å i det minste ta poeng mot Mourinhos destruktive lag.

 

Man Utd har ridd på poeng-ledelsen sin ned til de andre lagene i lengre tid nå. Enkelt folk unnskylder Mourinho etter enormt svake prestasjoner av laget gang på gang. "Uflaks" "Sånn som kan skje" "Fotball ikke eksakt vitenskap" Hahah.

xG ditt og xG datt. 

 

Nå vil Man Utd for første gang i årets CL møte litt motstand i form av Sevilla, og jeg er ikke sikker på om man kan regne Man Utd som favoritter der heller.

 

Det er stille før stormen. 

Endret av Colin.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem her inne er det som har sagt at "det er ingen fare"? Syns alle vi United-supporterne har vært usikre på dette jeg men. Lager du egne sannheter her, for at du skal ha noe å argumentere for? 

Nei, det er feil. Mange innlegg ble slettet rundt den tiden så går ikke ann å quote innlegget nå. Det var et svar til meg pga jeg mente at Man Utd ikke var sikre i topp 4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skjer med Ander Herrera? Virker å være helt ute av Mourinhos planer. Fantastisk sesong i fjor, men passer muligens ikke laget Mourinho optimalt ønsker å starte med? Nøyer Herrera seg med andre-tredjevalg på benken neste sesong også, eller vil han forsvinne i sommer? Nesten rart det ikke er mer spekulasjoner rundt dette, men mediene har vel nok med de absurde påstandene rundt Pogba..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...