Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vært i guilds i 3 forskjellige MMO's, hver eneste gang skjer det noe drama mellom officers eller drama mellom folk som river det i filler..orker ikke guilds mere.

 

Sist i FF14, der ville visst en officer ha mere "makt" og dro med seg halvparten av de aktive i guildet til sitt eget guild...bare tull og ball.

 

Best å spille MMO som singleplayer-spill har jeg funnet ut. Når det ikke er mere content alene, dropper jeg spillet.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Æsj, der døde wow for meg.

En del hadde lyst til å fortsette, skrevet opp div gjøremål og ting jeg ønsket å få ferdig. Brått forsvant all motivasjon og lyst. Endte opp med at jeg logget inn 1 gang om dagen for å gjøre garrisonmissions.

100+kr mnd for garrisonmissions er litt stivt :D

 

Synd ikke wow går F2P snart. Kunne man spilt det litt mer casual.

Lenke til kommentar

 

Guilds = dramalama. Spesiellt sosiale guilds der folk blir litt for godt kjent ^^

Tror løsningen er å ikke være for hardcore. Jo større forventninger, jo mer drama når de ikke innfris.

 

Guildet vårt feirer forøvrig 10 år akkurat i dag.

 

Jeg spilte tidligere i en raiding guild som var nummer 20-25 i verden. Svært lite drama der. Vi fokuserte på "jobben" vår, og sosialiserte faktisk ikke så mye utenfor raids. De fleste var raidloggere, og spilte ikke WoW i det hele tatt når det ikke var progress. Logget på hver onsdag for et kjapt clear, og så sa vi ha det.

Lenke til kommentar

Synd ikke wow går F2P snart. Kunne man spilt det litt mer casual.

Ikke si sånt. Greit nok at WoW ikke lenger er som det en gang var, men om det hadde blitt f2p, hadde vi hatt enda flere useriøse (trolls, "kids", idioter osv) spillere. I tillegg masse småting en hadde måttet betale for. Jeg er ikke så interessert i WoW lenger, men jeg hadde ikke engang vurdert å spille flere ganger hvis det hadde blitt gratis. Så håper ikke det skjer.
Lenke til kommentar

Lite spørsmål ang. salvage crates:

 

Jeg har samlet opp nærmere 400 crates nå, fordi ryktene skulle ha det til at man fikk bedre loot fra disse når 6.1 kom. Så hørte jeg her om dagen snakk om at crates muligens blir "nerfet" i patchen - det var visst slik at man skulle få 1 item av hver crate, men gjerne bedre items enn nå.

 

Salvage er for meg kun en ekstra kilde til gull, så og si alt går til vendor. Noen som kan bekrefte om noen av disse ryktene stemmer?

Lenke til kommentar

Slik det er nå vil crates bli dårligere i 6.1.

 

Du burde laste ned TSM og sette opp det, slik at du får AH prisinfo for hver item du får fra crates. Du trenger ikke lenger scanne AH for å holde denne informasjonen oppdatert, da Blizzard har mekket et API for AH. Du har muligheten til å få ganske gode xmog items som selger fra 500g-15000g på AH.

Lenke til kommentar

Har vært i guilds i 3 forskjellige MMO's, hver eneste gang skjer det noe drama mellom officers eller drama mellom folk som river det i filler..orker ikke guilds mere.

 

Sist i FF14, der ville visst en officer ha mere "makt" og dro med seg halvparten av de aktive i guildet til sitt eget guild...bare tull og ball.

 

Best å spille MMO som singleplayer-spill har jeg funnet ut. Når det ikke er mere content alene, dropper jeg spillet.

Haha husker denne diskusjonen gikk mange sider tilbake :p.

Har nå spilt Wow i 4år i strekk. (Spilte vell et halvt år før det men hadde en to års pause). Å jeg må være drit heldig som aldri har hatt guild problmer og jeg var i en kompis guild i mange år. Kansje det er hemmlighten :) spill for gøy med kompiser og ikke leke proff med fremmede :)

Lenke til kommentar

 

 

Guilds = dramalama. Spesiellt sosiale guilds der folk blir litt for godt kjent ^^

Tror løsningen er å ikke være for hardcore. Jo større forventninger, jo mer drama når de ikke innfris.

 

Guildet vårt feirer forøvrig 10 år akkurat i dag.

 

Jeg spilte tidligere i en raiding guild som var nummer 20-25 i verden. Svært lite drama der. Vi fokuserte på "jobben" vår, og sosialiserte faktisk ikke så mye utenfor raids. De fleste var raidloggere, og spilte ikke WoW i det hele tatt når det ikke var progress. Logget på hver onsdag for et kjapt clear, og så sa vi ha det.

 

Og raide i HC-guild kan være slitsomt i progress tider. HC-guilder har også gjerne mange folk som ikke får være med i progress og mange må sitte på benken noe som skaper irritasjon også. Men med god styring så går disse problemene og løse. Har selv spillet endel i top 20 guild og vet vad som kreves. Men etter noen år så blir de fleste av disse guildene oppløst siden folk går lei. Ved sosial spilling så lever guildene oftest lenger om det er en god leder og klare intensjoner om hva guilden skal være.

Lenke til kommentar

Ja, det er definitivt slitsomt å spille progress. Det setter forholdene mellom mennesker på prøve, absolutt. Men til gjengeld er det bare en måned/halvannen. Resten av tiden raider vi jo bare 2-4 timer i uken.

 

Alt i alt var det svært lite drama. Spilte med dem i 2 år, og av det jeg husker ble bare 2 personer sparket under den tiden. Ledelsen var nådeløse og slo hardt ned på dramaqueens.

Lenke til kommentar

Ja, det er definitivt slitsomt å spille progress. Det setter forholdene mellom mennesker på prøve, absolutt. Men til gjengeld er det bare en måned/halvannen. Resten av tiden raider vi jo bare 2-4 timer i uken.

 

Alt i alt var det svært lite drama. Spilte med dem i 2 år, og av det jeg husker ble bare 2 personer sparket under den tiden. Ledelsen var nådeløse og slo hardt ned på dramaqueens.

Problemet er hvis det er ledelsen som blir dramaqueens og kjærester og slår opp og diverse dilldall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...