Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har absolutt vært med å få frem engelske toppspillere, ikke minst landslagsspillere. Også de siste årene. Men for få av dem tar det siste store steget og blir permanent klasse. Gjelder forsåvidt ikke bare vår klubb dette, men i f.eks. Spurs har jo Kane og Alli klart det selv om sistnevnte kom fra MK Dons.

 

Synes også det er viktig å ha mange engelskmenn i laget, akkurat som det er viktig å alltid ha akademiprodukter i troppen som er en ekstremt viktig del av klubbens tradisjon og DNA. Vil faktisk si at det er enda viktigere med dyrking av egenproduserte talenter enn å vinne ligaen, for den dagen vi stiller en tropp uten et eget produkt så har vi brutt med egne verdier.

 

Gjorde litt vondt at Michael Keane ble solgt, da han er et kjempetalent. Gjort det bra i Burnley og kommet med i landslagstroppen. 

Lenke til kommentar

Hehe, litt trist når ligaen begynner å bli sånn som når landslaget skal finregne på om de kan gå videre. Forutsetter at San Marino vinner 8-0 mot Italia borte OG at Færøyene må slå Tyskland 12-0 på hjemmebane. Sånne ting.

 

Savnet sånn her helt siden Norge nå matematisk er ute av VM-kvaliken. Fram med kalkulatoren! Kanskje vi blir topp 4 i ligaen om alt går vår vei!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fiaskosesong? Nei! Skuffende, ja. Fremgang spillemessig fra i fjor, selv om vi er i en down periode nå. Bedre spillere på rosteren. Halvannet trofe i skapet.

 

Nei, det er leit om dagen og jeg blir forbanna sjøl. Herpa fjernkontrollen på lørdag men det tar jeg som en positiv etter i fjor hvor jeg enten ikke brydde meg, eller håpte vi tapte så LVG ble borte.

 

Første sesongen til Mourinho gutta og han ser/sier selv at vi pr tid ikke er gode nok, til kontrast fra foregående managerne. Det gjør meg langt mindre stressa enn om han bare søyt på dommeren og mente vi var fantastiske. Vi går all-inn for EL og trenger en bra sommer, så har jeg stål-troa på at vi er tilbake i racet neste sesong. Mye å bygge på, men vi er dessverre elendig i siste tredjedel og har et par ordentlige gratispassasjerer enda. Ser vanskelig ut å kvitte seg med LVG ballen også hvor spillerne tar null risiko før de absolutt må som i andre omgang i dag. 

 

Skylder ikke på flaks og denslags alene, men marginer ER undervurdert i idrett. Nå sliter spillerne med selvtilliten, men hadde vi vunnet noen av de kampene vi pepra målvaktene hadde vi hatt bedre kvote der. Det henger sammen. Hater å skylde på andre enn oss selv og gjør det ikke når vi regner opp det store mattestykket, men faktum er at vi har vært bedre enn poengfangsten tilsier. Vi var best i kveld liksom. Under LVG og Moyes fortjente vi å tape kamper, hver gang. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Godt innlegg, SLB.

 

Sesongen sett under ett så mener jeg faktisk at vi i store deler har spilt den beste fotballen på denne siden av 2000-tallet. Så jeg er egentlig ikke veldig bekymret.

 

Noen må for øvrig lage en compilation av Bailly sin kamp i dag. Det er kanskje noe av de råeste jeg har sett av en stopper noen gang. Våger faktisk å påstå at han er ligaens beste stopper.

Lenke til kommentar

Sportslig sett er det fiasko om vi nok en gang holdes utenfor CL. Altså vil sesongen være for dårlig om vi hverken vinner EL eller havner på topp 4. Enig i at vi stort sett har spilt vidunderlig fotball, og jeg har 100% tiltro til Mourinho. Vi er på god vei tilbake. 

 

Synes forresten Mourinho gjorde et godt post match intervju i dag. 

 

En tredje ting; Svært mange "eksperter" kritiserer Mourinho når han prater åpent om spillerne sine. Når han gjorde det med Mkhitaryan slo armeneren hardt tilbake. Når han gjorde det med Martial slo franskmannen hardt tilbake. I dag var Shaw en avgjørende faktor, tilfeldig eller ei. Mourinho vet hva han gjør og sier. Han er ikke douche for å være douche. 

Lenke til kommentar

Rashford - Premier League

Apps - 13 (11)

Mins - 1335

Goals - 3

Assists - 1

 

(Bildet viser alle turneringer)

rashford1.jpg

 

Martial - Premier League
Apps - 12 (5)
Minutes - 982
Goals - 3
Assists - 4
 
(Bildet viser alle turneringer)
martial.jpg
 
 
(WhoScored.com)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vannvittig svakt. To av verdens største offensive talenter. Forventes så mye bedre. Og det handler faktisk ikke om mangel på sjanser heller. Det er miss på miss på miss, uansett hvor stor muligheten er. Trist og skuffende. 

 

En ting, uten om avslutninger, som de to definitivt må jobbe hardt med, er pasninger. Jeg har særlig lagt merke til Martials manglende evne til å sende enkle pasninger til tider. Både vekting av kraft og presisjon. Og når man ser på antall assist (1) for Rashford... Fra kantposisjon er det intet annet enn latterlig. 

 

Krysser fingrene for at det løsner snart. 

Lenke til kommentar

Vannvittig svakt. To av verdens største offensive talenter. Forventes så mye bedre. Og det handler faktisk ikke om mangel på sjanser heller. Det er miss på miss på miss, uansett hvor stor muligheten er. Trist og skuffende. 

 

This. Begge to har masse sjanser, spesiel Rashford. Og mange av dem er gigantiske! Åpent mål, alene med keeper, to meter fra mål også videre. Samme med Mkhitaryan som definitivt har hatt muligheter som skal inn, senest mot West Brom hvor han var alene med keeper.

 

Legger man til at Zlatan også har bommet ekstremt mange store sjanser, og at Pogba har truffet stanga og tverrliggeren 12 ganger så er det ikke rart hjemmekampene ender uavgjort. Ooog i tillegg de to feilaktig annullerte målene til Zlatan som faktisk er fire poeng tapt bare der.

 

Heldigvis er det sluttprodukt som er problemet og ikke sjanseskaping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...