Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gutten er lokal og har vært i klubben siden han var seks-sju år gammel. Han har åpenbare kvaliteter, er landslagsspiller og har fortsatt en del uforløst å gå på. Selv om han fortsatt svinger mye i prestasjonene så er han blant de spillerne som jobber hardest og gir alltid det han har. Han kan bli viktig for oss de neste fem årene, og vi trenger typer som Lingard i stallen.

Lenke til kommentar

Fra dagens pressekonseranse med Mourinho, via United.no:

 

– Wayne Rooney er ikke tilgjengelig. Young er skadet. Og ingenting annet nytt. Mata, Smalling og Jones er langtidsskader.

 

– Du må spørre Moyes om hvordan han synes det var å være manager her, men for meg er det en ære, et nytt steg i karrieren. Jeg har jobbet i noen av de største klubbene i verden, i ulike land, noe som har gitt meg enda rikere erfaring. Jeg trives.

 

– Jeg har sympati for enhver manager som jobber hardt for å nå målene sine, og David Moyes er i trøbbel. Det har hendt med de fleste av oss. Til slutt vinner en klubb ligaen og tre rykker ned, men alle er gode proffer, alle kjemper hardt, noen får sparken, det er vanskelig for alle, så ja, jeg har sympati.

 

– Til tross for de dårlige resultatene, og uavgjort er et dårlig resultat, så synes jeg at vi er sterke hjemme. Hvorfor? Fordi vi bare har tapt en kamp. Vi tapte fordi rare ting skjedde i løpet av kampen. Så bare ett hjemmetap i alle turneringer. Måten motstanderne møter oss på viser også at vi er sterke. I tidligere sesonger har motstanderne kommet hit, trodd de kunne vinne, spilt offensivt, men tapt på en kontring. Jeg har analysert kampene tidligere, men for oss er det umulig å vinne på en kontring. Det gir oss en følelse av at vi er sterke.

Vi er ikke sterke nok, siden vi ikke vinner, men vi gir motstanderens keeper så mange muligheter til å bli banens beste. Mange, mange, mange avgjørelser har også gått mot oss. Så jeg synes vi er sterke på hjemmebane. Det er min følelse. Inn mot neste sesong er det også godt å vite at vi ikke taper mange kamper, at vi har 20 kamper ubeseiret. Som et eksempel, ti kamper, ti uavgjorte er ti poeng.

Ti kamper, fem seirer, fem tap, er bedre, men for fremtiden så foretrekker jeg 10 kamper, ti uavgjorte. Det viser soliditet, sterk mentalitet, noe som er viktig å ha, selv om poeng er viktig.

 

– Lingard er en god spiller allerede, og på grunn av alderen, hvor fornøyd han er med måten han jobber på, så tror jeg han kan bli enda bedre. Han er også engelsk, egenutviklet. Slike spillere er viktige for enhver klubb. Så dette var en viktig kontraktsfornyelse for oss.
Jeg gratulerer ham. Det gir meg stabilitet også, å vite at han blir med videre.

 

– Det var viktig å sikre en ny kontrakt med Lingard.

 

– Jeg har tatt en avgjørelse om Januzajs fremtid, men vil ikke fortelle dere hva den er.

Lenke til kommentar

Mourinho får jo ikke putta ballen i mål for de heller, det er ikke magi de holder på med på sidelinjen. Jeg skjønner hvor du vil hen, men likevel - om en spiller setter ballen i tverrliggeren så er ikke det Mourinho sin feil

Jeg vet ikke om du noensinne har opplevd en slik situasjon i livet, hvor marginene er imot deg, noe som gjør at du mister selvtillit og tro, som igjen gjør situasjonen enda verre. Til slutt klarer du ikke å gjøre det du egentlig er flink til å klare fordi du ikke har troen på deg selv og ting bare går imot deg hele tiden.

 

Jeg tror det å være spiss i toppfotball kan være litt sånn. Og i en slik situasjon vil jeg si det er Mourinho sin rolle som leder av spillergruppen å plukke opp disse folkene, gi de ny energi, selvtillit og tro, slik at de får "marginene" på sin side.

 

Kanskje problemet er at Mourinho ikke er noe flink til det, som siste sesong i Chelsea demonstrerte. Når ting gikk trått, så gravde han heller sammen med alle andre et dypere hull. Den frustrasjonen alle opplever i en slik situasjon kan nok være svært skadelig.

Lenke til kommentar

Enig med alt han sier, med unntak av at han sier han foretrekker 10 uavgjortkamper over 5 seire og 5 tap. Seire og poeng vinner titler. Faktisk tror jeg ikke han mener det han sier der heller. Han prøver bare å legge fokuset over på noe positivt.

 

"10 ubeseirede kamper" høres bra ut.

"10 kamper uten seier" høres jævlig ut. 

Realiteten blir da 10 poeng ut av 30 mulige! 

 

Men som sagt; Mourinho prøver å flytte fokus over på vår rekke ubeseiret. 

Endret av G27
Lenke til kommentar

At vi er ett av de lagene som har skapt flest sjanser, kombinert med at vi kun har sluppet inn 24 mål (bare Spurs har sluppet inn færre) viser at vi ikke er såå langt unna å kjempe helt i toppen.

 

Men jeg opplever samtidig at veldig mange spillere har prestert langt under hva en kan forvente denne sesongen. DDG (og Romero), Herrera, Jones, Rojo, Smalling, Bailly, Valencia har innfridd mine forventninger (eller bedre). Men ellers så er det mye meh.

Lenke til kommentar

Linja mellom gull og gråstein er fryktelig tynn ja - akkurat nå er vi dessverre såvidt på feil side av den linja. I bunn og grunn ineffektivitet og stolpeskudd som er hovedårsaken til det. Mye annet er på plass, og når maskineriet blir velsmurt og fungerer jevnt kommer vi til å bli jævlig gode. Som Liverpool-fansen sier: neste år!

Lenke til kommentar

Vil påstå at Ibra har innfridd også. Selv om han har misset på mange sjanser har han stort sett ordnet målpoeng jevnt og trutt over hele sesongen. Det er målene fra de andre som mangler. 

 

Tør ikke tro på topp 4 nå, nei. Er keen på en EL-tittel og 5 engelske lag i CL uansett, for å være ærlig. Men kan vi ta topp 4 OG CL er ingenting bedre enn det. 

Lenke til kommentar

Litt tidlig enda ettersom vi er på delt topp 4 med seier i hengekampene.

I beste fall er vi delt 4. med Liverpool da (og kanskje Arsenal) og det er jo så klart teoretisk mulig å kapre 4. plassen med kampene som er igjen, men realistisk sett så blir nok ikke det å skje. Det er ingenting som tyder på at United tar 4. plassen foran noen av de andre som er med og kjemper om den plassen.

Det er mye større sjanse for at United tar EL-seieren enn 4. plassen, i mine øyne.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...