Gå til innhold

Hva synes du er mest irriterende med Windows XP ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[*]Windows Update

Dette er jo en av de beste greiene med XP.

 

Hvis bare folk hadde skrudd på automatiske oppdateringer og ikke med vilje unngått Windowsupdate (av ymse grunner.......) og dermed lagt sitt system åpent for blaster/sasser/virus +++ så hadde alle fått en mer problemfri hverdag.

 

Hullene som Blaster og Sasser bruker var forøvrig patchet over en måned før disse to virusene kom i omløp, så folk som fikk disse kan vel skylde seg selv. Det er vel naturlig å tro at disse (og mange andre av de mest utbredte) virusene faktisk er skrevet på bakgrunn av security-fixer siden de vet at mange ikke oppdaterer systemet sitt.

 

De som kjører originalt OS og oppdaterer hyppig eller rett og slett skrur på automatiske oppdateringer rammes ekstremt sjelden av slike ting, så mitt inntrykk er at de som klager mest også er de som ikke engang har betalt for XP, og av samme grunn ikke liker Winupdate ;)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
tja, Uannsett så må jeg nok finne meg i at Windows finnes på Norsk allikevel. å det gjør jeg også. Siden at jeg da hjelper andre folk også familien med pc`ene så må jeg jo bruke norsk allikevel. Er jo bare Norsk Windows på de andre maskinene i huset. Tror jeg skal slutte å irritere meg over Norsk Windows :p.

Jeg irriterer meg faktisk over finsk versjon, for jeg må hele tiden hjelpe en veninne med finsk win xp, og jeg kan selvfølgelig ikke finsk :cry:

Lenke til kommentar
tja, Uannsett så må jeg nok finne meg i at Windows finnes på Norsk allikevel. å det gjør jeg også. Siden at jeg da hjelper andre folk også familien med pc`ene så må jeg jo bruke norsk allikevel. Er jo bare Norsk Windows på de andre maskinene i huset. Tror jeg skal slutte å irritere meg over Norsk Windows :p.

Jeg irriterer meg faktisk over finsk versjon, for jeg må hele tiden hjelpe en veninne med finsk win xp, og jeg kan selvfølgelig ikke finsk :cry:

Haahaha... :!: *latterkrampe*

Lenke til kommentar
Notisblokk!

 

Det begynner seriøst å bli på tide med en bedre teksteditor.

Skal du ha et bedre skriveprogram, er det vel bare til å bruke WordPad.

Jeg synes Notepad er enkelt og greit til å skrive korte notater eller kodesnutter.

 

Til mer seirøs koding bruker jeg Notepad2 pga. farge-highlights av tagger og funksjoner.

Nettopp! Det burde være unødvendig å laste ned en annen editor for å kunne editere små kodesnutter på maskina. Notisblokk føkker seriøst opp med endel spesialtegn, og legger til de svært kule linjeskiftene som føkker opp mye.

 

Wordpad er klart tryggere, men det blir også litt for dumt til små kodesnutter. Om de bare kunne gjort littegrann småtteri med notisblokk, så hadde jeg ikke trengt å installere en annen editor hver gang jeg sitter på en ny maskin.

 

Ellers er jeg ganske enig i at windows messenger er utrolig latterlig.

 

Drivere er heller ikke bare morsomt i windows. Det største problemet er gjerne de driverne som MS har inkludert, uten å helt sjekke de opp. Da registreres gjerne den generiske ID'en fra et chipset som brukes i flere produsenter sin hardware som en av produsentene sin (etter førstemann til mølla prinsippet). Har du annen hardware basert på denne chipen, kan det fort bli et problem.

Lenke til kommentar

Sant det ja Chief_R-W. Men så var det jo det å forstå feilmeldingene som man får opp da hvis man får noen :p. Ble selv spurt om jeg kunne hjelpe en kompis med Windows XP pga at Windowsen hans plutselig hadde skfta språk. fra Norsk til at havle Windows ble faktisk, ja Finsk. Ingen som helt visste hva som hadde skjedd og hvorfor det skjedde, men noen hadde vel vært inne på noe greier tenker jeg :p.

Nei, Personlig holder jeg til Windows versjoner der jeg forstår språket :p. Norsk, Engelsk, Svensk og Dansk.

Lenke til kommentar

Ja, de primære funksjonene i Windows vet jeg jo hvor jeg finner, men når man får feilmeldinger osv. er det værre. Også når eksempelvis drivere og annen 3.parts programvare også er på finsk.

 

Edit: Faktisk så finnes det Windows XP language packs, som kan installeres på den versjonen man har av Windows. Disse gir mulighet til å bytte mellom forskjellige språk i grensesnittet. Er ikke helt sikker på hvor man normalt får tak i disse, men fikk dem tilsendt gjennom MSDN på min tidligere arb. plass.

 

Edit2:

 

How can I acquire Windows MUI?

The Windows XP/2000 MUI is sold only through Volume Licensing programs such as the Microsoft Open License Program (MOLP / Open), Select, and Enterprise agreement (or with a new computer as an OEM version at customer request). It is not available through retail channels.

Endret av alfern
Lenke til kommentar
Ville sikkert være smart. Det er jo egentlig like dumt som å irritere seg over hvit sjokolade.

Eller like dumt som å irritere seg over windows generellt. :shrug: Det er jo bare en annen flavor av et OS.

 

For å ikke snakke om å irritere seg over at andre irriterer seg over ting man selv ikke irriterer seg over.

 

WindowsXP er tidvis lite resposinsivt. Har igrunn aldri tenkt over det før jeg gikk over til linux som hoved OS. Ellers så funker det vel greit igrunn.

Lenke til kommentar

Irriterer meg stort at XP ikke er bakoverkompatibel en døyt! :angry: Har diverse gamle spill (Phantasmagoria, Gabriel Knight 2, etc) som simpelthen nekter å kjøre under XP. Og MS-DOS-baserte spill kan man bare glemme å få til å kjøre. My ass at XP skal kjøre MS-DOS-applikasjoner bedre enn MS-DOS gjorde før! Long live 4DOS!!! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...