Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Vel, med rette PuG blir alt vanskelig. Eksempel fra gårsdagens ToC Hc.

 

Samlet sammen 5 stk, jeg (paladin) som tank. Priest healer, mage, pala DPS og en rogue. ToC Hc er rimelig lett spør du meg, med rette gruppe da noe jeg fikk erfare.

 

Fikk Colosos, irriterende dwarf og hunter som 1st boss. Walkover, bare at alle bestemte seg for å ta huntern fremfor Colosos (healern) først. Så der døde vi og jeg fikk ta over merkinga. Døde et par ganger til og det var da jeg fikk bange anelser og tok frem DPS meteret. Roguen hadde 900 DPS og paladinen 700. Paladinen var i tilegg kled i en drøss av PvP gear. Erstatet paladinen med en warrior tank og jeg gikk over til DpS. Klarte Colosos men døde da tanken ikke kitet mobsen ut av poison området. Han bare forlot uten å si noe. Så jeg tilbake til tank, fikk en ny mage DPS i gruppen og endelig fikk vi ned 1st bossen. Jippi.

 

2 boss fikk vi den hellige merra, hurra. Måtte bruke lay on hands for å ikke dø før hun påkalte det marerittet. Da det kom var det kort tid så var hele sulamitten død. Et par ganger med død til og det var sterk irritasjon i gruppen, roguen klaget på dårlig tank men lå selv på 500 DPS i følge Recount. Erstatet roguen med en warlock. Men selv da døde vi et par ganger til. Viste seg at healeren var heller ikke noe tess og hadde for dårlig gear til å holde folket i livet. Så da ble healeren erstatet med en shaman. Etter det fikk vi ned alle bossene uten noen nevneverdige problemer.

 

Kan klassifisere det som den værste heroic runnen jeg har vært med på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, med rette PuG blir alt vanskelig. Eksempel fra gårsdagens ToC Hc.

 

Samlet sammen 5 stk, jeg (paladin) som tank. Priest healer, mage, pala DPS og en rogue. ToC Hc er rimelig lett spør du meg, med rette gruppe da noe jeg fikk erfare.

 

Fikk Colosos, irriterende dwarf og hunter som 1st boss. Walkover, bare at alle bestemte seg for å ta huntern fremfor Colosos (healern) først. Så der døde vi og jeg fikk ta over merkinga. Døde et par ganger til og det var da jeg fikk bange anelser og tok frem DPS meteret. Roguen hadde 900 DPS og paladinen 700. Paladinen var i tilegg kled i en drøss av PvP gear. Erstatet paladinen med en warrior tank og jeg gikk over til DpS. Klarte Colosos men døde da tanken ikke kitet mobsen ut av poison området. Han bare forlot uten å si noe. Så jeg tilbake til tank, fikk en ny mage DPS i gruppen og endelig fikk vi ned 1st bossen. Jippi.

 

2 boss fikk vi den hellige merra, hurra. Måtte bruke lay on hands for å ikke dø før hun påkalte det marerittet. Da det kom var det kort tid så var hele sulamitten død. Et par ganger med død til og det var sterk irritasjon i gruppen, roguen klaget på dårlig tank men lå selv på 500 DPS i følge Recount. Erstatet roguen med en warlock. Men selv da døde vi et par ganger til. Viste seg at healeren var heller ikke noe tess og hadde for dårlig gear til å holde folket i livet. Så da ble healeren erstatet med en shaman. Etter det fikk vi ned alle bossene uten noen nevneverdige problemer.

 

Kan klassifisere det som den værste heroic runnen jeg har vært med på.

Hadde leava og finni med en ny gruppe for lengst hadde jeg vært deg :p .

 

Hva skjer med Pugs i OS? Vi hadde den overgeara gruppa i sta, 25 man. Og alike vell NEKTER lederene og prøve med 1d. Det hele gikk smertefritt uten et eneste problem, hadde 2 tanks med 42k+ hp, og god dps. Alikevell så ville de ikke prøve, fordi de ville ha et clean run. 1d up er ikke så kjempe mye værre enn 0d. :roll:

Sånn er det hver gang jeg gjør pugs i OS, ingen tør og prøve med noen drager oppe. Har vært i en pug med 1d før, og det gikk KJEMPE lett.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

så jeg startet å spille WoW på fredag. har spilt i Windows XP.

 

noen ganger slik:

1280x960

1x multisample

good effects (men full view distance)

 

men som oftest har jeg spilt slik:

1440x900

fortsatt 1x multisample

fair effects (fortsatt med full view distance)

 

fps på 20-25 mesteparten av tiden. noen ganger nede i 15 om det skjedde utrolig mye. da satte jeg view distance bittelitt ned.

 

 

 

 

men så for en time siden tenkte jeg at jeg skulle prøve å starte spillet i Gentoo. mest bare for å se om det i det hele tatt startet (via WINE). bare for moro skyld, rett og slett... og OPS der var det visst 40fps+ med 4x multisamples og ultra effects.

 

WIN.

Lenke til kommentar
men så for en time siden tenkte jeg at jeg skulle prøve å starte spillet i Gentoo. mest bare for å se om det i det hele tatt startet (via WINE). bare for moro skyld, rett og slett... og OPS der var det visst 40fps+ med 4x multisamples og ultra effects.

 

Come again?

 

Gentoo? WINE?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Skal merkes at Gentoo ikke er særlig nybegynnervennlig, bruk Ubuntu inntil videre om du ikke kjenner til Linux. Og WINE er en form for emulator (til tross for at de ikke er det, vanskelig å beskrive), de legger et windowslag rundt programmene i Linux som gjør at man kan gjøre Windows-software på Linux, med mer eller mindre hell. Dog er det ikke sikkert at du får mer FPS av å gjøre det, men det er jo verdt et forsøk ;)

Lenke til kommentar

Men nå etter 3.2 som de økte normal flyer speed til 150% er det ikke SÅ krise å ikke ha epic flyer i outlands og northrend lengre. Man klarer seg enda greit. Hvis man kjøper heirloom itemen for frost flying i Dalaran (med en lvl 80 char) og mailer til 68 alten, kan man fly i Northrend fra 68 for 1000G.

 

Og er du lvl 80 og IKKE har 1000g til overs har du gjort noe feil :p

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...