Gå til innhold

Hva synes du er mest irriterende med Windows XP ?


Anbefalte innlegg

Dette irriterer meg mest:

  • At man må restarte etter å ha innstalert et program (ikke alle program da..)
  • Alle virusene man kan bli utsatt for
  • At det ikke skal noe til for å krasje OS
  • IE
  • At de ikke har greid å oppdatere Paint siden den kom i Windows 3.11
  • Hvor lett det er å få spyware
  • Treige med oppdateringer
  • Stygg boot-screen

Og det er bare noen av alle irritasjons momentene jeg har hatt, siden jeg første gang innstalerte Windows Xp

 

Sikkert andre som har flere :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker ikke barnehageutseendet (selv om det kan reduseres betraktelig), og alle de såkalte "brukervennlige" funksjonene som hele tiden skal hjelpe deg gjennom uendelige og slitsomme "veivisere" eller irriterende pop-up-bokser som spør deg hva du vil gjøre.

 

Jeg bruker ikke WinXP daglig, men har to andre PC'er i huset som gjør det. Det enkle og greie Windows 2000 er best synes jeg. Bare så synd at flere og flere av Microsofts handy-tools krever WinXP.

Lenke til kommentar
Notisblokk!

 

Det begynner seriøst å bli på tide med en bedre teksteditor.

Skal du ha et bedre skriveprogram, er det vel bare til å bruke WordPad.

Jeg synes Notepad er enkelt og greit til å skrive korte notater eller kodesnutter.

 

Til mer seirøs koding bruker jeg Notepad2 pga. farge-highlights av tagger og funksjoner.

Lenke til kommentar

XP ser rett og slett ikke bra ut når en installerer på nytt.

Treigt og elendeig spør du meg, motsettning til windows 2000 er XP langt igjen. Så hvis XP skal bli like stabilt og raskt som 2000 er det nok enda mye igjen.

 

Men kan jo bli spennende å se om MS virkelig klarer å love det de skriver på papiret at Windows Vista skal bli så bra som de spår.

Notitsblokk er helt fantastisk fin, bruker den veldig mye.

Endret av Chief_R-W
Lenke til kommentar

Hva som irriterer meg med XP? Her er en liste:

 

- Irriterende Brannmur

 

- Slå av masse dritt etter installasjon

 

- Internet Explorer

 

- Microsoft Genuine Validation

 

- Treig

 

Ja, det var noen det.

Windows 2000 er mye bedre. Den finnes jo også på norsk da men :p.

Her i gården foretrekker vi engelsk versjon. Iallefall jeg :p.

 

en fordel med XP er at man kan ta av skyggene på ikonene. Det er litt dumt at ikke dette går an i Windows 2000.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Det eg synest er mest irriterandes er *tenke i 2 minutter*...at det bruker mykje ytelse på operativsystemet i form av bakgrunnsprogrammer.

 

Det er fleire ting eg ikkje nyttar meg av, men det å slå av ein brannmur der eg ikkje på som noko stort problem, det er bra at det faktisk er ein brannmur der.

Lenke til kommentar
Syns XP er et fantastisk OS ellers.

Enig med deg. Syns XP er et supert OS; Stabilt, oppfyller kravene både for nybegynnere og mer avanserte brukere. De fleste av disse tingene dere klager over som "irriterende" kan man enkelt skru av, overse, bytte ut, fjerne, la være å bruke osv. Det er jo også en av de tingene som er bra med XP; at det er så fleksibelt. Og til dere som syns XP er treigt pga mange bakgrunnsservicer: Disse kan man enkelt skru av. Jeg har deaktivert over 20 servicer som sto på Automatisk som default, uten at jeg føler at jeg mangler noe eller at det er noe som ikke fungerer som det skal. Dette merkes veldig godt på ytelsen. Og som deg Tordenflesk, hvis det er en ting som er irriterende, så er det at installering tar så lang tid, særlig med tanke på at man må installere SP2 og drøssevis med Hotfixes også, for å få ett fullverdig OS - men dette har jeg også løst med to Ghost-Image. Disse har jeg lagret på D: partisjonen, noe som gjør at jeg enkelt kan legge de inn ved behov. Det ene er XP og alle sikkerhetsoppdateringene, og det andre imaget er hele min installasjon, med drivere, programmer, innstillinger osv. Med denne gjør jeg en "Full reinstallasjon" av XP på under 10 minutter.....

 

Også Wil: Hvis du overhodet finner det verd å bruke tankevirksomhet på å irritere deg over det faktum at XP FINNES på norsk, da bør du kanskje finne deg en hobby eller noe ;)

Lenke til kommentar

hehe. er ikke forbudt å irriterer seg over at Windows er på Norsk. Har ikke noe problemer med at folk bruker Norsk Windows jeg. Bruker det selv også når jeg hjelper folk med data, men for de som har brukt Engelsk Windows (og Linux for den saks skyld) vil nok irriterer seg over oversettinga til Norsk Språk.

Hobbyer har jeg da. du kan jo se i profilen min så ser du hvilke hobbyer jeg har. Norsk språk på OS er egentlig ikke noe Irritasjonsmoment. For min del kan folk bruke Tysk, Fransk eller hva de nå enn har. Bryr meg lite.

Lenke til kommentar

  • Windows Update
  • IE
  • SP2 (firewallen)
  • Spyware
  • Virus
  • Utseende (classic er best, meeen.. )
  • Kan lett kræsje
  • Må restartes ofte (ved installasjoner, oppdateringer +++)
  • Blaster viruset! (får det ofte etter formatering - har ikke SP1 cd)
  • Ulogisk plassering av ting
  • Nok av sikkerhetshull (alle er kanskje tettet nå... 5 år etter det ble sluppet)
  • Pris..?

Var det jeg kom på i farten..

 

Men, ikke ALT er dårlig da. MS prøver sikkert å lage et bra OS, men må si at jeg foretrekker andre OS uten å gå mer inn på det her... *host* os x *host* :p

Lenke til kommentar

tja, Uannsett så må jeg nok finne meg i at Windows finnes på Norsk allikevel. å det gjør jeg også. Siden at jeg da hjelper andre folk også familien med pc`ene så må jeg jo bruke norsk allikevel. Er jo bare Norsk Windows på de andre maskinene i huset. Tror jeg skal slutte å irritere meg over Norsk Windows :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...